Peugeot 308 Allure Pack Business 1.2 PureTech 130 (2022)

Peugeot 308 Allure Pack Business 1.2 PureTech 130 (2022)

Uitvoering308 Allure Pack Business 1.2 PureTech 130
Bouwjaar2022

Een nieuwe Leeuw op de oprit

Sinds 2 weken staat er een nieuwe Leeuw op de oprit. Als vervanger van mijn vorig 308 HDI uit 2020 is er nu een 308 benzine uit 2022 gekomen.

Na veel wikken en wegen heb ik besloten om ipv diesel weer over te gaan naar een benzine motor. De 308 diesel was een geweldige auto om mee te rijden. Maar na een dag proefrijden in de nieuwe 308 was ik al om. De auto is van de verkoper geweest van de plaatselijke dealer. Hoewel ik wel meer dan normaal op mijn diesel heb afgeschreven zijn we er samen toch vrij snel qua inruil uitgekomen.

Met het nieuwe model 308 heeft Peugeot weer een grote stap voorwaarts in de kwaliteit gemaakt. Alles voelt nog wat beter aan. En de knoppen klikken nog beter.
Het digitale dashboard is eerst wennen. Maar er zijn diverse tutorials in de help functie aanwezig die je helpen om de functies te begrijpen.

Dit is mijn eerste auto met een automatische versnellingsbak. En tot nu bevalt de 8 bak uitstekend. Het schakelen gaat erg soepel en de auto doet zijn werk in stilte. Gisteren was ik ff in Duitsland en de auto zit in korte tijd in de Sport stand op 200 km+

Een nadeel is wel dat de Keep your Lanse assistent bij elke start handmatig uitgezet moet worden. In de het vorige type 308 was er een knop die uitgezet kon worden en dat dan ook blijft.

Na 2,5 week in de nieuwe 308 ben ik super tevreden, het is een erg fijne auto en de plezier om er dagelijks mee te mogen rijden. Het verbruik na 2x tanken is ongeveer 1:16.

PRIVATE LEASE Peugeot 308