Peugeot 308 SW Blue Lease Executive Pack 1.6 BlueHDi (2015)

autoreview

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SW

Signalement

Uitvoering308 SW Blue Lease Executive Pack 1.6 BlueHDi
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst30.000 km
Lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 30.000 km

Sinds september 2015 rijd ik in de 308 SW 1.6 BlueHDI. De rijeigenschappen bevallen zeer goed. Ook de premium stoelen zorgen voor comfort op de lange afstanden. Nadeel is de slechte kwaliteit van de auto. Vrij snel na de eerste kilometers is er een gebonk in de voorzijde ontstaan. Hierop zijn de voordempers vervangen vanwege een productiefout. Sinds april rijd ik met een gepiep/gekraak/gebonk in de achterzijde. De dealer heeft uiteindelijk het euvel gevonden. De complete achteras gaat vervangen worden. Blijkbaar ook een bekend probleem van dit model. Verder zijn twee keer de portiersloten vervangen (2 terugroepacties) en twee keer de omlijstingen van de mislampen. De eerste keer terugroepactie, tweede keer vanwege spuitwerk in de verkeerde kleur. Gele lijsten op een witte auto, het was de dealer niet opgevallen. Ander euvel is dat de deurrubbers enorm knarsen. De dealer spuit deze bij de beurten in maar na een tijdje knarsen ze vanzelf weer (hoorbaar met de radio aan). En de software van het scherm is door de dealer later geüpdate, omdat de fabriekssoftware niet lekker liep met de iphone. Mijn telefoon werd elke dag meermaals spontaan ontkoppeld. Dit is nu opgelost met de nieuwe software.

De dealer zegt zelf dat deze serie 308SW dramatisch slecht is en dat de werkplaats overuren draait op dit model. Dat belooft nog wat voor de resterende leaseperiode...

Tel daarbij op dat je voor de beurten (25000) en AdBlue (20000) apart naar de dealer moet en je komt vaker bij de Peugeot dealer dan bij de tandarts. Nou ja, liever dit dan andersom.

Pluspunt is vooral comfort en zuinigheid. Ik haal eenvoudig 4,6 liter per 100km volledig meestromend met het verkeer op de maximale toegestane snelheden. Laagste verbruik op een tank is 4,2 liter geweest. 1200km op een tank is haalbaar met veel 80-100km/h-wegen op de cruise control. De veelgehoorde klacht over het scherm, vind ik reuze meevallen. Navigatie went snel, bediening airco op het scherm ook. Alleen start hij soms langzamer op dan anders waardoor je moet wachten op de achteruitrijcamera.

Als de kwaliteit positiever was uitgevallen, zou ik zeer tevreden zijn geweest over de auto. De rest bevalt prima.

MvG
Michel

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

PRIVATE LEASE Peugeot 308

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.