Peugeot 308 SW GT 1.6 e-THP 205 (2017)

autoreview

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SW

Signalement

Uitvoering308 SW GT 1.6 e-THP 205
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf15.750 km
KM-stand laatst19.036 km
Lezerswaardering: 65%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste verslag

  • 19.036 km

Sinds twee maanden de P308SW Gt in mijn bezit.
Het is een mooie rooie....
Oorspronkelijk uit Praag Tijd bij de dealer gestaan en nu dus bij mij...

Na bijna 8 jaar in een Audi A1 gereden te hebben was het tijd voor wat anders.
Ik had in eerste instantie mijn zinnen gezet op een IS300h.
Maar uiteindelijk na wikken en wegen toch besloten om niet voor de Lexus te gaan. Eigenlijk is de belangrijkste reden het hoge gewicht van de Lex.
Ik had nog een paar modellen op mijn shortlistje staan.

Via een zoekopdracht op Autotrack kwam ik de 308 op het spoor. Een jong gebruikte met de kop er net vanaf.. Nieuw was eigenlijk geen optie.
Besloten werd naar de garage te gaan om de Trois Cent Huit te gaan bekijken. Zo gezegd zo gedaan.
Er bleek niet echt veel belangstelling voor deze auto te zijn.
Hier en daar een spinnewebje.. Gevraagd om een testritje en dat was geen probleem. Maar het bleek dat de accu leeg was. Deze werd opgeladen. Daarna bleek dat ze waren vergeten om hem een beetje te tanken. Het was net genoeg voor een rondje te rijden en een indruk te krijgen..

Er werd besloten om er over na te denken en toen gingen we uit elkaar.
Na een paar bezichtingen en testritjes en vooral een aantal maanden verder zag ik dat de dealer hem nog had staan.
Een afspraak gemaakt en we kwamen er uit en dat was dus de aankoop van de 308.

De 308 rijdt super. Erg comfortabel. Het is een echte GT die je snel en vooral ook heel rustig kan rijden. Als het moet dan is ie erg snel maar je ook lekker rustig cruisen.
205 pk is ruim voldoende.
Rouge Ultimate is een fantastische kleur.
Verder zit er bijkans alles er op en er aan.
Het panoramadak is er leuk.
Het enige dat er niet op zit is de DAB(+) radio. Dat is een beetje jammer temeer omdat de verkoper aangaf dat het er wel opzat. Enfin ik kan met het gemis prima leven..
OP de A1 had ik een kabeltje voor de IPod. Hier kon dat niet en het is opgelost door het gebruik maken van de USB kabel.
Het gemiddelde verbruik ligt op dit moment rond de 7 liter per 100km. De boordcomputer zei overigens 6,3 liter per 100km . Dit is op basis van woon werk en prive ritten met autosnelwegen en secundaire wegen..

Een leuk dingetje is de sport knop. Druk je die in dan worden de meters rood en krijg je een sportiever geluid.
Het reageert ook net iets beter en feller erg leuk maar het verbruik gaat dan wel met rasse schreden omhoog. Enfin leuk om eens af en toe te doen...

In de A1 had ik een soundsysteem. Dat betekende dat de op zich al vrij kleine kofferbak nog kleiner werd.
Maar door de compressor er uit te halen paste er wel een reservewiel in. Dat kan dus weer niet in Peugeot. Dat is best vreemd en ozo jammer.

Qua gebruiksgemak vind het MMI systeem veel beter dan het systeem dat Peugeot hanteert. Het is allemaal net iets gebruikersonvriendelijker.

Erg leuk is het kleine sportstuurtje en de Peugeot I cockpit.
Ik ben van mening dat een soort van HUD in iedere auto standaard aanwezig zou moeten zijn,

Peugeot staan bekend om comfortabel rijden. Dat is ook echt het geval. Je voelt je dan ook letterlijk lekkerder in een Peugeot.

Een van de redenen waarom ik voor deze optie heb gekozen is de ruimte. Die is natuurlijk volop aanwezig.
Hij is ruim en hij is ook nog niet te zwaar en dat is een positief aspect.

Ik hoop deze wagen weer een poos te rijden.
Dan zien we wel weer verder. Het histerische gedoe rondom elektrisch rijden zal wellicht nog wel versterken en ik hoop dan ook dat er binnen nu en tien jaar echte oplossingen komen en die ook betaalbaar zijn en geen bedreiging vormen voor de toch al schaarse grondstoffen.
We gaan het meemaken....

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Peugeot 308

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.