Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 406 Break

Peugeot 406 Break ST 2.0-16V (2000)

autoreview

4
Peugeot 406 Break ST 2.0-16V (2000)
Peugeot 406 Break ST 2.0-16V (2000)Peugeot 406 Break ST 2.0-16V (2000)Peugeot 406 Break ST 2.0-16V (2000)Peugeot 406 Break ST 2.0-16V (2000)Peugeot 406 Break ST 2.0-16V (2000)Peugeot 406 Break ST 2.0-16V (2000)
Anoniem
  • Gebruikersreview
27 februari 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering406 Break ST 2.0-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf167.500 km
KM-stand laatst246.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 26 februari 2008

Wellicht wat laat om na vier jaar nog een review te schrijven, maar anderzijds hebben we wel 80.000 km ervaring met de auto. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten: een perfecte auto. Niet zonder mankementen, maar afgezien van enkele kleine dingen zijn het voornamelijk slijtagedelen die in de loop der jaren zijn vervangen, waaronder uitlaat, aircoverdamper, motorsteun, banden, multiriem en spanrol (sinds een week, 17.02.09) enz. Geen ernstige mankementen en afgezien van een keer pech onderweg (lampen laten branden bij een restaurant), nog nooit met de auto stilgestaan. De auto is geen sprintkanon, maar kan goed meekomen met het verkeer. We gebruiken ’m regelmatig om even op en neer naar België te rijden en dat bevalt uitstekend. De auto is redelijk zuinig (1:12,5) voor zijn gewicht (1375 kg). Nu de km-stand op bijna 240.000 staat, houden we ’m nog privé (werd voorheen zakelijk gebruikt), omdat we er buitengewoon tevreden over zijn.
Update op 17.02.09: Ondertussen staat de teller op 246.000 km. Net de multiriem met spanrol vervangen, die was helemaal op. De auto gaat nu in de verkoop. Niet vanwege eventuele defecten, maar gewoon omdat ie nu nog een redelijke restwaarde heeft. We kunnen er ook meer door blijven rijden (mijn vrouw wil dat ook het liefst, omdat ze de auto heel prettig vindt rijden), maar over een paar jaar is ie dan zover dat ie alleen nog voor export geschikt is. Ga deze week nog het schakelaartje van de handrem vervangen en dat is dan het enige wat nog moest gebeuren.

PROBLEMEN

  • 26 februari 2008

Tot nut toe zijn de volgende onderdelen vervangen:
aircoverdamper, accu, banden, middendemper, einddemper, motorsteun, distributieriem, stabilisatorstangen achter. Verder het gebruikelijke kleine grut aan lampjes e.d. De auto heeft een keer stilgestaan met een lege accu als gevolg van brandende verlichting. Het enige wat ooit een keer gebeurd is, is dat de ventilatoren van de koeling niet uitgingen toen ik de auto voor de deur parkeerde. Wegenwacht heeft toen de zekering eruitgetrokken, waarna ze uitschakelden. Dat is daarna nooit meer voorgekomen. De oorzaak is overigens nooit boven water gekomen. Heel zelden valt even het snelheidssignaal weg. Duurt hooguit enkele seconden. Afhankelijk van het type, is mij verteld, kan de oorzaak in de printplaat van het instrumentenbord zitten of, zoals bij onze auto, in de snelheidsopnemer die achterop de versnellingsbak is gemonteerd. Opnemer kost ongeveer 137 euro bij de dealer. Maar dat vind ik de overlast niet waard.

Tsja, wat valt er verder nog te melden?

  • 246.000 km
  • 17 februari 2009

Na het lezen van mijn vorige bevindingen, pijnig ik nu mijn hersenen om na te gaan wat ik nog eventueel voor positieve of negatieve dingen te melden heb. Ik had onder Ervaring nog een korte update geplaatst, maar er is maar weinig gebeurd. De auto blijft gewoon heel erg fijn rijden, de motor maakt weliswaar wat meer lawaai (pakkingen van de spruitstukken? De uitlaat is dicht), maar dat is geen motorslijtage, want verbruik enz. blijft na al die jaren min of meer constant rond de 1 op 12,5 schommelen en ik zie geen blauwe rookwolken uit de uitlaat. Het interieur is nog volledig intact. Er is ook weinig hard kunststof gebruikt dat kan afbreken. Ook geen last van echte rammeltjes, op een klemmetje na van waarschijnlijk een luchtkanaal dat losgeschoten is en alleen rond 3000 toeren even irritant begint te rinkelen. Oh ja, de portiervangers van de achterportieren kraken, die moeten dus gesmeerd worden, dus toch nog een minpuntje.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Peugeot 406? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 406
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 406 COUPE PACK 3.0-24V V6  JOUNTIMER BIJ TELINGSVRIENDELIJK

