AutoWeek 2 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 2 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 508 SW
2

autoreview

Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi (2011) #6

Anoniem
  • Review
25 juli 2011 om 23:36
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand bij aanschaf11 km
KM-stand laatst7.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Peugeot 508 na 7800 km in 6 weken

  • 7.800 km
  • 25 juli 2011

Na jaren prive Ford gereden te hebben, de laatste was een Mondeo station 2.0TDCI collection ben ik vanwege een nieuwe baan gaan leasen. Bij de nieuwe werkgever eigenlijk alleen de keus tussen Seat Exeo, VW Touran, VW Passat en Peugeot 508. Als huurwagen tijdelijk een Passat Variant diesel gereden en uiteindelijk gekozen voor de 508 vanwege de rijke uitrusting, grote binnenruimte en de zeer gunstige bijtelling. De VW Passat was het bijna geworden maar om een gelijke uitvoering te verkrijgen als de 508 was deze 12% Euro duurder en de 2011 uitvoering was net zo degelijk en mooi maar ook net zo gewoon(niet opwindend) als de 2010 uitvoering.

De peugeot 508 SW geselecteerd met lichte nervurion Aries bekleding wat samen met de Bleu Burrasque kleur een ietwat sjieke uitstraling geeft. Als opties alleen de sensoren voor genomen en dat is wel heel prettig want de voorzijde van de auto is bijna niet te zien. De auto op 21-07-2011 opgehaald bij Van Hunnik in Tiel en daar een prettige uitleg met een leuk presentje gekregen van de dealer.

Daarna wegrijden en dat is best wennen na 28 jaar een koppeling bediend te hebben. De linkervoet wil ook wat en dat heeft op de eerste twee dagen wel eens geresulteerd in een abrubte stop(koppelen met de rem gaat gewoon niet). Maar alles went en nu na 5 dagen is het rijden in de stand automaat al heel gewoon. Bijkomend goed punt is dat als je acceleratie nodig hebt de flippers aan het stuur actief blijven en er zelf tijdig geschakeld kan worden. De schakelmomenten van de gerobotiseerde bak zijn soms wat lang maar zolang je de gekozen stand van het gaspedaal niet wijzigt voelt het niet veel anders aan dan het rijden met een gewone bak. De zitting is wat kort maar wel lekker stevig en daar kun je makkelijk lange afstanden in zitten. Jammer is dat de armsteun in de deur wat laag zit en alleen te gebruiken is als je recht doorrijd. Een beetje sturen en je moet je linker arm al optillen en dat geld ook voor het bedienen van de richtingaanwijzers de radio en de prima werkende cruise control.

Een al eerder gehoorde klacht van 508 rijders is het niet ver genoeg naar buiten kunnen draaien van de linker buitenspiegel. Ik hou nu een dood hoekje over terwijl ik de hele zijkant van de auto in de spiegel zie. Dit gaat een serieus verzoek aan de lokale dealer opleveren om daar iets slims op te verzinnen.
Het navigatiesysteem vergt soms wat veel keren bevestigen maar werkt prima en de weergave is heel duidelijk.
De telefoonlijst is onhandig, begint altijd bij de A en als je 300 nummers in je GSM hebt dan wordt het al snel kiezen op de GSM. Peugeot moet dat met een simpele zoekinterface makkelijk kunnen verhelpen. De verbinding is verder prima en het geluid ook.
De radio/CD speler geeft een redelijk geluid, niet beter maar ook niet minder dan in mijn voorgaande auto's. Bedieningsknoppen op het stuur zijn logisch geplaatst en functioneren oke. De auto is zeker stil te noemen ook met de afscherming van het grote glazen dak open(als het tenminste niet regent).
Qua wegligging is de auto iets stugger dan de Passat maar stelt geen norm. Die is weggelegd voor de Mondeo waar zowel het oude als het nieuwe model op dat gebied onovertroffen zijn al maakt die wel iets meer geluid en is niet zo luxe uitgevoerd als de 508 maar ja die stond niet op het lijstje van mogelijkheden van de werkgever en hoefde de moeilijke keus ook niet gemaakt te worden.

