Peugeot 406 Break STdt 1.9 (1999)

autoreview

Peugeot 406 Break

Signalement

Uitvoering406 Break STdt 1.9
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1999
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf130.000 km
KM-stand laatst390.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

La belle bleu

  • 360.000 km

Omdat deze 406 nu 390000 vrijwel probleemloze kilometers achter haar wielen heeft en ik besloten heb om onze relatie voort te zetten beloof ik u binnenkort een uitgebreid verslag.

angst

  • 390.000 km

Beste lezers,
met angst bedoel ik eigenlijk andere auto angst.en dan bedoel ook niet de angst voor andere weggebruikers of verkeerssituaties maar gewoon van wat moet ik in godsnaam na mijn 406 kopen.Werktechnisch rijd ik in veel verschillende automobielen waaronder een groot duits merk waarvan ik de naam niet zal noemen [daar kan je het volk[s]niet aan wagen]en ik als dan na gedane arbeid weer in die oude leeuwin stap voelt het of ik alweer thuis ben.Tot zo rond de 300000km verliep het allemaal vlekkeloos ,gewoon op tijd onderhoud plegen ,een accu ,een stukje uitlaat een bandje ,niets bijzonders.
Bij het naderen van de 3 ton begon ze merkbaar steeds meer moeite te krijgen met het nemen van opritten ,tunnels en dergelijke hobbels.
Kleppen stellen was de diagnose,dus zo gezegd zo gedaan echter beste lezer moet u zich wel realiseren dat bij dit type motor de nokkenas er even af moet om de klepstelplaatjes uit te wisselen.Ook is het verstandig om als je nog wat langer wilt genieten van het oude besje dan gelijk de spanrollen/geleiderollen van de distributie en microriem te vervangen ook de waterpomp heeft dan zijn beste tijd wel gehad.Echter na het opmeten van de beoogde juiste klepspeling en het uitwisselen van de klepstelplaatjes gaf na het rondtornen van de motor en het nogmaals nameten van de klepspeling na een paar pogingen steeds een andere waarde.Heel apart ja.
Dus er eens een verstuiver uitgetrokken en met de endoscope een blik in het binnenste geworpen.Aha compleet dichtgekoold met dank aan de egr en een rustige rijstijl.Dus cylinderkop gedemonteerd ultrasoon laten reinigen,kleppen ingeschuurd en alles weer gemonteerd.Tevens de brandstofpomp laten controleren en afstellen onder het mom van ''we zijn nou toch bezig''.Sinds die tijd loopt de motor weer als een zonnetje,olieverbruik 0,5 ltr per 10000 km,brandstofverbruik 6,5 a 7,0 ltr /100 km.Natuurlijk heeft ze bekende 406 kwaaltjes,maar eigenlijk nog steeds geen gekke dingen.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.