    Peugeot 406 COUPE PACK 3.0-24V V6 JOUNTIMER BIJ TELINGSVRIENDELIJK

    • 1999
    • 328.077 km

    € 2.995

    Peugeot 406 1.8-16V SR

    Peugeot 406 1.8-16V SR

    • 2000
    • 271.000 km

    Op aanvraag

    Peugeot 406 2.0 16V ST AUT ST . NIEUWE DISTR. APK

    Peugeot 406 2.0 16V ST AUT ST . NIEUWE DISTR. APK

    • 1999
    • 148.786 km

    € 3.450

Meer Peugeot 406 occasions

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 406 specificaties
  • Peugeot 406 occasions
  • Peugeot 406 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 406 tests
  • Peugeot 406 gebruikersreviews
  • Peugeot 406 index
PREMIUM
Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Peugeot 308 SW vs. Kia Ceed Sportswagon vs. Volkswagen Golf Variant - Triotest

Voordat de hele wereld en masse overstapte op cross-overs en SUVs was het eigenlijk heel simpel....

Lees meer
 

Peugeot 406 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break ST 2.0-16V (2001)

    Peugeot 406 Break ST 2.0-16V (2001)

    1
    • 27 augustus 2016
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break SV 2.0 HDI 110pk (2002)

    Peugeot 406 Break SV 2.0 HDI 110pk (2002)

    2
    • 28 juni 2015
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break SRX 2.0 HDI 110pk (2002)

    Peugeot 406 Break SRX 2.0 HDI 110pk (2002)

    • 3 april 2015
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break ST 1.8-16V (2000)

    Peugeot 406 Break ST 1.8-16V (2000)

    • 1 augustus 2013
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break SR 2.0 HDI 110pk (1999)

    Peugeot 406 Break SR 2.0 HDI 110pk (1999)

    2
    • 16 juli 2012
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break ST 2.0 HDI 90pk (2002)

    Peugeot 406 Break ST 2.0 HDI 90pk (2002)

    13
    • 13 juni 2012
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break ST 1.8-16V (2001)

    Peugeot 406 Break ST 1.8-16V (2001)

    3
    • 4 juli 2011
meer reviews
Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321 km - Klokje Rond

Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321 km - Klokje Rond

Al veertien jaar rijdt Erik Herber in zijn Peugeot 406. Wat er aan kapotgaat, wordt netjes...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 (2002)

    Peugeot 406 (2002)

    3
    • 25 april 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 GT 2.0 HDI 110pk (2001)

    Peugeot 406 GT 2.0 HDI 110pk (2001)

    12
    • 25 juli 2021
  • Achtergrond
    De pretentieloze middenklassers van 20 jaar geleden

    De pretentieloze middenklassers van 20...

    68
    • 28 juni 2021
  • PREMIUM
    Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

    Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

    • 9 maart 2021
  • Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321 km - Klokje Rond

    Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321...

    • 9 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    4
    • 14 november 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break XS 2.0-16V (2002)

    Peugeot 406 Break XS 2.0-16V (2002)

    18
    • 5 november 2019
Merk
Merk
  • Nieuws
    Vier Euro NCAP-sterren voor Peugeot 308 en Opel Astra

    Vier Euro NCAP-sterren voor Peugeot 308...

    57
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Peugeot 408 op komst

    Nieuwe Peugeot 408 op komst

    23
    • 23 mei 2022
  • Autosport
    Peugeot 9x8: Le Mans-hypercar in definitieve uitdossing

    Peugeot 9x8: Le Mans-hypercar in definitieve...

    12
    • 20 mei 2022
  • Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine bestelauto

    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine...

    26
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    2
    • 15 mei 2022
  • Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    74
    • 11 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden