Peugeot 308 XT 1.6-16V VTi (2008)

autoreview

Peugeot 308
Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308Peugeot 308

Signalement

Uitvoering308 XT 1.6-16V VTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

En toch ga ik het doen! Nu al mijn Review plaatsen ondanks dat ik mn 308 nog maar een week heb. En nee, ik ben niet verblind door verliefdheid voor mijn nieuwe voiture, op dit moment is elke recensie meegenomen lijkt mij, aangezien er nog maar 3 andere zijn en geen enkele met de 120pk 1.6 VTI benzine motor.

Naar mijn bescheiden mening ben ik redelijk in staat om een goed vergelijk te maken met de 307XSI welke ik 6jr. /150.000km heb gehad eveneens vanaf nieuw en ook particulier bereden.

De keuze is op de 308 gevallen, een XT met nog een aantal aanvullende opties, nadat we de 207SW nog eens objectief tegen het licht hebben gehouden met name op gebied van hoofd- en beenruimte. (En je wilt tenslotte niet een stapje terug doen..).

Dus is de 308 voor ons een logische opvolger. Verassend vindt ik dat de grootste sprong gemaakt is op het gebied van comfort en ergonomie. De stoelen en algemene zitpositie zijn naar mijn mening comfortabeler dan bij de 307. (en die was al niet beroerd...)
Houding van de rechterbeen tegen de console is aanmerkelijk aangenamer, en dat was goed merkbaar tijdens de eerste 500-600km Autobahn- cruising.
In de media is het dashboard al ruimschoots aan bod gekomen, en tercht. De kwaliteit is werkelijk een klasse hoger ten opzichte van zijn voorganger.
Persoonlijk vindt ik de parfumeur een aangenaam accesoire. Maar ik heb dan ook geen last van allergie zoals mijn collega mede-308-recensent.

Verbruik en motorisering kom ik tijdens de volgende up-dates op terug. In iedergeval is echt niet zo dat deze auto ondergemotoriseerd is. Je float plezierig met het verkeer mee. De top ligt beduidend boven de 190. En acceleratie is absoluut
voldoende, het karakteirsitiek van de motorisering aangenaam soepel en plezierig in de omgang.
Eerst moet de motor nog los komen maar de boordcomputer geeft nu een gemiddeld verbruik aan van 8,2ltr/100km. En is uiteraard dalende naarmate de motor verder ingereden raakt.

Plezierig in gebruik zijn ook de RT3 radio, opties als regensensor en lichtsensor waren mij al bekend in de 307 en verschillen niet al te veel. Wel kan je merken dat de cruisecontrol een generatie nieuwer is. Deze lijkt makkelijker op te pakken en direkter in bediening.

Het glasdak is natuurlijk een eyecatcher maar zorgt bovenal voor een plezierige ambiance in het interieur.

Tot zover het eerste gedeelte.

PROBLEMEN

Geen

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 308

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.