Peugeot 508 SW Active 1.6 e-HDi (2011)

autoreview

Peugeot 508 SW Active 1.6 e-HDi (2011)

Signalement

Uitvoering508 SW Active 1.6 e-HDi
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst162.000 km
Lezerswaardering: 91%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 12.000 km

Na een 3 jaar gereden te hebben in een 308SW 1.6HDI, kreeg ik de mogelijkheid om over te stappen naar iets anders.

Wegens levertijd heb ik gekozen voor een 508 SW uit voorraad. Criteria voor me waren: Diesel, Navi onboard en dat glazen dak wat ik de in 308 toch echt wel kon waarderen.

Na wat gezoek kwam ik een voor mij geschikte 508SW tegen, echter in niet de eerste kleur die ik zou kiezen voor die auto; gris aluminium, echter vanwege de voorraad en snelle beschikbaarheid heb ik toch deze maar gekozen en is deze eind mei afgeleverd. Een 508SW active 1.6 e-hdi.

Nu na 12.000km een review.

De looks
Fraaie auto om te zien, achterkant is wat anoniem (had op meerdere merken gemonteerd kunnen zijn), voorkant aansprekend. Fraai gestyleert met luxe uitstraling. De standaard 16" velgen zijn netjes, niet meer dan dat, maar wel lastig schoon te maken door een klein lijntje op de spaak.

Binnenin
Fraai dashboard met fraai materiaalgebruik, zeker niet onderdoend voor een audi A4, die ik ook heel goed van binnen ken. Navigatie display is goed duidelijk en van prima resulotie, ondanks niet touchscreen prima te bedienen vanuit de middenconsole.
Klokkenwinkel is mooi, grappige details dat de meters uitslaan naar max bij starten en dat de olie,water en brandstof meters standaard niet zichtbaar zijn.
Knoppen op het stuur (die alle autojournalisten zo fijn vinden) vindt ik minder fijn... de extra satelieten op de 308 waren zo gek nog niet...mijn stuur met knoppen draait nm in de bocht waardoor in de bocht dus niets te bedienen is.

Stoelen
Heb de eerste paar duizend kilometer moeten zoeken naar een fijne zit, in de 308 was het zitten en het zat. Hier helaas niet, onder het rijden gaan verzitten was vaak een must waardoor ik in eerste instantie dacht, dit wordt niets op vakantieritten.
De electrische lendensteun is overbodig, stel je één keer in en dan nooit meer.
Na een recente vakantie naar "zijn geboorteland" blijken de stoelen toch op lange ritten veel comfort en steun te geven, ofwel mijn zit positie heb ik toch gevonden. Probleemloos 3 uur achter elkaar gezeten zonder te verzitten.

Ruimte
Auto is erg lang, maar doet binnen niet superruim aan (of ik was verwend met de 308SW). Hoewel de achter passagiers ruimschoots hoofd en beenruimte hebben, en de kofferbak nog niet te klein is geweest.
Wel is een grote misser: geen zonnebril houder. Daarnaast is het aantal kleine bakjes en vakjes beperkt tot 2, veel de weinig dus. Glazen dak geeft heerlijk veel licht, alleen als bestuurder kun je minder boven je zien dan in de 308 (daar zat de voorruit meer voor je).

Rijden
Sceptisch zoals de autopers schrijft heb ik een proefrit gemaakt in de e-hdi, dus met robotbak en startstop. Ik moet zeggen dat het me alles meeviel. Nu de auto in bezit was; in het begin heb ik lopen spelen met het gaspedaal om hem op "mijn" moment over te laten schakelen, wat op zich best werkt. Jammer dat de schakel indicator niet in het gezichtsveld zit, want ik heb opgemerkt dat ie een versnelling hoger kies en dan pas werkelijk overgeschakelt. Als het geheel in gezichtsveld zat, dan kun je er nog beter op anticiperen.
Kritiek op de bak is eigenlijk niet gegrond, mijns inziens. Het blijft een handbak waar een robotje aan roert. Ik heb nog nooit iemand horen klagen in een handgeschakelde auto, dat ie snelheid minderd door even gas los te laten om door te schakelen. Hier klaagt iedereen erover.
De beleving is anders ja, als je zelf een handbak schakelt, dan houdt je rekening mee met een snelheids terugval.
Genoeg over de bak, ik vindt hem prima en vooral relaxed, hoef nooit meer terug te schakelen, ook niet in de M stand, waar het feitelijk een gewone bak is. Afsluitend, de flippers zijn ook fijn.

