Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi (2011)

autoreview

Peugeot 508
Peugeot 508 SWPeugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508

Signalement

Uitvoering508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf149.886 km
KM-stand laatst217.714 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een fijne reisauto!

  • 162.330 km

Inmiddels ben ik ruim 4 maanden de eigenaar van een mooie Peugeot 508 SW. Het is een zwarte, met geblindeerde achterruit en zijruiten (exclusief de voorste zijruiten natuurlijk). Dat staat de auto erg goed! Om het geheel van buiten af te maken is de Peugeot af-fabriek uitgerust met hele prettige bi-xenon koplampen welke meedraaien in de bochten. Al met al een mooi plaatje.

Het interieur van de Peugeot is ook erg fraai. De auto beschikt over een hele range aan opties. De Peugeot 508 is natuurlijk standaard al een complete auto, maar deze heeft bruin lederen bekleding, stoelverwarming voor, media-displays in de hoofdsteunen (mooi weggewerkt), een dvd-speler met USB aansluiting, en LED-intereurverlichting. De auto is dus erg compleet uitgerust. Alle opties zijn trouwens na aflevering door de dealer aangebracht i.o.v. de eerste eigenaar, om de cataloguswaarde te drukken. Maar het is erg professioneel gedaan!

Tot op heden heb ik ruim 12.000 kilometers in de Peugeot mogen rijden. Het is me heel goed bevallen. De stoelen zitten hartstikke goed, ook op de langere afstand. Ik krijg geen last van mijn onderrug, zoals ik in bijvoorbeeld mijn Audi A5 wel had. De auto biedt ook nog eens een heleboel ruimte. Erg handig voor een bezoekje aan het bekende Zweedse woonwarenhuis.

Hiervoor reed ik in een zwarte Audi A5 2.7 TDI met multitronic. Een groot verschil, zowel qua ruimte als qua motorisering. Het grote voordeel van de Peugeot is dat hij erg zuinig is! 1:18,5 zonder moeite. Dat kan gemakkelijk 1:20 worden bij zuinig rijden. De motor houdt zich ook goed, je kunt prima meekomen met het verkeer en bij lage snelheden is hij zeker vlot te noemen! Dat is te danken aan Peugeot's microhybride systeem (startmotor assisteert verbrandingsmotor bij lage snelheden).

Het enige minpunt van de auto is toch wel de versnellingsbak. Mijn Peugeot is uitgerust met de befaamde 2tronic automaat van PSA. In principe helemaal geen verkeerde bak, zolang je er niet al teveel van verwacht. In het dagelijks verkeer doet hij z'n werk uitstekend. Maar wat mij betreft had het schakelen wat soepeler en vlotter mogen zijn. Tevens kiest hij, als je bijvoorbeeld bij een kruising of rotonde komt, van die ellendige momenten om nog even snel een versnelling terug te schakelen. Daardoor zit "er even snel tussen schieten" er niet in met de 508. Maar ach, als je daar eenmaal aan gewend bent doet de 2tronic z'n werk prima. Mocht je wel even vlot door het verkeer willen suizen, dan is er nog een handmatige modus.

Al met al vind ik de Peugeot 508 SW een zeer geslaagde auto. Hij heeft een mooie styling, zowel van binnen als van buiten. De auto presteert goed, zit goed en is tot op heden ook betrouwbaar.

Na de volgende 12.000km zal ik weer een stukje schrijven ;-)

Storing...!

  • 163.463 km

De titel zegt al genoeg, ik heb de eerste storing met de Fransoos achter de rug. Gelukkig viel het reuze mee, sterker nog: het was eigenlijk regulier onderhoud. Het roetfilter additief (adblue-achtig spul) was op en moest bijgevuld worden. De dealer heeft me verteld dat normaal gesproken bij 180.000km moet, maar afhankelijk van diverse factoren kan dit iets eerder of later zijn. Kortom: niets schokkends gelukkig. Wel schrikken is de melding die je krijgt van deze storing: "MOTORSTORING". Deze melding wordt vervolgens gevolgd door de melding over het roetfilter additief, maar dit had Peugeot toch wel iets subtieler mogen instellen ;-)

Nog steeds een fijne wagen, maar toch wat (kleine)

  • 210.706 km

Al sinds de aanschaf van de Peugeot had ik het idee dat er iets niet helemaal goed was met de koppeling van de auto. Ik heb er nog zo'n 55.000 kilometers mee kunnen rijden maar toen moest toch echt de koppeling met drukgroep etc vervangen worden. Een zeer kostbare reparatie van dik € 1.600... Ai, dat is toch wel een pijnlijk pin-moment. Maar de auto rijd verder prima en ik wil ik er nog even mee doorrijden, dus ik heb het er nog voor over.

De auto bewijst zich iedere keer weer als een prettige reiswagen. Je rijdt lekker op je gemak van A naar B, of het nu 10 of 110 kilometers zijn.

Wel zijn er een paar kleine minpunten, of beter gezegd, irritatiepunten. De bagage-afdekhoes klapt om de haverklap open bij een kleine hobbel. Ik schrik er iedere keer weer van. Daarnaast gaat het plastic rondom de kofferbak erg vervelend kraken als de afdekhoes open is. En laat dat nu net iets zijn waar ik niet tegen kan...kraakjes en rammeltjes (ga nou niet zeggen dat je dan geen Franse auto moet nemen, mijn VW Polo en Audi A5 hadden dat ook). Verder zit er een rammeltje bij de hemelverlichting voor en een piepje onder de passagiersstoel voor (vermoedelijk de heen-en-weer-wiebelende DVD speler van de hoofdsteun-schermpjes).

De auto is nu tevens toe aan twee nieuwe banden en een onderhoudsbeurt. Daarna ga ik vol vertrouwen deze zomer naar Spanje :)

APK+onderhoud en vakantierit naar Spanje

  • 217.714 km

We zijn net terug van een heerlijke vakantie in Spanje met de auto. De auto heeft zich opnieuw bewezen als zeer prettig vervoer naar de zon! Geen problemen onderweg, relatief zuinig op de Franse snelweg, ruimte genoeg en comfortabel. Wat dat betreft niks te klagen. Maar voordat we op vakantie konden moest de auto wel een onderhoudsbeurt ondergaan, gelijk gecombineerd met de APK. En tot mijn grote verbazing werd de auto afgekeurd! Een verzadigd roetfilter was de boosdoener. Het is feitelijk een slijtage-onderdeel en het moet dus een keer vervangen worden, maar als je daar niet op rekent is het een zeer kostbare schrik...(€ 600 voor een ruildeel). Gelukkig was dat het enige afkeurpunt voor wat betreft de APK. Daarnaast heb ik de wielen laten balanceren en uitlijnen (auto trok naar rechts en trilde bij bepaalde snelheden) en is de sensor van de automatische hoogteregeling van de koplampen gangbaar gemaakt (ik had regelmatig een storting in de bochtverlichting). Al met al toch weer een kostbaar onderhoudsmoment. Over ongeveer een half jaar moet de distributieriem vervangen worden dus de hoge kosten zijn helaas nog niet voorbij... Als ik had geweten dat het roetfilter aan de beurt was geweest dan had ik de auto denk ik voor de vervanging van de koppeling weggedaan. Maar nu zou dat doodzonde zijn vanwege al het recentelijk onderhoud, dus ik rij nog even vrolijk verder in de Peugeot.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Peugeot 508

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.