Peugeot 306 Cabriolet 2.0 16V (1998)

autoreview

Peugeot 306 Cabriolet
Peugeot 306 CabrioletPeugeot 306 CabrioletPeugeot 306 CabrioletPeugeot 306 CabrioletPeugeot 306 Cabriolet

Signalement

Uitvoering306 Cabriolet 2.0 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf73.594 km
KM-stand laatst97.879 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een genot

  • 97.879 km

Dit is onze eerste cabriolet. Ik heb het altijd een mooie auto gevonden en mijn vrouw wilde al lang een cabriolet. Deze auto hebben we via een handelaar aangeschaft en we hebben er nog geen spijt van gehad. De auto wordt inmiddels niet veel meer gebruikt aangezien mijn vrouw rugpatiënt is. De lage instap en het feit dat er moet worden geschakeld (haar huidige auto is de X3 waarvan ook een review op de site staat) maakt dat de cabrio alleen voor mooi weer ritjes wordt gebruikt.

De auto is erg pittig, ligt als een kart op de weg en spoort aan tot een lekker potje sturen. Torderen van de koets heb ik nog niet opgemerkt en kraken blijft uit. Het gewicht heeft weinig invloed op het weggedrag: de auto stuurt prima en ligt lekker in de bocht, zonder hard of stug te zijn.

We hebben al wel het e.e.a. aan de auto moeten laten doen: een nieuwe accu, een nieuwe uitlaat, nieuwe remblokken en een nieuwe achterruit. Allemaal zaken die naar mijn mening tot normaal onderhoud horen.

Vorige week heeft de elektrisch kap het begeven: de hydraulische olie spoot om de oren maar ook dit valt voor mij onder normale slijtage. Het is niet dat ik zo vergevingsgezind ben maar je moet wel reëel blijven: het is al best een oud beestje! Desondanks vind ik de lijnvoering van de auto nog steeds mooi. Dit komt wellicht ook door de uitvering: zwart metallic, zwart leer, zwarte kap: helemaal goed vlgs mij. De achterruitreparatiuer (een 306 cabrio-specialist) was erg onder de indruk van de staat van de auto: goed in de lak, geen doffe kunststof en geen roest. Ook de kap is in prima conditie gezien haar leeftijd. Ik heb deze wel onlangs schoongemaakt en opnieuw geïmpregneerd met McGuire's en dat was echt een enorme verbetereing: diepzwart en perfect waterdicht.

Op de snelweg is het geen stille auto: hij draait 4000 tpm bij 120 km/h wat hem in combinatie met de stoffen kap rumoerig maakt. Het is natuurlijk ook verouderde tecniek: de huidige cabrio's (ook met stoffen kap) zijn natuurlijk een stuk stiller. Het feit dat hij bij 120km/h 4000tpm draait, maakt hem wel vinnig: hij is altijd bij de les als er op deze snelheid moet worden geaccellereerd.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.