De eerste ervaringen met de 508 zijn wat mij betreft zeer positief. Nu nog even de flitspalen downloaden en installeren en dan kan de TomTom naar de auto van mijn vrouw. Het verbruik in deze eerste periode is 5,4ltr /100KM en er wordt altijd op het scherpst van , maar niet over, de limiet gereden en ook het optrekken gaat doorsnee genomen nogal vlot maar daar heeft de auto geen moeite mee. bij de 5000 geef ik het volgende tussen verslag.

7800KM
Na 6 weken gereden te hebben in de 508 een update van de ervaringen.
Rijden
Allereerst de auto is echt heel zuinig. Ik heb over de afgelopen periode 1:19,2 gereden en dan rijd ik echt altijd op de +limiet. 12 a 1300km op een tank geen probleem.
de wagen ligt verder stil, comfortabel en strak op de (snel)weg en doe precies wat er van verlangt kan worden gezien het motorvermogen en uitvoering van de versnellingsbak.
Niks te weinig en dus ook geen klachten.

Connect NAV:
Toch wel een aantal zaken. Ondanks kaarten 2010/2011 toch al zeker 10 al lang bestaande wegen niet kunnen vinden of niet naar toe kunnen navigeren terwijl de straat wel in het systeem staat. Ook heeft het systeem betrekkelijk weinig functionaliteit. Het berekenen van de route gaat wel heel snel en het display is ook bij veel licht goed te lezen. De flitspalen nog niet op de connect nav gedownload en de Tom Tom zit nog in de auto. Onder de knop traffic staan soms wel 40 files terwijl er maar 10 werkelijk zijn en dat is vervelend. De radio werkt prima met redelijk geluid. De bleu tooth telefoon werkt helaas niet altijd even goed en weigert soms een gesprek aan te nemen of doet er erg lang over. De Peugeot dealer gaf aan dat er een update komt voor de geregistreerde klachten ergens in het vierde kwartaal en dat zal dan best wel verholpen worden. Een oplossing voor de buitenspiegel wist de dealer al en die wordt deze maand ook nog aangebracht. wat wel jammer is dat de dag nacht stand van het display pas schakelt als de zon erop staat en dat de nacht stand dan weer veel te licht is en met de hand moet worden bijgesteld met de wat lastige knopjes midden op het dashboard achter het stuur.

Laatste rit (2x 140KM) met zijn vieren in de auto en vol met bagage geen enkel probleem en ook geen enkele opmerking van de meestal kritische passagiers en dat wil zeker wat zeggen over deze gezinsauto.

Wat mij betreft nog steeds een prima auto en ik ga hier de komende 3 jaar het contract met plezier volrijden.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 508
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    SW 1.6 HYbrid Blue Lease GT Line Avantage

    Peugeot 508 SW 1.6 HYbrid Blue Lease GT Line Avantage

    • 2020
    • 2.500 km

    € 45.350

    SW 1.6 e-HDi Blue Lease Executive Panoramadak-Aut-Navi-Ecc-Pdc

    Peugeot 508 SW 1.6 e-HDi Blue Lease Executive Panoramadak-Aut-Navi-Ecc-Pdc

    • 2011
    • 240.816 km

    € 6.890

    SW 1.6 PureTech Blue Lease Active | LM-velgen | Camera | Navigatie | Radar | Magn. tel.lader |

    Peugeot 508 SW 1.6 PureTech Blue Lease Active | LM-velgen | Camera | Navigatie | Radar | Magn. tel.lader |

    • 2019
    • 38.396 km

    € 29.267

Meer Peugeot 508 occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 508 specificaties
  • Peugeot 508 occasions
  • Peugeot 508 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 508 tests
  • Peugeot 508 gebruikersreviews
  • Peugeot 508 index
PREMIUM
Volkswagen Passat Variant - Peugeot 508 SW - Mazda 6 Sportbreak

Volkswagen Passat Variant - Peugeot 508 SW - Mazda 6 Sportbreak

Stationwagons in de middenklasse worden voornamelijk gekocht als auto van de zaak. Maar de...

