Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi (2014)

autoreview

Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2014)

Signalement

Uitvoering308 SW Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand bij aanschaf2 km
KM-stand laatst19.500 km
Lezerswaardering: 53%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe auto

Mijn vorige lease wagen was een Toyota Auris Hybrid. Een hele fijne auto. Als vervolg op deze auto zocht ik vooral een ruimere wagen dan de Auris tegen ook weer 14% bijtelling. Op dat moment waren er drie keuzes binnen mijn budget, de Skoda Octavia, Seat Leon of de Peugeot 308. De keuze is toen gevallen op de Peugeot 308 SW BLE (zonder extra opties). Dit vanwege de ruimte, de looks en de rijeigenschappen van een franse wagen.

Ervaring tot nu toe

  • 2.000 km

De eerste twee duizend kilometer zit erop.
De auto rijdt heerlijk (zeker de snelweg kilometers), geen stuiter gedrag. dit lijkt echter wel het bochten werk te beinvloeden. Maar ik zie dit dan ook niet als een sportieve wagen, maar meer als een cruise wagen.

Verder is het mij opgevallen dat als ik even vlug wil optrekken dit beter kan doen door goed door te trekken in zijn 4e versnelling, en pas laat door te schakelen. Dit brengt me ook gelijk bij een minpunt, namelijk de schakelpook. Deze voelt los/gammel aan. En je voelt er ook van alles in; trillingen, naar voren/achteren bewegen.

Tijdens deze eerste kilometers ook mijn eerste motorstoring gehad. De meldingscode refereerde aan een los zittend roetfilter en de koppelingskogel. Volgens de garage was er echter niets aan de hand en er is een reset gedaan.

Nieuwe motorstoring

  • 17.000 km

Opnieuw een motorstoring, dus wederom naar de garage. Volgens de garage refereerde de meldingscode aan het elektronisch systeem van de auto. Wat is dit dan precies? Daar heb ik helaas geen duidelijk antwoord op gekregen. Er werd een beetje vaag gedaan. Wederom een reset uitgevoerd.

De auto rijdt verder nog goed en heeft me nog niet aan de kant laten staan. Hopelijk blijft dit zo. De motorstoringen ervaar ik echter wel als vervelend, omdat je toch hoopt niet zo vaak naar de garage te hoeven.

Motorstoring is weer terug

  • 19.500 km

De motorstoring is helaas weer teruggekomen. Wederom weer gereset door de dealer, er zou niets aan de hand zijn. Vervolgens afgesproken dat het de volgende keer goed en zorgvuldig onderzocht wordt, want iedere keer terug naar de garage voor een reset lijkt mij ook niet de bedoeling.

Tevens een afspraak gemaakt voor de veiligheidsterugroep-actie ZXD.

Update: motorstoring kwam vrijwel meteen weer terug. De garage heeft de auto in grondig onderzoek genomen en kwam tot de conclusie dat de katalysator niet goed gemonteerd zat. Fingers crossed en hopen dat het nu is opgelost.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Peugeot 308

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.