Peugeot 308 SW Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 120 (2015)

autoreview

Peugeot 308 SW Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 120 (2015)

Signalement

Uitvoering308 SW Blue Lease Premium 1.6 BlueHDi 120
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst195.000 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aan te bevelen auto.

  • 7.000 km

Mijn vorige verlag gewist en een goede samenvatting neergezet:
Het is een heerlijke wagen met luxeproblemen (7000 km)
Na een valse start, (2 keer in de garage gestaan met een deurslot wat niet meer op slot ging , (dus moet de deur vastgebonden met een touw, echt waar) zit er alweer meer dan 7000 km op de teller.... Peugeot heeft inmiddels het slot vervangen.

Verder een heerlijke wagen, de 120 pk is voldoende, de auto komt vlot mee, ligt er nog aan hoe je de automaat instelt, op “gladheid” wordt ie erg mak, op S wil ie echt jagen, en lijkt het alsof je in een benzine auto rijdt.

-Wat meteen opvalt is het kleine stuur en dat rijd echt fijn...
-De EAT6 bak, doet precies wat ie moet doen. Niet meer hand schakelen! Wat een luxe in dit land met rotondes, drempels, verkeerslichten en niet te vergeten de files.
-De kofferbak, is gewoon groot.
-De zitruimte voor en achter, is riant (als ik het vergelijk met een Focus)
-Climate controll, werkt goed, zonder koude wervelwinden tussendoor.
-Stoelen zijn prima.
-Handrem gaat vanzelf los als je wegrijdt.
-Led koplampen, perfect, zeker ook de dagrij + auto aan/uit schakeling. Geen omkijken meer naar, dus ook niet vergeten.
-Binnen verlichting, full led, perfect.
-Kleur: DARK BLUE, is vrij donker, maar geeft toch wel de juiste uitstraling. Ook i.c.m. de velgen. (16")
-Achteruitrij camera, je kan nu zeer strak inparkeren. Af en toeloopt ie achter de feiten aan, het systeem is soms traag.
-De tellers voor je neus, werkt goed, zit goed.
-De thuisbrenger in de kofferbak, geeft een beter gevoel dan een pompje met afdichtspul.
-De cruise control, de regeling werkt goed, flipper net achter net stuur links. Helaas is de adaptive cruise control een afgang, veel te grof en “te bang”, is onprettig.
-Voldoende opbergvakjes.
-De stoelverwarming is goed, misschien overdone, maar toch wel lekker bij een koude start van de dag. De massagefunctie in de stoel stelt niet veel voor trouwens....
-De audio installatie is een afgang, geluidskwaliteit nul komma nul, helaas voor zo’n fijne auto, en tevens is de schakeling tussen FM en DAB+ niet synchroon en dus onprettig, het is wel uit te zetten, en dat heb ik dan ook maar gedaan.
-Het zicht naar achter door binnenspiegel (Verkleind sterk) is goed.
-Glazen dak, mooi, maar ietwat overdone, voorlopig de luifel nog maar even dicht.
-Geen startknop, weer starten met een sleutel, bewuste keuze, lease budget was op en dan moet je wat (laten vallen). Achteraf had ik liever keyless entry gehad dan de adaptive cruise controll, maar ja, dat weet ik nu pas.
-De auto geeft voor alles wat hem dwars zit, een melding voor je neus, al dan niet met geluid, zelf dat ie de handrem los zet etc.
-Automatische ruitenwisser (voor) moet je na iedere start van de motor op nieuw inschakelen, niet over nagedacht dat je misschien wel altijd die stand wil gebruiken, (of juist wel over nagedacht, dat je tijdens die ene keer per jaar vorst de wissers niet stuktrekt) en verder is deze ook niet instelbaar voor wat betreft de gevoeligheid.
-De “Alles in een bediening”, is al een keer volledig vastgelopen, betekende zelfs geen climate bediening meer. Het werkt wel fijn, bediening wijst bijna voor zich, net niet helemaal, maar dan brengt het boekje uitkomst. Verder is de navigatie pijl (waar je bent) is erg groot, grof, voor het kaartje.
-Wat echt knullig is, is de achterruitenwissermotor, luidruchtig, alsof je in een jaren 70 auto rijdt.

Rubber stank, brand? (bij 4000 km was dat het geval)
Dit is een moderne Diesel, en hij rijdt echt heerlijk, maar het was toch even schrikken, of liever gezegd, verbaasd zijn, zo'n verschrikkelijke rubber stank om de auto, en dat zonder rook! Even doorgezocht (op internet, want de auto vertelde mij niks) en het blijkt het regeneratie van het roetfilter te zijn, echt niet te harden! Een "weetje" om je geen zorgen te maken.

Samengevat, het is een heerlijke wagen

Nu, na duizenden kilometers is het duidelijk; een top 3:
Beste dingen.
1. Klein stuur en het algehele rijgedrag en vering.
2. De automatische versnellingsbak.
3. Stoelen en hun verwarming + algehele verwarming.

Slechtste dingen.
1. Audio systeem.
2. Adaptive cruise controll. (staat daarom uit)
3. Massagefunctie in stoelen.

20000

  • 20.000 km

Dus volledig ingereden, en het rammelen is begonnen. Ergens bij de linker voorpoot. De auto rijdt verder nog steeds prima. Multimedia systeem irriteert me steeds meer. En de Navi kaarten zijn gewoon te oud. Er is net niet voldoende aandacht aan besteed. Auto zelf blijft een plaatje om te zien.

Het einde is in zicht

  • 173.000 km

Het einde van de berijders periode is in zicht. Jammer, al met al een fijne auto, de Diesel in combinatie met de EAT6 heeft goed zijn best gedaan. Pas een fors gat in de band (stuk steen op de weg) en dan ben je blij met de thuisbrenger. Zat er zo onder.
De zee aan ruimte is heel soms heel handig. Het is gewoon een luxe auto, en je kan zeggen dat hij saai is en doet wat moet, dat klopt eigenlijk wel, maar de automaat heeft zoveel meerwaarde dat je het saaie vergeet. (en de pook hoef je dus niet , bijna niet, aan te raken, dus heet of koud, het maakt niet uit. Ik kijk uit naar de volgende auto, wordt weer een 308, maar dan geen SW, de 1.5 Diesel EAT8, met de nodige opties. Dus op zijn minst: Verwarmde stoelen en Full-led. Ik hoop dat de audio wat beter is, want dat en de trage navi zijn wel "de" minpunten van deze 308SW. De "gewone" 308 is wat korter, handelbaarder en het zal iets meer opletten zijn bij inladen, nu gooi je het achter in , en het komt goed.

Einde verhaal

  • 195.000 km

De 308 SW heeft zijn best gedaan, dit ruimte wonder gaat weg, had van mij mogen blijven, maar de Lease maatschappij vind het genoeg geweest. Prima auto, begon wat rammeltjes te vertonen, en wat rijwind geluid, meer dan het eerst was, ik denk een verschoven stukje beschermplaat of zo. We gaan over op een 308 Berline........

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 308

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.