Lees meer
 

Peugeot 508 reviews

  • Review
    Peugeot 508 SW Blue Lease Premium 2.0 HDi 163pk (2012)

    Peugeot 508 SW Blue Lease Premium 2.0 HDi...

    • 26 juli 2019
  • Review
    Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi (2012)

    Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 1.6...

    2
    • 13 juni 2019
  • Review
    Peugeot 508 SW GT 2.2 HDi (2012)

    Peugeot 508 SW GT 2.2 HDi (2012)

    3
    • 12 september 2018
  • Review
    Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 2.0 BlueHDi 150pk (2014)

    Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 2.0...

    1
    • 1 september 2018
  • Review
    Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)

    Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2013)

    1
    • 26 juli 2018
  • Review
    Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2012)

    Peugeot 508 SW Active 1.6 THP (2012)

    1
    • 21 september 2017
  • Review
    Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi (2011)

    Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 1.6...

    1
    • 27 maart 2016
meer reviews
Klokje Rond - Peugeot 508

Klokje Rond - Peugeot 508

125

Op de brug van TüV Nord, ons Klokje rond testcentrum, komen we normaal gesproken wat oudere...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Autonieuws
    Peugeot maakt prijs 508 PSE bekend

    Peugeot maakt prijs 508 PSE bekend

    63
    • 14 januari 2021
  • PREMIUM
    Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. Volvo V60 T6 Recharge - Dubbeltest

    Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. Volvo V60...

    • 30 december 2020
  • Autonieuws
    Peugeot 508 PSE is sterkste productie-Peug ooit!

    Peugeot 508 PSE is sterkste productie-Peug...

    56
    • 24 september 2020
  • Review
    Peugeot 508 SW Blue Lease GT BlueHDi 180 (2020)

    Peugeot 508 SW Blue Lease GT BlueHDi 180...

    26
    • 23 september 2020
  • Review
    Peugeot 508 Blue Lease Allure PureTech 180 (2019)

    Peugeot 508 Blue Lease Allure PureTech...

    1
    • 11 september 2020
  • Review
    Peugeot 508 GT PureTech 225 (2018)

    Peugeot 508 GT PureTech 225 (2018)

    6
    • 2 augustus 2020
  • Review
    Peugeot 508 SW Blue Lease GT-line BlueHDi 130 (2019)

    Peugeot 508 SW Blue Lease GT-line BlueHDi...

    3
    • 9 juli 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Peugeot maakt prijs 508 PSE bekend

    Peugeot maakt prijs 508 PSE bekend

    63
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Peugeot minst geraakt bij forse verkoopdaling PSA

    Peugeot minst geraakt bij forse verkoopdaling...

    7
    • 14 januari 2021
  • PREMIUM
    Nissan Micra vs. Peugeot 208 - Dubbeltest

    Nissan Micra vs. Peugeot 208 - Dubbeltest

    • 12 januari 2021
  • Review
    Peugeot 107 XR 1.0 (2010)

    Peugeot 107 XR 1.0 (2010)

    4
    • 11 januari 2021
  • Autonieuws
    'Elektrische Opel Corsa OPC op komst'

    'Elektrische Opel Corsa OPC op komst'

    38
    • 11 januari 2021
  • Autotest
    Peugeot e-2008

    Peugeot e-2008

    42
    • 8 januari 2021
  • Review
    Peugeot e-2008 Allure EV 50kWh 136 (2020)

    Peugeot e-2008 Allure EV 50kWh 136 (2020)

    9
    • 6 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep