Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi (2011)

autoreview

Peugeot 508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi (2011)

Signalement

Uitvoering508 SW Blue Lease Executive 1.6 e-HDi
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf13 km
KM-stand laatst87.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De eerste 1,5 week

  • 1.650 km

Na dik 3 jaar in een 7-zits handgeschakelde Japanse MPV op LPG gereden te hebben heb ik vorige week de sleutels van deze Franse diesel- automaat SW ontvangen. En dat is best wat anders! En ja, het is uiteraard een leaseauto en ja, ik werk in de IT. Alle clichés kloppen dus :)

De keuze voor deze auto is gebaseerd op ruimte (3 kids: 16,13 en 9), design (mooie auto!) en prijs (minder bijtelling). Ik heb een zeer complete uitrusting, naast de rijke Executive uitvoering kon er ook nog xenon, amaretto lederen bekleding met stoelverwarming (aftermarket) en een afneembare trekhaak van af. Alleen de parkeersensoren vóór heb ik niet aangevinkt. Geen spijt van. Al met al een zeeeeeer luxe uitstraling! Ook de sfeervolle binnenverlichting en het panoramadak dragen bij aan een zeer rijk gevoel. En dat voor 37 mille.

Rijden: prima! De 112 pk diesel doet het prima met de 1400 kilo. Natuurlijk geen straatsteentrekker, maar adequaat gemotoriseerd voor woon-werkverkeer. Gewenning aan semi-automaat valt reuze mee, mits je natuurlijk geen sportbak verwacht. Gewoon iets meer onthaasten en dan komt het allemaal goed. Wegligging ook goed, je kunt ook prima voor de bocht gas geven en rap de bocht nemen. Ook buitenkant klaverblad gaat prima.
Verbruik van de eerste tank was 50 liter op 800 km dus 1:17. Dat moet nog wel zuiniger kunnen, maar als het drukker op de weg wordt dan gaat dat helaas vanzelf.

Het enige overigens wat bij aflevering niet goed was, was de lederen bekleding zoals afgeleverd door Lederinbouw Nederland. Juist de hoek linksvoor van de linkervoorstoel zag er frommelig uit, en de linkerwang van de zitting is wat grauw. Daarover gaat de dealer in conclaaf met de accountmanager van LN.

Ik verwacht veel probleemloze, comfortabele kilometers te maken in een auto die je een verwengevoel geeft. Ik houd jullie op de hoogte.

De eerste 20000 km

  • 19.300 km

Nog geen moment spijt gehad van de keuze voor deze auto. Ruimte, comfort, rust en uitstraling zijn in ruime mate aanwezig. Het enige wat ik zou willen veranderen is de kleur, want het "Brun Guaranja" is toch wel wat vlakjes en weinig opvallend.

Net terug uit heuvelachtig Tsjechië en daar en onderweg deed de Peus het ook goed. Met volle bepakking (geen caravan of aanhanger, maar wel 5 personen en de kofferbak bomvol) geen enkel probleem gehad om heuvel op en af te gaan. Ook de Autobahn gaat goed, heb regelmatig de 160+ aangetikt en dat zonder problemen. En het verbruik is heerlijk, gemiddeld over 3030 km maar 5,7 liter per 100 km verbruikt.

Hiervoor heb ik een Japanner gereden, nu weer terug bij Frans en dat bevalt toch beter. Het is cliché, maar ik heb toch meer gevoel bij deze auto.

Kleine onhebbelijkheden zijn de bak die bij lage snelheden toch niet helemaal jofel schakelt, soms "bokt" hij als het ware. Maar dat hooguit 1 keer per 1000-1500 km schat ik. De S stand van de bak gebruik ik nauwelijks, want dan schakelt hij ook van 2 naar 1 sneller terug en dat wil je niet in een langzame bocht!

10 maanden update

  • 34.750 km

De afgelopen periode voor het eerst een keer extra bij de dealer geweest: de Start&Stop deed het niet meer. Mijn vrouw had de avond ervoor de motor af laten slaan, en toen sloeg de motor niet meer af bij stoplichten. Nog een keer extra de motor herstart, maar nee. Dealer heeft de historie van motormanagement bekeken maar vonden niks. Uiteindelijk het systeem opnieuw aangezet. Dat kan via het kastje links naast het stuur (onder de tankknop). Daarna deed ie het weer als een zonnetje. Ook niet weer voorgekomen.
Daarnaast nieuwe winterbanden eronder, fijne Michelins. Die wou de dealer (Versteeg Buurman Voorthuizen) toch zelf omleggen, ondanks een magere vergoeding van de leasemaatschappij. Goede klantenbinding dus.

Het verbruik ligt tussen de 1 op 18 en 1 op 21, bij een rustige rijstijl.

We blijven zeer tevreden Peugeot rijders, en merken dat de auto meer de emotie aanspreekt dan de Mitsubishi hiervoor.

60k onder de wielen door

  • 60.000 km

Om heel eerlijk te zijn: geen nieuws te melden en dat is dus goed nieuws. De kilometers vliegen erdoor en dat naar tevredenheid. Ik heb nu een klant die wat dichterbij zit, rij nu veel in 100km zones tijdens de spits. Verbruik schommelt tussen de 4,8 - 5,0 liter per 100 km, oftewel zuiniger dan 1 op 20 :-) Binnenkort naar Zuid-Frankrijk met het gezin, ben benieuwd wat het verbruik dan is.
Net van de week heeft ie de 60000 km beurt gehad, niets bijzonders anders dan filters verschonen, vakantiecheck en oh ja, even de airco gereinigd want die rook niet fris meer. Maar ja, ook weinig gebruikt dit voorjaar...
Inmiddels hebben we een hond aan ons gezin toegevoegd en die gaat in de kofferbak in een bench en dat gaat goed. Dan blijft er niet zo heel veel ruimte over, maar dat is met korte ritten geen probleem.

Vervroegd afscheid

  • 87.000 km

Omdat ik per 1 jan deze leaseauto niet meer privé ging gebruiken, heb ik hem beschikbaar gemeld in de pool. Nog geen week later een belletje met een mooie deal: aangezien ik toch geen privé kilometers ging rijden en geen last van bijtelling had, kwam ik in aanmerking voor een ex-directieauto die kapitaal stond te verbranden. Het aanbod was om daar geen eigen bijdrage over te betalen. Tja, de rest is geschiedenis.

Met heel veel plezier in de Peus gereden, hele mooie fijne comfortabele gezinsauto. Alleen drukte uiteindelijk de financiële lasten (bijtelling + eigen bijdrage) te veel op ons budget, vooral gezien het beperkt aantal privé kilometers.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 508

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.