Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi |
---|---|
Versnellingen | 6, Semi Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 3 km |
KM-stand laatst | 39.000 km |
Eerste ervaringen
- 500 km
Afgelopen zaterdag mijn nieuwe Peugeot 508 opgehaald. Wat een fantastische auto! Hij is lekker groot, zit uitstekend en alle denkbare opties zitten erop en eraan. De automaat is even wennen, maar als je gedoseerd gas geeft gedraagt hij zich prima. Ook het geluid van de radio valt helemaal niet tegen. De elektrisch verstelbare lendesteun vind ik echt heerlijk. Je hebt steun voor je hele rug. Alle andere elektronische snufjes (automatisch licht, zelfdimmende binnenspiegel, regensensor enz.) maken het rijden in deze auto zeer prettig. De multimedia opties zijn uitgebreid, waardoor je op verschillende manieren naar je favoriete muziek kunt luisteren. Een paar kleine minpuntjes:
- bediening van de cruisecontrol zit op een onlogische plek op het stuur
- de radio heeft maar 6 voorkeuze zenders
- de zitting is wat kort
Hele fijne reiswagen, paar kleine minpuntjes
- 5.500 km
Met de Peugeot 508 op wintersport geweest. Het is een fijne reisauto, waarin zonder problemen 1000 km op 1 dag te rijden is. Ook de dagelijkse 160 woon-werk kilometers gaan zonder problemen. De 2-tronic werkt steeds soepeler en beter. Hij moet blijkbaar even een paar duizend kilometer ingereden te worden.
Een paar kleine minpuntjes:
- de ruitensproeiers werken alleen goed als je stil staat. wanneer je rijdt, komt de straal maar tot halverwege het raam, of lager, waardoor minimaal de helft van je voorruit smerig blijft.Even langs de garage om af te stellen.
- Het grote licht lijkt weinig toe te voegen aan het dimlicht. Vooral de toppen van de bomen langs de weg worden beschenen. Even langs de garage om af te stellen.
- De regensensor werkt af en toe wat zenuwachtig.
Nieuw start-stop systeem
- 39.000 km
Een dag voor de 40.000 km beurt gaf de 508 een storing. Hij gaf aan dat er een storing in de motor zat en dat deze moest worden verholpen. De volgende dag heb ik de auto weggebracht voor de beurt. Aan het einde van de middag was de auto klaar. Volgens de dealer kwam de storing door een kromme spanrol van de multiriem. Toen ik weg wilde rijden, deed de storing zich echter weer voor. Ik heb de auto laten staan. Na ruim een week in een vervangende 208 te hebben gereden (lekker autootje overigens), zijn ze er met behulp van de technische dienst van Peugeot Nederland wat er aan de hand was. Het start-stop systeem (om precies te zijn de 'start-stop dynamo') bleek defect en is vervangen. De 508 rijd weer als een zonnetje.
De ruitensproeiers zijn vervangen door exemplaren uit een Peugeot 407. Hierdoor komen de ruitensproeiers weer over het hele raam, in plaats van alleen de helft wanneer je rijdt.
Tot slot nog een opmerking over het navigatiesysteem. Dit is toch wel wat gebrekkig. Aan de filemeldingen heb je niets, want de alternatieve routes zijn waardeloos. Geef mij maar Tomtom (vanaf 2015 ingebouwd in Peugeot).
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.