Peugeot 406 SV 3.0-24V V6 (1998)

autoreview

Peugeot 406

Signalement

Uitvoering406 SV 3.0-24V V6
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf1998
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Peugeot 406 V6 24V automatique

Deze fijne auto heb ik mogen rijden van augustus 1998 tot mei 2004. Het was een formidable wagen met een schitterende moter. het comfort was fantastisch. De moter was stil, soepel en snel en door het bescheiden uiterlijk had niemand, behalve kenners in de gaten wat het voor een beest was. de automaat haalde 75km/h in zijn eerste versnelling, 145km/h in zijn twee, 220km/h in zijn drie en in zijn 4 > 240km/h. Ik heb in de ruim 5.5 jaar dat ik deze wagen in bezit had nooit de top uitgeprobeerd maar bij 240km/h had je nog gas over. het enige nadeel dat deze had dat je als je er in reed niet in de gaten had hoe fantastisch hij was. Pas als je in andere dikke wagens reed (BMW 740) kwam je er achter dat de 406 beter was op het gebied van comfort. Waar je wel rekening mee moet houden dat dit soort wagens duur in onderhoud zijn, zeker als je hem net zoals ik in topconditie wil houden. Je moet echt rekening houden met een 200 tot 300 euro aan onderhoud per maand, je loopt er dus behoorlijk op leeg. Het brandstof verbruik van deze wagen was gemiddeld tussen de 1 op 9.5 tpt 1 op 10.5. Wat wel opviel dat op de Duitse autobahn ook bij hoge snelheden (180 tot 230km/h) het verbruik een keurige 1 op 11 was. De wegligging was goed zeker bij lange bochten, gewoon gas geven het koppel deed de rest en liet de wagen strak door de bochten lopen. Aan korte bochten had hij wel een hekel, zeker met de automaat en het hoge koppel. De moter duwde dan teveel rechtuit. In 2004 heb ik helaas deze wagen verkocht. Wel schrikken wat je dan terug krijgt voor een auto van 85.000 gulden. Ik heb deze wagen verkocht voor een uitloopmodel van de 406 met een 1.8 moter. Hoewel dit ook een fijne wagen is, is het wel een enorme teruggang na de V6, vooral de acceleratie en motegeluid was erg wennen. Een v6 maakt nooit lawaai, hoe je hem ook op zijn donder trapt. Ik mis deze wagen ook na 6 jaar nog steeds en ben nog steeds van plan een keer een 406 V6 terug te kopen.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.