Peugeot 508 SW Blue Lease Premium 1.6 THP (2012)

autoreview

Peugeot 508 SW Blue Lease Premium 1.6 THP (2012)

Signalement

Uitvoering508 SW Blue Lease Premium 1.6 THP
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf4 km
KM-stand laatst33.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

nieuwe auto, 1e ervaringen

  • 8.000 km

na 4 jaar heel tevreden en probleemloos 180k km's in een Laguna (2008) werd het tijd voor een nieuwe lease-auto. Door minder km's moest het een benzine worden. Verder wilde ik automaat, minimaal zo ruim als de Laguna Estate, lekker luxe, voldoende pit voor 1300 kg caravan, voldoende 'looks' en dat alles tegen een schappelijke lease-prijs en bijtelling. De keus bleek makkelijk, de Peugeot 508 SW 1.6 THP Blue Lease Premium heeft het allemaal. Gekozen extra's parelmoer witte lak, 18" lm velgen, volleder, afneembare trekhaak en MAD vervangingsveren (had op internet al ontdekt dat achterveren met volle belading en caravan nogal doorzakte, nu helemaal geen last)

Na 8.000 km de 1e ervaringen:
+
ruime erg comfortable en luxe auto, wordt versterkt door panoramadak
motor en automaat verrassend positieve combi, stil als je normaal doet, behoorlijk zuinig als je normaal doet (1:13 gaat makkelijk) en snel zat als je dat wil. Sterk onderin, rijdt als een diesel, goed met caravan (3.000 km gereden met 1300 kg caravan heen en terug naar Kroatie)
mooie materialen, mooi afgwerkt, piep, kraak en rammel vrij
-
ruitensproeiers komen tijdens rijden alleen op onderkant raam (zijn niet verstelbaar, simpele ontwerpfout)
afdekhoes kofferruimte rol zichzelf op als je een beetje drempel neemt (ook simpele ontwerpfout)
HUD display spiegelt in voorraad (verkeerd materiaal gebruikt)
combi navi/audio werkt traag, wel goed gedetailleerd en goed geluid

Samengevat gewoon een mooie (vind ik, zeker in parelmoer wit) en goed rijdende auto met heerlijke motor automaat combi. Jammer van die paar simpele (onnodige) ontwerpmissers in ruitensproeiers en afdekzeil kofferbak.

De 1e 30k zitten erop

  • 33.000 km

Ook na 30k km nog steeds dik tevreden met de 508. Inmiddels rij ik op winterbanden. Sinds vorige verslag nagenoeg probleemloze periode. Heb wel last gehad van krakende bestuurdersstoel. De dealer vertelde het opgelost te hebben, bleek helaas niet het geval. Toen zelf maar stoel los gehaald en scharnierende delen met klein kwastje ingesmeerd met witte vaseline van Kroon Oil. En weg zijn de kraakjes! Verbruik, afhankelijk van de rechtervoet, tussen de 1:12 en 1:13. Vindt ik netjes voor best grote auto op benzine met automaat. Navi doet het probleemloos. Wel jammer dat audio niet meer dan 999 mp3's op een USB stick kan hebben. Inmiddels ook de nodige autobahn km's op snelheid gemaakt, tijdje 200 op de cruise leverde volgens boardcomputer een verbruik op van 1:5.......

Hele fijne probleemloze auto met wat mij betreft mooie looks.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Peugeot 508

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.