Sturen doet ie fijn, scherp en nauwkeurig. Je kunt erg hard met veilig gevoel de bocht door.

Optrekken gaat voldoende snel; zo op de 100 of harder zonder in de gaten te hebben, want wat is ie stil. Juist ook doordat de motor stil is, valt misschien het windgeruis bij de A-stijl meer op.

In de bergen is ie voldoende krachtig, en zelf met aanhanger blijft ie vaak lang in de 6e versnelling.

Verbuik met aanhanger en 130 op de franse snelwegen ligt rond 1:16, gewoon in nederland tegen of boven de 1:20.

Airco doet fantastisch zijn werk bij 35 graden. Mooi is dat je voor zowel passagier als bestuurder naast de temp. ook de luchtstroom kunt regelen.

De binnenverlichting is in het donker fraai, geeft het interieur een zeer luxe uitstraling; 2 leds vanuit het plafond op de pook en in elke deur een led bij de handgreep. Daarnaast zijn de leeslampjes achterin prettig gericht als een spotje, zonder bestuurder in het donker te hinderen.

Bekerhouders voor koffie en ander spul zijn er voldoende, 2 in de middenarmsteun voor de achterpassagiers en 2 uitklapbare onder het navigatiescherm. Ze mochten wel iets lager zitten, omdat de koffie steevast voor het scherm staat.

Navigatie en infotainment
Navigatie is prima, jammer zoals bij vele merken dat de kaarten niet up to date zijn. TMC werkt goed mist goed ingesteld, maar houdt helaas geen rekening met tijd van aankomst. Geeft wel duidelijk aan wat er aan de hand is met uitgebreide info.
Verder is navi "zeg maar basic" in vergelijking met tomtom, die VEEEL meer functies heeft. Jammergenoeg ook weinig POI's in de database (niet eens een geldautomaat).

USB stick en IPOD werken meer dan uitstekend en zijn fijn de bedienen.
Algemene geluidsindruk van het systeem is prima, lage tonen beetje te weinig, maar het klinkt ook weer niet als krantenpapier.

Algemeen
Een zeer fijne auto om aan te raden, rustig, stil en snel genoeg. Ja een 2.2 GT is natuurlijk leuker, maar ik heb nog geen moment gehad dat ik met de 1.6 iets te kort gekomen ben.

Oh ja, wel jammer dat de binnen bekleding van de wielkasten een soort viltachtig spul is en niet hard. Zal best positief uitwerken met opspattend water, maar als er modder in zit heb je per definitie een hogedrukspuit nodig om het eruit te krijgen, en dan nog is het niet makkelijk.

Problemen
Nu na 12.000km heeft zich nog niets voorgedaan, geen rare lampjes, meldingen, storingen, rammeltjes en zaken meer.

Ik ben bang dat ik nog veel plezierige kilometers ga maken in deze auto, of liever gezegd "voiture".

(oh ja, de kleur dan nog even; ik ben nog maar een enkele gris aluminium tegengekomen, vrijwel alle keuzes zijn "donker", wat van mijn exemplaar een redelijk unicum maakt; stiekum is het dan ook weer chique).

De eerste beurt

  • 21.600 km

Een update over wat wel en niet bevalt na 21.600 km.

2-tronic
Om te beginnen de veelbesproken 2-tronic, althans veelbesproken door de pers.
Waarom blijft de pers hier over vallen? waarom ....omdat ze ooit de eerste versie in een citroen niks vonden? Ik vind het ding meer dan prima, ja de eerste naar de 2e versnelling duurt het langst...maar dat zie ik ook bij de DSG bakken in vele reviews.
Voor de rest schakelt ie netjes op tijd op en terug, en vanaf gang 4 nauwelijks voelbaar. Ik vraag me zelfs af of ik zelf wel zo snel zou kunnen schakelen, alles meegeteld met gas los en zo.
In combinatie met de s-stand rijdt ie prettig sportief. OK, stoplichtsprintjes zul je niet van iedereen winnen, maar om nu te zeggen dat ie traag is, nee ook niet.
Genoeg gezeurd over dit ding...als de pers er nu ook eens over ophoudt dan kunnen ze zich weer eens bezig houden met echte kritiek.

