en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Particuliere kopers tikken gewoon wegenbelasting af voor de 1.635 kilo zware diesel. Daar zal hij dus weinig aansluiting vinden.
Diesel inderdaad, want PSA is het enige concern dat een hybridemodule aan een diesel koppelt. "Omdat een diesel van zichzelf al zo'n twintig procent zuiniger is dan een benzine." Daarmee beginnen ze al met een voorsprong, vinden ze daar. En gelijk hebben ze. De diesel die ze uitzochten is meteen maar die met 163 pk. Een heerlijke motor, die bovendien goed samenwerkt met de hybridemodule. Ze schakelen nauwelijks merkbaar met elkaar en leveren samen liefst 200 pk. Zelfs de 2Tronic, die we in het verleden al vele malen hebben vervloekt, lijkt volwassen te zijn geworden. Alleen bij hard optrekken bij het stoplicht voel je de gangwissels nog. Maar dat doet een rechtgeaarde hybriderijder natuurlijk niet. Veel te slecht voor milieu & leefomgeving, dat gescheur.
De Hybrid4 biedt de mogelijkheid om een korte afstand geheel elektrisch af te leggen. Wie op een aanvaardbare afstand van de snelweg woont, kan bijvoorbeeld het laatste stukje door stad of dorp geheel emissievrij rijden. Het enige ongemak dat een Hybrid4-rijder heeft is dat er een deel van de kofferruimte wordt opgesnoept door de techniek. Die handige dubbele bodem is daarmee goeddeels opgeslokt, waardoor een nog maar 377 liter overblijft. Dat houdt niet over in deze auto die verder juist ideaal is voor het gezin. Vier mensen vinden er een riante plek in en onderweg is de auto heerlijk snel, stil en comfortabel. Als je 'm wat vlugger door de bochten zwiert, is het nauwelijks merkbaar dat er een zware lading onder de bagageruimte zit. Tel daarbij op dat bij de recente facelift het uiterlijk ook nog eens is opgeknapt en je kunt concluderen dat de hybride 3008 en lekker uitgerijpt model is. Zeer geschikt voor consumptie.
Het is maar goed dat het bijtellingssysteem bestaat, want anders hadden we hard moeten zoeken naar het voordeel van de Hybrid4 ten opzichte van de normale diesel. Zo ontzettend veel minder verbruikt hij niet. We hebben met veel plezier in onze 3008 gereden. Het is een vriendelijke, ruime en comfortabele auto.
Merk | Peugeot |
---|---|
Model | 3008 Blue Lease Executive 1.6 THP |
Carrosserie | 5-deurs, mpv |
Transmissie | 6 versnellingen, handgeschakeld |
Aandrijving | voorwielaandrijving |
Prijs | € 31.600 |
Brandstof | benzine |
Motor | 4-cil. in lijn |
Cilinderinhoud | 1.598 cc |
Maximaal vermogen | 115 kW / 156 pk bij 6.000 tpm |
Maximaal koppel | 240 Nm bij 1.400 tpm |
Inhoud brandstoftank | 60 l |
Lengte / breedte / hoogte | 4.365 mm / 1.837 mm / 1.639 mm |
Wielbasis | 2.613 mm |
Massa leeg | 1.434 kg |
Laadvermogen | 586 kg |
Aanhangermassa geremd / ongeremd | 1.500 kg / 750 kg |
Banden | 225/50R17Prijzen |
Topsnelheid | 202 km/h |
Acceleratie 0-100 km/h | 10,8 s (fabrieksopgave: 8,9 s) |
Brandstofverbruik | 6,9 l/100km |
CO2-uitstoot | 159 g/km |
De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.