Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi (2012)

autoreview

Peugeot 508
Peugeot 508 SWPeugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508

Signalement

Uitvoering508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2012
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf42.610 km
KM-stand laatst55.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Het is en blijft wennen..

  • 52.000 km

12 juni 52000km
Uit gewoonte, wil ik ook een review bijhouden van mijn huidige lease-auto. Normaliter begon ik al na 1 km al met de review uit enthousiasme. In dit geval kostte het me bijna moeite ;) maar goed hier issie dan.

Ik ben aan de slag gegaan bij een nieuwe werkgever en kreeg daar een poule-auto. Dat is deze Peugeot 508SW met pack en look, dwz, 17 inch velgen, getinte ramen en een 1.6 eHDI motor gekoppeld aan een automaat. Het is dus de blue lease executive uitvoering met 20% bijtelling.

Degenen die mijn reviews eerder hebben gelezen, zullen terecht inschatten, dat ik niet erg blij was met deze auto. Dat ben ik na 2.5 maand nog steeds niet trouwens. Ik zal het neutraal proberen te houden, maar de 508 SW zou niet mijn keus zijn.

Ik heb er nu 10.000km op zitten en los van een steen door mijn voorruit op de tweede dag, heb ik geen technische problemen ervaren. Prima, een auto moet betrouwbaar zijn. Het probleem van de 508 vind ik persoonlijk dat hij bij mij totaal niks los maakt. Geen emotie niks, ik ben notabene een autoliefhebber.

De automaat is gewoon irritant, ja het is wennen, maar het blijft irritant. Ik heb mijn best gedaan om er mee te leren leven, maar puur om de bijtelling een dergelijke automaat accepteren vind ik niks. Iedereen mag zijn eigen mening gelukkig hebben, maar ik zit zo vaak in een auto dat ik de bijtelling die bij een leuke auto hoort, meer accepteer dan mensen die 'verplicht' lease moeten rijden. Ja, ik betaal liever wat bij om leuk te mogen rijden. Ieder zijn hobby.

Het verbruik is gemiddeld 1 op 19 met voornamelijk snelwegkilometers. Tot zover geen olieverbruik.

Heel raar van Peugeot vind ik de audio-installatie. Waarom is het zo dat als ik het volume op bijv 5 zet in de radiostand, hij dat niet meeneemt naar de cd of aux stand. Hij pakt de laatste volume instelling. Als je dan net de radio zachter hebt gezet, omdat je kindje achterin slaapt en het TP verkeersnieuws springt aan met volume 15, dan is dat niet fijn. Heel raar dat dit zo werkt.

Verder is de navigatie niet naar wens. Het fileverkeer wordt te laat getoond en daarnaast wordt de ingeschatte filetijd niet meegenomen in je eindtijd, aankomst bestemming. Ook past de navigatie zich niet snel aan, als je ivm file, een andere route pakt. Je hebt er wat instellingen voor, maar die werken niet, omdat ze de filetijd niet meenemen.

Leuk is wel dat het panoramadak zo veel licht geeft. Als het zo warm is als nu, is het wel handig om het scherm dicht te gooien bij het parkeren, anders is het niet uit te houden bij terugkomst.

Wat mij verder is opgevallen, is dat de banden veel geluid maken bij zijdelingse bewegingen. Dus als ik met een normale snelheid een bocht neem, hoor ik de banden enorm, alsof ik overstuur heb en de banden doorglijden.

Ja de bagageruimte is enorm, maar tot nu toe heb ik er twee keer goed gebruik van gemaakt. Voor de rest is de bagageruimte meestal leeg, afgezien van wat drinken voor onderweg onder de laadvloer. Daar neem ik geen station voor ;)

De lengte van de auto is behoorlijk, achter zijn er parkeersensoren, maar lijkt mij niet meer dan logisch om bij een Executive uitvoering er ook voor sensoren op te knallen, maar helaas.

Fileparkeren met een dergelijke automaat is trouwens echt Russian roulette. De automaat hakt er plots in, en voor je het weet ben je verder dan ingeschat. Mijn vrouw wil er omwille van de automaat zelfs helemaal niet in rijden! Ze heeft vaker met een automaat gereden, maar dat waren de DSG automaten en dat is toch heel wat anders dan de automaat die hierin zit.

Wordt vervolgd over 5 a 10 duizend km.

Au revoir Peugeot!

  • 55.000 km

Onverwachte wending..de peugeot gaat er (sneller dan verwacht) uit.

Ik neem een Volvo V40 D2 R-design over van een collega die ermee stopt. V40 is zo goed als nieuw (oktober 2013), leuk pakket erop en ook nog eens 14% bijtelling..

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Peugeot 508

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.