De zit en het comfort.
Op lange ritten (toen ik eindelijk de juiste stand voor mij gevonden had), comfortabel, relaxed, luxe aandoend en heerlijk cruisen op de snelweg. De passagiers achter me klagen steen en been, dat ze zo ver van voren af zitten, met te veel ruimte rond de benen. Glazen dak blijft iedereen een letterlijke verlichting geven.

Verbruik
Ook zo'n veelbesproken onderwerp...nee ook ik haal het opgegeven fabrieksverbruik niet, maar zit er wel regelmatig aardig in de buurt. Zo was mijn laatste rit op 1 tank ongeveer 1350km groot, en ging er 64 liter in de tank. Het resultaat was afhankelijk van toch wel veel file en behoorlijk stadsverkeer. Daarnaast is het heel vervelend om je in te houden niet 150 te rijden, want dan rijdt ie oh zo fijn en ook nog stil. Ik vermoed als ik echt 1400km me aan de neerlandsche snelheden houd, ik best het fabrieksgetal zou kunnen halen...echter 1400km is ver...en het nodigt te regelmatig uit. Leuk de 2 tellers waarbij mijn 2e teller de laatste 3000 weergaf met 1:20.
Kortom, ik hoef geen 3 cilinder rateldoos spaardiesel van VAG, zonder ruimte en comfort, om toch in de richting van dat verbruik te komen.

Navigatie
Er blijft wel wat te zeuren, Peugeot NL heeft helaas nog niet de moeite genomen met Navteq iets te bekokstoven om haar premium rijders in een 508 te voorzien van nieuw kaartmateriaal. De 2010-2011 versie blijft zeuren om op de A2 bij Vinkenveen om te keren. Jammer gewoon, want verder blijft het wel een heel duidelijk 7" scherm. Een tomtom blijft ook beter qua mogelijkheden, maar ik ben stiekum wel blij dat er niks meer los hangt. Algemene indruk....mwa...het is bruikbaar maar kan veel beter.

Problemen
Sommige (VAG lieden) denken nu ... dit wordt het interssante deel.... en jawel, ik kan een ellenlange lijst ophoesten... maar niet over de 508 :)
De eerste 21.600km zijn verlopen zonder:
- kraakjes
- piepjes
- onhebbelijkheden
- electronica problemen
- startproblemen
- gammele knopjes


Ook na de beurt vandaag is er niets te melden, buiten het feit dat er een bandenwissel gedaan is naar wintergarnituur.

Kortom... het blijft een fijne reisgenoot en gewoon een puike auto.

Oh ja, toch nog even terugkomend op de kleur uit een eerder verslag... ik voel me qua kleur dan nog steeds unique. In de fraaie herfstzon komt er een prachtige gloed over het gris aluminum als hij net gepoetst is. Regelmatig op de snelweg begevend merk ik dat er ontzettend veel donkere tinten rijden, vooral in SW uitvoering. Momenteel lijken we (508 rijders) wel motorrijders, elke keer kijk je toch eens naast je als zo'n voiture naast je komt rijden...2 wederzijdse knikjes met een brede grijns vertellen dan de rest van het verhaal. Rustig zet je de muziek weer wat harder en zet je je reis voort.

Afsluitend...die winterbanden...tja, die lichtmetalen velgen staan netjes onder de auto, ook al is het maar 16", maar voorlopig hoef ik die de komende 5 maanden niet te poetsen :). Wat ik wel merk is dat ook deze michelin alpin4 banden weer net wat meer van zich laten horen dan het normale schoeisel. Echter veiligheid gaat voor (toch jammer dat er geen optie is "gelaagd glas" voor de zijramen).

Oh wat blijft ie fijn

  • 30.000 km

De eerste 30K zijn een feit. In die eerste 30K heeft hij levenservaring opgedaan met en zonder aanhanger, middels de kinderlijk eenvoudig te monteren afneembare trekhaak.

Ondanks eerder gemekker van de "heersende" autopers; die 2tronic is zo verkeerd nog niet. Ik vermoed dat welhaast elke volautomaat ook wel eens last heeft van een "schakelmisser"... bv in een bocht of er net voor opgeschakelen of zo. Immers het systeem kijkt niet om de hoek. Ja...de eerste versnelling duurt het langst. De stoplichtsprintjes starten vrij traag door het "even wachten" van de bak... maar verder vindt ik het een meer dan prima ding, waar je toch veel zelf invloed op kunt uitoefenen.

ESP is een prima vinding die ik niet eerder had, en met de maandag ochtend gladheid een tijdje terug heb ik er prettig kennis mee gemaakt.

