Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi 180 (2017)

autoreview

Peugeot 308 SW GT 2.0 BlueHDi 180 (2017)

Signalement

Uitvoering308 SW GT 2.0 BlueHDi 180
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand laatst30.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste indrukken en ervaringen

  • 5.000 km

Op 24 juni 2017 heb ik mijn 12e Peugeot in ontvangst genomen, opnieuw een 308 SW GT HDi 2.0 met 180 PK. De gekozen kleur is bleu magnetic en als extra's zijn genomen het Denon hi-fi systeem, glazen panoramadak, achteruitrijcamera, dode hoekbewaking en actieve parkeerhulp. Tevens zijn opnieuw de MAD-hulpveren bijgekocht; dit is toch echt wel een verbetering op het doorhangen van de achterkant. Ik rijd privé, dus rekening houden met bijtelling en leasebedragen hoef ik niet. Het is weer een diesel geworden, omdat ik circa 40.000 kilometers per jaar rijd. Het is ook opnieuw een automaat, voor mij nooit weer anders, wat is dat heerlijk relaxt en comfortabel rijden.
Na 5.000 kilometers een aantal indrukken en ervaringen:
• De motor is heerlijk stil, maakt weinig toeren en is erg krachtig met zijn 400 Nm; de sportstand is wel aardig, maar zal in de praktijk niet veel worden gebruikt, evenals de opties van het handmatig kunnen schakelen en de actieve parkeerhulp,
• De sportstoelen zitten prima,
• De I-cockpit went snel en reageert prima op "commando's",
• De afwerking binnen en buiten is fraai; de afwerking met rode stiksels is smaakvol, de 100% LED-verlichting binnen en buiten is mooi, vooral de dagrijverlichting. Ook de richtingaanwijzers aan de voorzijde met 15 van binnen naar buiten lopende LED-jes is een mooi detail. De standaard 18 inch velgen zijn prachtig en maken de auto af,
• Het kleine stuur went snel en het is gewoon prettig sturen; je hebt bovendien prima zicht op de klokken en meters,
• Met mijn vorige GT heb ik ruim 85.000 kilometers gereden, waarbij het verbruik is uitgekomen op 17,2 km met een liter diesel. Dit valt mij een beetje tegen, want ik rijd veel 120 km wegen.
• Ik heb nog geen rammeltje of kraakje gehoord.
• De keyless entry en startknop zijn comfortabel, evenals de (automatische) elektronische handrem,
• Het start-stop systeem werkt prima, maar het stoppen/afslaan had wat mij betreft wel iets later in werking mogen treden,
• De beenruimte achter is voldoende; gelukkig (voor onze puberzonen) heb ik de stoel niet op de achterste stand staan. Een wat kleinere kofferbak ten gunste van meer beenruimte was een betere verhouding geweest,
• Het telefoneren en de connectie met andere apparaten werkt allemaal prima,
• De dode-hoek-bewaking is een fijne optie; de spiegels zijn groot en goed in te stellen, waardoor je eigenlijk al geen dode hoek hebt. Toch geeft het waarschuwingslampje in de spiegels een comfortabel gevoel.
Al met al ben ik (weer) zeer tevreden met deze auto. Heb je vragen stel ze gerust.

De eerste echte servicebeurt

  • 30.000 km

Na 30.000 kilometer was het tijd voor de eerste echte servicebeurt. Wel wat onhandig/onlogisch dat de AdBlue bij 25.000 km bijgevuld diende te worden. Je hebt het maar te doen, anders treedt de startblokkering in werking.

Nog een aantal (nieuwe) indrukken en ervaringen:
Ӣ Het totaal gemiddeld verbruik is 1 op 16,8.
Ӣ Ik heb nog geen rammeltje of kraakje gehoord.
Ӣ Het automaat rijden is super relaxt. Nu heb ik niet al teveel te maken met files, maar als het voorkomt is de automaat geweldig rustgevend, ook bij rotondes is het lekker makkelijk,

Voor mij zijn de grootste pluspunten:
1. De combi van (geweldige) motor en automaat,
2. Het algehele comfort, onder andere elektronische handrem en keyless entry en start,
3. De goede buitenspiegels, inclusief de dode-hoek-bewaking.

Echte nadelen zijn er wat mij betreft niet, wel minder geslaagd vind ik:
1. De beenruimte voor de achterpassagiers,
2. De opbergruimte rondom de bestuurder,
3. De relatief kleine brandstoftank.

Na 12 maanden ben ik super tevreden met deze auto. Heb je vragen, ik beantwoord ze graag.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 308

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.