Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)

autoreview

Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)
Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)Peugeot 3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease (2014)

Signalement

Uitvoering3008 HYbrid4 2.0 HDi Blue Lease
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2014
KM-stand laatst42.000 km
Lezerswaardering: 81%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

veel plezier met de fransoos

  • 42.000 km

De enige reden waarom ik geen spijt heb dat ik nu niet in een Lexus IS rijd is de afkorting. Een weldenkend mens wil immers niet geassocieerd worden met het meest barbaarse regime op aarde. Los daarvan was ik volkomen verkocht voor het uiterlijk, het comfort en de fantastische rijeigenschappen. Beter nog dan de CT waarin ik daarvoor in zo'n drie jaar tijd 160000 probleemloze kilometers had gereden. Maar ja, 20% over 44K is geen kattepis ...en in tijden van crisis moet je enige soberheid uitstralen, nietwaar? Zo moet ik terecht zijn gekomen in een (slik) Peugeot. "Veel plezier met de Fransoos" meldde de Lexus-dealer met een ironische ondertoon toen ik mijn keuze toegelicht had. Tja, voor hetzelfde geld had ik natuurlijk ook de toen net vernieuwde CT met alles er op en er aan kunnen doen, ook 14% over 36K. Maar diesel in plaats van benzine is beter te verantwoorden naar de zaak, op papier was er sprake van betere prestaties en dat hoog zitten in de Peugeot beviel eigenlijk wel. De Lexus NX, ook hoog, was prijstechnisch geen optie en andere hoge dingen met 14% waren niet te vinden. Tijdens de proefrit bleek het Franse ding trouwens verbazingwekkend stil, vooral de banden, en gaf een praktische en solide indruk. Voila. Inmiddels rijd ik dus al weer een jaar rond in de Peugeot. De stoel heb ik wat laten kantelen, zit een stuk beter. Alles went, dus na een tandenknarsende eerste maand (o had ik maar toch....) ging mijn blik op oneindig en verstreken de eerste 42.000 kilometers. Los van de Franse kraakjes en andere eigenaardigheden bevalt het best. In oktober 2014 reed ik er mee in Lille toen een Franse burger mij in het Engels voor een rood stoplicht complimenteerde: 'dets a verrie neisj kar'. Maar ja, hij reed op een brommer.

Samengevat: het is verrassend snel, stil en praktisch en een soort van vierwielaangedreven (diesel voor, elektromotor achter). Ik heb er van alles en nog wat mee vervoerd en aan de reuze simpel te monteren dakdragers kan zelfs Lexus een voorbeeld nemen (maar dat is dan ook het enige). Geluidsinstallatie is goed, knopjes zijn leuk, navigatie beetje traag, techniek werkt prima, elektrisch rijden in de stad kan erg lang, behalve als de auto op onverwachte momenten aangeeft dat elektrisch rijden niet kan omdat er een roetgeneratieproces gaande is. Oke. Verder hoef ik zelden voor onderhoud naar de garage, zit alles er op en aan en mis ik hooguit xenon of LED (kom op PSA, voor die centen had dat er echt wel op mogen zitten). En er zit een uniek automatische schakelgeval in. Het voordeel van een CVT is dat je altijd op ieder moment vol vermogen hebt en de sensatie ervaart van een opstijgend vliegtuig. Zeker in een Lexus IS (goh, heb ik het daar nu alweer over?) werkt dat fantastisch. De Peugeot heeft een groepje kabouters in de console, die eerst een vergadering uitschrijven om te overleggen welke versnelling het beste is, waarna er eentje naar het vooronder afdaalt, daar zwoegend de bak in het bedoelde verzet zet en dan zwetend naar boven sprint om te vertellen dat het gas er weer op kan. Dat je dan toch nog in 8 tellen ruim op de honderd zit, en, als het nodig is niet al te lang daarna op de 200, mag echt een godswonder heten.

Ik klaag niet. Ik mag over een praktische leaseauto beschikken die me zonder noemenswaardige zorgen en tegen een geringe bijtelling comfortabel, enigszins anoniem, en, als ik mijn best doe, via een kleine 20 kilometers per liter diesel van a naar b brengt. Met enig plezier dan toch.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

PRIVATE LEASE Peugeot 3008

Arval
Peugeot 3008 Allure Pack Business HYbrid 225 (5D/8A)
€ 656
 
Peugeot
Peugeot 3008 Active Pack Business 1.2 PureTech 130 (5D/6H)
€ 687
 
Alphabet
Peugeot 3008 Allure Pack Business HYbrid 225 (5D/8A)
€ 759
 

Gerelateerde forumtopics