Dan verbruik....nu met die hogere temperaturen en winterbanden, is dat niet de meest ideale combi; waar ik eerder gemakkelijk 1:20 deed, lukt nu 1:18 met moeite.

De laatste rit naar Frankrijk met volwassenen achterin, vanwaar prettige commentaar van achterbank (zit en rijdt relaxed en ik zit als een vorst); prima gereden en 150KMH is een heerlijk stille snelheid. Het 1.6je snort gewillig en geeft niet snel een reden om heel veel meer vermogen (= andere motor) te willen.
Ja....een GT is natuurlijk leuker, maar een Porsche cayenne Turbo natuurlijk nog leuker :).

Goed; binnenkort de dakdragers er eens op met de bekende schoonmoeder box....en kijken wat de leuke ervaringen met alle technische hulpmiddelen in de sneeuw worden. Ik ben benieuwd.

Dan de storingen; na de eigenhandig geregeld update van de RT6 Nav, is deze nooit meer spontaan herstart. Verder geen enkel commentaar; of het moet de schrapende voorruitenwisser zijn.
De nav overigens is niet heel uitgebreid, maar wel voorzien van een heerlijk groot scherm. Mogelijkheden zijn mwah...maar is mee te leven. Flitspaal waarschuwing werkt wel uitstekend. Trouwens ook opgevallen dat TMC in zowel Duitsland als Frankrijk veel meer en nauwkeurigere info krijgt vanuit de radio. Is dus beter geregeld dan in ons kikkerlandje.

Ik sluit af met een altijd met big smile rijdende 508 rijder, die als hij in zijn voiture heeft plaatsgenomen, geheel content is met zijn keuze en de autonome rust en het heerlijke comfort.

Tja

  • 41.000 km

De 40K beurt heeft zojuist plaatsgevonden; winterschoeisel is vervangen door de originele zomer slofies; met daarmee ook de wekelijkse terugkeer van velgen reinigen :(
Ja; het ziet er wel weer netjes uit, maar aangezien ik meestal de auto van binnen bevolk, is dat toch wel een van de grote "terkortkomingen"; ofwel tijd vinden cq maken om het netjes te houden.
Verder voorzien van nieuwe nav firmware en de reguliere zaken die bij een beurt schijnen te horen, geen rare dingen.
Het blijft een uitermate fijne reismobiel, en je ziet er sinds de leasemaatschappijen alles 1 jan losgelaten hebben, er inmiddels een hoop neerlandsche snelwegen bevolken.
Wel voel ik me in mijn gris aluminium voiture "bekeken" rijders...waarbij ik dan toch altijd weer denk; grijs; tja het is neutraal, misstaat niet maar ik ben wel vrij uniek, gezien de meest voorkomende donkere kleurstelling voor deze voiture als gemaakte keuze door velen.

De winterbanden hebben verder het gemiddeld verbruik iets naar beneden gehaald, maar verder is er eigenlijk niets te melden.

Ja 1 ding toch; die Nav kaarten zijn al van zomer 2010. Hoop dat PN en navteq het zich eens aantrekken om gezamenlijk tot een oplossing te komen en eindelijk eens een update te verstrekken; want dit is echt te gek voor woorden...zeker wetende dat de auto sinds vorig jaar deze tijd al op de markt is. Onbegrijpelijk en onprofessioneel, en bovendien erg jammer.

Tis bijna winter

  • 65.000 km

Even vergeten aan te vullen bij 60K toen ie weer een beurtje moest.
Tussen deze 60K en 65K nu is er een nieuw achterbumpertje op gekomen, alle krasjes zijn weer netjes weg. In een file vond iemand het nodig om mijn kofferbak van dichtbij te bekijken, met gevolg dat de grijze lak deels zwart geworden is, en een behoorlijk gescheurde bumper. Als vervanger een Audi A6 (2008) gehad. Ook een fijne auto; ligt wel strakker op de weg, maar om nu te zeggen dat ie 17.000euri fijner rijdt, nee. Stiller is ie trouwens ook niet (2,0TDI). NAV aan boord in monochroom is ook matig. 508 wordt onderschat is mijn mening, zeker nu ik enig vergelijk heb.
Terug naar de 508.
Verder zijn gisteren de winterbandjes er weer op gegaan.
Tussen de laatste 40K en nu geen bijzonderheden. Op de in NL aangepaste snelheden op sommige wegen voelt hij zich thuis wat zich laat blijken in ritten van 1:22 tot 1:23. Vorige week nog maar eens getankt met 61l en totaal gereden KM 1389 op die tank.
Klachten, nee die zijn er eigenlijk niet.
De wel eens gehate robotbak, doet gewoon zijn werk, en kiest zoals elke volautomaat ook wel eens te snel dat je wil een versnelling hoger. RT6 is gewoon een prima apparaat, voor wat ie moet doen. Ja tomtom is beter met meer functies, echter ik hoef mijn scherm niet schoon te maken. Overigens reed gisteren een collega golf rijder mee (RNS315), waar ik hem ophaalde (zelfde lokatie als paar weken terug), had RNS ineens een hele andere route voor hem in petto. Volgens mij heeft elk nav wel iets wat iemand niet bevalt. Mijne werkt prima, carkit ook, en memorystick met 16GB muziek is ook altijd snel paraat.

