Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)

Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)
Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)Peugeot 508 SW Blue Lease 1.6 VTi (2011)

Uitvoering508 SW Blue Lease 1.6 VTi
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011

Eerste ervaringen en aflevering

• 250 km

Deze week mijn 508SW BL 1.6 VTI 2Tronic (Brun Guranja) in ontvangst mogen nemen.

Keuze
Na mijn vorige (eerste) leasewagen kon en mocht ik een maatje groter uitzoeken.Mede door de bedrijfsmatige overstap van diesel naar bezine was dit aantrekkelijk. Ik was op zoek naar een stationwagen met in ieder geval de opties die ik in mijn C4 ook had. Bij voorkeur wederom met een 2tronic versnellingsbak want dit bevalt me uitstekend. Voordeel t.o.v. een "normale" automaat is dat je in de file niet continu je voet op de rem hoeft te houden. Geen gas is niet rijden, erg prettig. Na verschillende wagens te hebben bekeken bleven eigenlijk alleen de C5 break en 508SW over. De keuze is uiteindelijk op de Peugeot gevallen i.v.m. prijs en looks.

Aflevering
Deze week ontving ik mijn nieuwe 508SW. Hij stond al eventje op me te wachten maar ik moest mijn oude wagen nog even doorrijden tot het 4-jarige contract was volbracht. De auto werd geleverd door Nefkens Valkenswaard. Ik ben hier keurig behandeld, koffie bij binnenkomst en men nam uitgebreid de tijd uitleg te geven over de auto.

Eerste ervaring
Prima eerste ervaring. PSG heeft de 2tronic verder verbeterd waardoor het schakelen soepeler verloopt. De overstap van bezine naar diesel merk je alleen als je naar de toerenteller kijkt. Iets meer toeren bij hogere snelheden. Mooi interieur. Het betreft de BL uitvoering. Aantal zaken zijn anders dan door Peugeot in de folder beloofd;
- Geen reservewiel maar compressorkitje, jammer maar wel extra opbergruimte;
- Automatisch dimmende spiegel +;
- Automatusche verlichting +:
- Regensensor +;
- Achterruiten elek. bedienbaar +;

Aantal extra fijne opties die ik niet had verwacht :)

De zithouding is direct na het instappen perfect. Stoelen zitten duidelijk beter dan in mijn oude C4. Verder is de bekleding in de BL uitvoering zwart-grijs. Neutraal maar mooi. Het stuur is met leder bekleed en heeft een prettige greep. De navigatie toont tot op heden alle gevraagde wegen en ook de nieuwe randweg van Eindhoven is keurig aangepast. Flitsinformatie mag af=fabriek niet worden geleverd, maar een handig iemand heeft deze info zo van internet gedownload en via USB-stick ge-upload naar de wagen. :)

Verder valt op dat het dashboardkastje niet heel groot is. In tegenstelling tot de bagageruimte! Wat een loei van een kofferruimte, heerlijk. Het neerslaan van de achterbanken gaat snel en gemakklijk via een hendeltje in de kofferruimte.

Het rijden
Stil, het eerste wat me opvalt. Onder de 3.500 toeren is de auto echt lekker stil. 120 in zijn 6 op de snelweg gaat rond de 3.000 toeren en weinig last van windgeruis. Bij iets hogere snelheid kun je wat windgeruis van de spiegels horen. Niet storend.

Multimedia
I-Pod direct aangesloten. Werkt goed. Enige nadeel, je kunt niet als in de telefoonfunctie op letter zoeken maar je moet scrollen. Wil je zz-top horen dan moet je dus even geduld hebben (volgens dealer is dit een bekende opmerking en werkt Peugeot aan een update, zou mooi zijn). Verder werkt het (tot op heden) prima. Telefoon werd direct herkend. Goed verstaanbaar. Enige puntje van kritiek dat na het opnemen het een sec. duurt voordat je daadwerkelijk verbinding hebt, is mee te leven.

Verbruik en prestaties
Over het verbruik valt nog niet veel te zeggen. Volgt later. De prestaties vallen niet tegen. Verwacht met deze 120PK geen racemonster. Maar vooralsnog doet hij niets onder voor de 110PK diesel die ik in de C4 had. Voor mij (lees in Nederland) zijn de prestaties ruim voldoende om goed mee te kunnen in het verkeer. Bij stevig inhalen schakeld de motor netjes terug en pakt goed op om voorbij te kunnen. Dit gaat sneller dan ik gewend was met de 2tronic uit de C4.

Update volgt na meer km's

12.000 km

Na 12.000km ben ik nog steeds bijzonder tevreden. Geen bijzonderheden, een maal een busje olie toegevoegd. Het verbruik is op dit moment wisselend tussen 1:13 - 1:14 afhankelijk van rijstijl. Niet echt zuinig maar ik moet zeggen dat het met name korte afstanden zijn. Bij langere afstanden en rustigere rijstijl is 1:15 - 1:16 haalbaar. Nog geen piepjes of kraakjes hoorbaar. Af en toe start de navigatie - boordcomputer niet direct op maar moet je een half minuutje wachten. Dit is jammer omdat de parkeersensoren dan ook niet werken. Even opletten dus. Verder is de lak vrij gevoelig voor auto's die zonder bericht een deur tegen je auto aansmijten. Eerste kras (parkeerplaats) is dus een feit. Erg balen als je met je winkelwagentje terug bij je beschadigde auto komt...

Wordt vervolgd...

PRIVATE LEASE Peugeot 508

Peugeot
Peugeot 508 Allure Pack Business PureTech 130 (5D/8A)