Peugeot 306 XT 1.8 16V (1998)
autoreview

Signalement
| Uitvoering | 306 XT 1.8 16V |
|---|---|
| Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
| Bouwjaar | 1998 |
| Jaar van aanschaf | 2013 |
| KM-stand bij aanschaf | 100.000 km |
| KM-stand laatst | 204.000 km |
Frans comfort
- 204.000 km
Mijn eerste 306 was met een 75 PK-motor (1993). Voor mij, vrouw en drie kinderen de Alpen in is dat te zwaar. Nu een zalige 1,8liter/16V/112PK motor (1998) in een tijdloos jasje, een heerlijke wegligging en redelijk comfort. Zoals elke Franse auto maakt alles geluid, behalve de claxon. Inmiddels met de hatchback ruim 200.000 km zonder problemen gereden. Sinds vorig jaar een 306 cabrio (2001) met dezelfde motor (bij 150000 km) aangeschaft. Met kap dicht veel lawaai maar met hardtop valt de herrie wel mee. Nog steeds een bloedmooie cabrio van Meester Pininfarina.
Onkosten vallen mee; onderdelen zijn overal voor een prikkie te koop; mits rustig bereden zijn het zuinige auto's. Ze staan allebei binnen dus de lak blijft mooi. Die twee gaan nooit meer weg.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Peugeot 306 Break XRdt 1.9 (1999) - Klokje Rond

De Kia EV4 bewijst naast de Renault Scenic dat hij een goede EV is, maar niet in alles beter

Test: Volkswagen ID3 GTX - Met de wetenschap dat er een GTI komt begrijpen we 'm beter

Deze topklasse limo's uit de jaren 1950-1980 stijgen nog wel in waarde