Koude lucht ?

  • 82.000 km

De 80.000 beurt diende zich aan. Tijdens de 1e warme dag in maart viel me op dat er geen koude lucht in de auto kwam....paar dagen later wel natuurlijk door de buitentemp...echter mijn vermoeden bleek bij de beurt juist; de compressor doet het niet meer. Terugkijkend hoorde ik inderdaad al even geen "tik" meer na het starten ten teken dat de compressor aanslaat. Hij bleek defect en is met de beurt onder garantie vervangen. Geen lek overigens .... koudemiddel zat. Verder rijdt ie als een trein, lijkt weer steeds zuiniger te worden. Laatste tank leeg gereden naar buitenland, 1:21,7. Verder geen bijzonderheden na de beurt.

En weer een beurtje

  • 102.000 km

100.000 betekent weer een kleine beurt bij de 508. Jammer dat het interval op 20K ligt per beurt, want de kilometer schieten er af en toe doorheen.
Maar goed, als vervanger een 208 mee gekregen die verrassend lekker rijdt. Je merkt alleen dat ie korter is en dus harder veert, wat ik bij de 508 niet gewend ben.
Terug naar de beurt.
Niks te melden behalve dat de garage terugkwam dat de remblokken vervangen moesten worden en de eerste 2 michelin energy's binnenkort aan vervanging toe zijn. Verder de 2e achterruitenwisser en 1e nieuwe set voor naast het reguliere olie, filter en ander spul.
Kortom, weer niets speciaals en lekker doortoeren zonder gezeik.
Blijft hoe dan ook een fijne en ook zuinig auto. Met grote regelmaat haal ik net boven de 1:20 waardoor de airmiles niet zo hard gaan.
De michelins blijven lekker zitten tot de winterbanden wissel, en zijn in het voorjaar in de beurt voor nieuw schoeisel. Ik vermoed dat deze banden (voorbanden) het ruim 60K hebben uitgehouden, wat dan in mijn ogen ook wel netjes is voor 1500kg.
De auto blijft door gemiddeld nederland ondergewaardeerd; wellicht door de 2tronic waar ik prima mee kan leven. Binnenkant blijft netjes, kraakjes en piepjes blijven achterwegen en de motor snort als een nette en keurige heer. Ook de veel besproken navigatie werkt prima, hoewel het handiger zou zijn als TMC ook rekening houdt met het heersende verkeersaanbod.
USB sticky met muziek heeft ook nog nooit geweigerd.

Een groooootttte beurt

  • 122.000 km

Zo, na een wintersport de slofjes maar weer ingegeleverd bij de bandenboer en voor het eerst in zijn 508 leven de zomervoorbanden vervangen door schoeisel MET profiel binnen wettelijk grenzen.
Omgerekend heb ik ongeveer 70K op de michelin energys uitgehouden; achterbanden zijn nog origineel.
Verder saai; een grote beurt zoals het boekje....riempje hier en daar, olie, remblokjes en zo nog wat meer.
Verbruik op de zomersloffen blijft toch altijd beter dan de wintervariant; 1:20 vs 1:17.
Niks te melden verder; behalve dat een collega mij attendeerde dat een adres in de nav niet goed "uitkwam". Nog nooit gehad; getest en inderdaad hij had gelijk. Vreemd zeg ik...
Verder blijft het een comfortabele, rustige, ruime reisgezel voor met name ook lange afstanden.

