Peugeot 308 Allure Pack Business 1.2 PureTech 130 (2022)

autoreview

Peugeot 308 Allure Pack Business 1.2 PureTech 130 (2022)

Signalement

Uitvoering308 Allure Pack Business 1.2 PureTech 130
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf9.054 km
KM-stand laatst64.520 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Een nieuwe Leeuw op de oprit

  • 10.800 km

Sinds 2 weken staat er een nieuwe Leeuw op de oprit. Als vervanger van mijn vorig 308 HDI uit 2020 is er nu een 308 benzine uit 2022 gekomen.

Na veel wikken en wegen heb ik besloten om ipv diesel weer over te gaan naar een benzine motor. De 308 diesel was een geweldige auto om mee te rijden. Maar na een dag proefrijden in de nieuwe 308 was ik al om. De auto is van de verkoper geweest van de plaatselijke dealer. Hoewel ik wel meer dan normaal op mijn diesel heb afgeschreven zijn we er samen toch vrij snel qua inruil uitgekomen.

Met het nieuwe model 308 heeft Peugeot weer een grote stap voorwaarts in de kwaliteit gemaakt. Alles voelt nog wat beter aan. En de knoppen klikken nog beter.
Het digitale dashboard is eerst wennen. Maar er zijn diverse tutorials in de help functie aanwezig die je helpen om de functies te begrijpen.

Dit is mijn eerste auto met een automatische versnellingsbak. En tot nu bevalt de 8 bak uitstekend. Het schakelen gaat erg soepel en de auto doet zijn werk in stilte. Gisteren was ik ff in Duitsland en de auto zit in korte tijd in de Sport stand op 200 km+

Een nadeel is wel dat de Keep your Lanse assistent bij elke start handmatig uitgezet moet worden. In de het vorige type 308 was er een knop die uitgezet kon worden en dat dan ook blijft.

Na 2,5 week in de nieuwe 308 ben ik super tevreden, het is een erg fijne auto en de plezier om er dagelijks mee te mogen rijden. Het verbruik na 2x tanken is ongeveer 1:16.

Heerlijke reiswagen

  • 30.800 km

De afgelopen maanden zijn voorbij gevlogen.

Het rijden in de 308 is nog dagelijks een feest. De afgelopen maand mocht hij mee naar een beurs in Noord-Frankrijk en voor een vakantie week in Oostenrijk. Op de langere afstanden merk je nog meer wat voor een heerlijke reiswagen de 308 is. De automaat doet zijn werk in de bergen ook erg goed. Door de automaat is het rijden van wegen met veel haarspeldbochten heel ontspannend. Je kan je volledig op de weg concentreren dan op het schakelen.
In Duitsland heb ik grote stukken tussen de 130 en 150kmh gereden en het verbruik na de vakantie met in totaal 2600km was een keurige 1:16,6.

Op de eerste beurt na zijn er geen problemen naar voren gekomen.
Wel is de auto naar de schadeherstel geweest. Door een technisch mankement aan de brug is er schade aan de dorpel ontstaan. Dit is door de dealer goed opgelost, En als compensatie heb ik een paar dagen in een nieuwe 408 mogen rijden. Die rijdt ook goed, maar is toch een formaat groter. Geef mij toch maar de 308.

Zorgeloos rijden

  • 50.500 km

De tijd vliegt voorbij en de kilometers gaan zorgeloos onder de banden door.
De 308 is en blijft een zeer fijne wagen om in te rijden. Stil, zuinig en comfortabel. Het gemiddelde verbruik is sinds het begin dat ik de wagen heb 1 op 17.2. Op een grote beurt na zijn er geen bijzonderheden en kosten geweest.

Al met al, ben ik zeer tevreden over de 308.

Maar toch ga ik in juli/augustus afscheid nemen van de 308. Er staat een nieuwe 3008 GT Hybride in de kleur Ingaro Bleu in bestelling.

Eind verslag

  • 64.520 km

Het is zover de 308 gaat plaats maken voor een nieuwe 3008 GT Hybride.

In totaal heb ik 55420 km met de 308 gereden en dit waren zorgeloze kilometers. Wat een fijne wagen is het en de volgende eigenaar zal er vast net zo zorgeloos mee verder gaan rijden.
Er zijn geen bijzonder aan het licht gekomen in de afgelopen maanden. Naast 2 beurten en het wisselen van de zomerbanden voor de winterbanden is de auto niet in de garage geweest voor storingen of mankementen. De beurten hebben in totaal € 991,65 gekost

Het gemiddelde brandstof verbruik over de 55420 km is 17,2 km/l geweest. De meeste tijd heb ik in de normale rij stand gereden en heel af en te in de sport stand. Op de tijden dat er 100km gereden mag worden houd ik 108 km aan. Anders 125 km of 135km.

Van alle Peugeots die ik tot nu toe heb gereden was dit wel de fijnste wagen.
Met een beetje weemoed zal ik de 308 gaan inleveren. Maar ik krijg er ook weer wat moois voor terug. Over de 3008 zal ik ook een review gaan bijhouden.

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 308

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.