Peugeot 307 SW 1.6 HDiF 16V 90pk (2006)

autoreview

Peugeot 307 SW 1.6 HDiF 16V 90pk (2006)

Signalement

Uitvoering307 SW 1.6 HDiF 16V 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf104.874 km
KM-stand laatst104.387 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

peugeot 307 sw

  • 104.387 km

goededag allen.

in september 2015 was ik een tijdje op zoek naar een vervangen van mijn oude seat arosa. de reden was dat er steeds meer mankementen vertonen en wil ze op korte termijn een andere vervoer hebben.
na enige zoek werk met paar wensen dat is dat de auto minimaal een airco + minimaal bouwjaar 2006(duitse enweilt)voor mileu sticker in duitsland en een course controle.
kwam ik een leuke bod peugeot 307sw 1.6 hdi in roosendaal.

gekocht km 104387
eerste gezicht goed gepoetst test rit weinig mankementen te zien.leuke mooie panorama dak en midden armsteun en goede zitting.

heb ik voor 4000 euro gekocht.

2 dagen erna even naar mijn universele garage in duiven even airco check doen omdat ik naar rome ging met de auto met 5 man en volle bepakking wil ik kijken of er verder nog mankementen eventueel vertoon.

rit is ongeveer 3500 km heen en terug.

zo kan ik meteen onder de loep kijken of alles goed werkt.
rit tot oostenrijk ging vlot weinig problemen zee van ruimte in de auto. passagegiers hebben het goed naar de zin. weinig op te merken tot in oostenrijk. 1 kant van de airco bleeft temperatuur hangen en koud. dus heel vervelend als resultaat beslagen ramen.
gewoon door gereden tot rome verder geen problemen. in de bergen genoeg vermogen en terug weg ook.verbruik gemiddeld 1 op 15 door de bergen snelwegen met 150km gemiddeld en volle bepakking is zeker geen slechte waarde.


112158km

terug in nl meteen op internet rond gesnuffeld wat de probleem te zijn met de airco.
het bleek een bekende tandwiel probleem warmte regelaar.
een opzet stuk gekocht bij de peugeot dealer en dag lang bezig om de onderdeel eruit te krijgen en weer erop. veel wrikken en duwen is me gelukt.

125435km

na vele km grote beurd gegeven apk weinig mankementen getoont tot dat ik richting belgie richting kortrijk wilde gaan vlak voor antwerpen deed versnelling 5 niet meer en later 4 en dan 3 en bleef op 3 hangen en geld als versnelling 2.
ik keerde snel om om terug naar nl te gaan om te verzorgen dat ik daar sneller en beter geholpen word
ANWB gebeld en die kwamen met de sleepwagen en gaf al snel aan dat versnellingbak kapot.

thuis internet opgezocht raad plegen 2de hands bedrijven recycle en renoveren van bakken gebeld. bleek een bekend fenomeen bij deze type versnelling bak dat de kering gaan lekken en dat 1 voor 2 de versnelling letterlijk de tandwielen ontploffen en kapot gaan.

dus gevolg nieuwe 2de hand bak met koppeling 1200 euro lichter dus balen.

bij 129364km

na een tijdje weer paar duizend km gereden plot geen vermogen ik meteen van nee turbo.
en ja hoor turbo overleden.
weer internet opgezocht en raadplegen en weer een bekende probleem bij de 1.6 hdi
filter inde cartepan mogelijk verstopt waardoor de turbo te weinig olie en dus doorbrand de wielagers dus weer nieuwe olie oliefilter en nieuwe turbo.

1320321km

zelfde probleem turbo weer kapot dit keer as door midden
weer nieuwe turbo en wat modificatie en injector lek.
die ervoor zorgt dat de olie door brand waardoor ook niet genoeg verse olie in de turbo.

inmiddels nieuwe auto zitten bekijken nieuw uit de dealer.
wil namelijk benzine en lichtere auto en kleiner.
ik ging kijken naar seat mii seat ibiza +( st), hyundai i10 en i20 , suziki swift en toyota yaris hybride.

alle a classe model afgekeurd zittingen zijn niet fijn geen grip en maakt veel lawaai en compleet geen vermogen waar ik amper op de snelweg een vrachtwagen wil inhalen dat deed eeuwig. dus seat mii en hyundai i10 valt af.
suzuki swift leuke auto van buiten maar veel min punten motorisch veel lawaai garantie tot 3 jaar en winig optie voor de prijs dus die valt ook af.
toyota yaris hybride mooie auto van buiten verbruik bevielt me wel op de boordvomputer grote plus punt cvt automaat en stil in de steden. min punt als je vermogen wil maakt de auto meer lawaai slecht stereo veel rij wind geluid en zeer prijzig slecht inruilwaarde.

en wat houd er nog over kwa keuze.
seat ibiza 5 deurs en ibiza st (stationwagon)
hyundai i20

kwa prijsklasse zitten ze allemaal heel dicht op elkaar.
de spaanse auto voelt degelijker vertrouwelijker aan
de i20 hyundai heeft hoge reputatie op internet en zeer goede garantie 5 jaar standaard onbeperkt km of 2 jaar extra voor 570 euro tot 200.000km 7 jaar garantie.
hyundai i20 is iets kleiner dan de ibiza 5 d.
i20 is minder uitgerust als je schakel krijg je een dipje(computer aangestuurd om turbo te beschermen)
dus i20 valt af
diep in mijn maag door alle slechte nieuws van de VAG wist ik nog niet zeker of ik ibiza wil.
en beperkt garantie op de auto.
nog vervelender ik ging met de peugeot de autodealer in duiven voor een proefrit met een ibiza heeft de verkoper mijn auto willen taxeren(tenminste alleen kijken) ik kom terug na test rit mijn auto heeft schade. verkoper heeft in mijn auto gereden en heeft de achter bumper en knipperlicht kapot gereden.
helaas kon er geen deal komen om te zeggen nou dan ruilen we meteen een ibiza voor terug en zand erover (helaas niet gelukt) buiten deze vervelende stunt van de verkoper hou ik m'n kopje bij dat de auto niks mee te maken heeft van de kwaliteit. auto reed goed stil genoeg pit en rijk uitgerust.
de dealer heeft 2 offerte naar me gestuurd ondertussen leen auto gekregen op de kosten van de dealer.
seat ibiza 5 d of de ST
de st is ietsje minder mooi maar wel ietsje goedkoper dan de ibiza 5 d en bijna evenveel opties.

na wat onderhandelen heb ik voor de ST gekozen en extra korting kunnen pingelen.

139869km
15 oktober ga ik mijn oude peugeot 307 sw weg doen.
het is mooie comfortable auto maar betrouwebaarheid is ver te zoeken. en ipv wat kleinere auto heb ik toch nog ietsje zelfde formaat andere auto voor terug.

ik hoop dat dit een goedekoop en weinig problemen leverd

4,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.