AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
Peugeot 309 GTI (1990)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 309 GTI |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1990 |
Jaar van aanschaf | 2002 |
KM-stand bij aanschaf | 130.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Plus: Wegligging, hij ligt als een blok op het asfalt. Adviessnelheden op af- en opritten worden met gemak overschreden, simpelweg omdat deze auto niet om te krijgen is. Verder is de auto bijzonder ruim en goedkoop in onderhoud. Verder zijn het vrij unieke auto"s, je ziet ze niet zoveel, en zeker mijn model is uniek, omdat het een 5-drs. versie is die in 1990 met blanco kenteken naar Nederland gekomen is en vervolgens hier in Nederland gekentekend is. Het schijnt de enige te zijn.
Min: Dat is toch wel het brandstofverbruik.
PROBLEMEN
Schade gereden, ongeveer 1000 Euro. Verder niks
8,5
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook
Oud & Nieuw
Peugeot 308 GTI 250 - Peugeot 309 GTI 16 - Duurtest
Designdrive BMW 6-serie E24: waarom dit de ultieme sharknose en een designicoon is
Autotest
Praktijkervaring BMW Z4 (E89): klapdak last of gemak?
Autotest
Test: Volvo EM90 - gevalletje hygge meets hightech
Achtergrond
Lezersreacties (0)
Reageren