Bijna vakantie

  • 131.000 km

Zo nog een paar weken en dan kunnen we op richting de alpen.
Zat te dubben of deze update wel zou moeten, nou vooruit... een paar weken terug 1480km gereden op 1 tank, me volledig houdende aan NL maxima, waaronder veel ritten naar Amsterdam over de A2 (waar je dus doorgaans maar 100 mag over een overgroot deel).
Daarna was het 66L tanken, dus ver leeg...maar dus ongeveer 1:22,5.
Meneer de belastingdienst; mag ik mijn bijtelling nu verlagen van 20 naar 14% ?
Ah ja, verder is het eigenlijk een hele saaie auto....gemiddeld om de 1200-1300km een tankje vullen en weer verder gaan. Alles blijft werken en tot op heden nog geen lampje stuk gegaan, dat verbaast me nog het meest. Ik blijf overigens in mijn vuistje lachen om alle VAG ellende in directe omgeving; A3 met 70K met DSG probleem, nieuwe golf gelijk met error lampjes en noodprog na 2 weken en TSI passat problemen; voorlopig heb ik denk ik een goede keus gemaakt.

winterslofjes

  • 151.000 km

We zijn weer 20k verder. Net voor de zomervakantie nog een terugroep actie gehad voor de distributie riem, onder garantie vervangen preventief. Er scheen wat met de eerste series te zijn waarvan ook die van mij. Verder sinds een week of 2 de wintersloffen er weer onder. Ze maken echt wel iets meer lawaai dan de zomerbanden, maar goed komende dagen zullen ze wellicht goed van pas komen. Verder is er helemaal niets te melden. Ik ga hem ondanks de mogelijkheden voor een nieuwe auto toch even houden, hij bevalt me gewoon te goed. Combinatie ruimte, enorme actieradius, goede stoelen, stilte en gebrek aan problemen heeft me tot deze keus laten komen. Gewoon een super ondergewaardeerde fijne probleemloze auto, tot nu toe.

160.000

  • 160.000 km

Even een tussentijdse update bij de 160.000.
Waarschijnlijk gaat ie er binnenkort uit, hoewel ik deze slanke langgerekte eigenlijk nog helemaal niet beu ben.
Alles werkt nog naar behoren, kraakjes en piepjes zijn hem vreemd. De motor snort nog heel beschaafd en loopt met normaal toegestaan tempo altijd tussen 1:18 tot 1:21. In combinatie met de 70 liter tank een enorme actieradius. Olie hoeft ie niet; althans niet tussen de beurten door.
Tot op heden zijn ooit halverwege de aircopomp onder garantie vervangen en is de ruitensproeierpomp vreemd genoeg kapot gegaan.
Verder ligt er net 1 duo nieuwe winterbanden, zomerbanden is ook 1 duo vervangen.
Kortom, een vrijwel probleemloze auto die ik zo naar bekenden zou doorschuiven.
Ik ga me nog beraden of ie nog even bij me blijft.

De vervanger is in aantocht

  • 162.000 km

De kogel is door de kerk; een maatje kleiner is besteld in de vorm 308 SW Blue lease Premium 1.6 blue HDI, met nog wat opties links en rechts aangevinkt gaat deze auto waarschijnlijk begin juni de 508 aflossen.

Voorlopig resume van de 508SW.
- Probleemloos
- fijne reisauto
- heerlijke actieradius met altijd tussen 1:18 en 1:21 en 70 liter aan boord (dat ga ik zeker missen met de 308)
- ik denk dat ik de veel gehate 2tronic toch ga missen; als je de bak gebruikt als normale bak en niet te bruut optrekt is het toch wel een fijne combinatie van relaxen en niet schakelen

De auto is nog geheel deukvrij en ziet er van binnen ook niet uitgeleefd uit, dus de gebruikte materialen lijken me op orde qua kwaliteit.

Verder heeft de 508 mij nooit en te nimmer in de steek gelaten. De 1.6 HDI112 stond altijd zijn mannetje, was altijd zuinig en snort nog als een nieuwe. Navigatie is niet zoals tomtom maar slecht ook weer niet.

Ik vermoed dat ik hem af en toe toch ga missen, waarom dan niet weer een 508 denkt u ? Gewoonweg omdat de 308 qua ruimte niet veel onderdoet, en er binnen het budget toch weer een paar leuke extra opties aangevinkt konden worden.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 508

Peugeot
Peugeot 508 Allure Pack Business PureTech 130 (5D/8A)
€ 724
 

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (16)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens