Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 208

Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 100 (2019)

autoreview

19
Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 100 (2019)
Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 100 (2019)Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 100 (2019)Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 100 (2019)Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 100 (2019)Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 100 (2019)Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 100 (2019)Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 100 (2019)Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 100 (2019)
Manutan
  • Manutan7
  • Gebruikersreview
15 januari 2020 om 20:48
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering208 GT-Line 1.2 PureTech 100
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf2 km
KM-stand laatst2.230 km
Lezerswaardering: 76%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Review nieuwe Peugeot 208

  • 2.230 km
  • 15 januari 2020

Dit is een review over mijn eerste ervaringen met mijn Peugeot 208 GT-line, 1.2 puretech 100 EAT8, kleur Jaune Faro.
Opties: dode hoekbewaking, draadloze telefoonlader, pack connect (3D Nav met 10" touchscreen ipv 7" en DAB+), pack drive assist+ (Adadptive cruise control, lange keep assist, lane departure warning etc.), Keyless entry, panorama dak.

Mensen, wat en bak! Het is natuurlijk altijd een risico om een auto ‘van papier’ af te bestellen (al was ik wel naar een sneak preview geweest dus had hem al wel in het echt kunnen bewonderen) maar tot op heden heb ik nog geen seconde spijt gehad van de aankoop!

Ook de kleur Jaune Faro was best een gewaagde keuze maar met alle zwarte accenten zoals de wielkastranden en het panoramadak ziet het er heel gelikt uit :D Het is ook een lak die in het echt mooier uitkomt dan op foto’s en ook als het ware verandert, afhankelijk van de lichtval. Het is in ieder geval erg makkelijk om je auto te vinden in een parkeergarage of op een druk parkeerterrein ;)

De 8-traps automaat rijdt fantastisch. Heerlijk soepel en tot nu toe vind ik de 100 PK icm deze bak ruim toereikend. Wat ik wel een beetje onlogisch vind is de plaatsing van de vooruit (D) en achteruit (R) op de keuzehendel. Als je de auto in z’n vooruit wil zetten (D), moet je de hendel naar je toe trekken. Als je hem in z’n achteruit wil zetten (R) dan moet je de hendel als het ware ‘naar voren’ duwen. Dit zou ik precies andersom gedaan hebben; vooruit (D) naar voren duwen en achteruit (R) naar je toe trekken. Ik heb mij bij snel overschakelen dan ook al eens vergist (nee, ik gaf niet meteen vol gas dus alles is nog heel :lol: )

Het kleine stuur is, zoals vaker gezegd, een beetje wennen. Maar ik heb mijn goeie zitpositie inmiddels gevonden. Kleine tip van mijn kant; het is niet erg als de bovenkant van het stuur qua zich net over de onderste rand van het scherm van de de i-cockpit valt. In het onderste gedeelte van het scherm gebeurt toch niks wat je af moet lezen. Het lijkt ook wel of Peugeot dat zo ontworpen heeft. Stel je het stuur nl nog lager af dan heb ik gemerkt dat je handen steeds tegen/langs je bovenbenen komen tijdens het sturen en dat is storend.

Dan de rijhulpsystemen. Ik vind de adaptive cruise control met stop & go functie echt een aanvulling. Het klopt dat je even moet wennen aan de afstand die de cruise control wil houden tussen jou en de auto voor je.....maar dat geeft volgens mij eigenlijk alleen maar aan dat we die afstand als we zelf rijden onderschatten en dus eigenlijk veel te dicht op onze voorganger rijden, mocht deze plotseling remmen.....
Dat gezegd hebbende vraag ik me wel of of de adaptive cruise control niet af en toe voor een onrustig verkeersbeeld zorgt voor de bestuurders die achter je rijden. Om vaart te minderen merk ik dat de cc ook vrij vaak echt remt op momenten dat ik zelf waarschijnlijk gewoon het gas had losgelaten.

De lane keep assist (of spoorassistent)heb ik na een tijdje uitgezet. Dit systeem zorgt dat de auto zichzelf tussen de lijnen op de weg houdt door kleine stuurcorrecties te geven. Zelfs in een bocht stuurt het systeem mee. Dat is natuurlijk allemaal heel futuristisch maar ik vond het op den duur een beetje storend. Je merkt dat de auto met dit systeem als het ware zijn weg zoekt tussen de lijnen waardoor je eigenlijk de hele tijd een heel klein beetje slingert. Daarbij wil het systeem de auto soms teveel tegen een rijlijn aan laten rijden en als je dat zelf wil corrigeren dan maakt het stuur een tegencorrectie. Dat gaat op den duur irriteren. Als laatste heeft het systeem ook nog wel eens moeite bij een splitsing en moet je dus ook zelf, tegen de stuurcorrectie in, tegensturen.

Ik had als optie ook nog voor de draadloze (inductie) oplader gekozen. Wat ik mij echter niet gerealiseerd had, is dat je om gebruik te kunnen maken van de functies Mirror Screen, Apple Car en Android Auto, je alsnog een USB kabel nodig hebt. Als je van een van deze functies gebruik wil maken, heb je dus eigenlijk niet zoveel aan de draadloze oplader. Beetje jammer.....
Overigens heb ik gelezen dat Google Android Auto inmiddels ook draadloos aanbiedt....maar daar moet de hardware in de auto daar wel geschikt voor zijn. Het zou heel mooi zijn als Peugeot dit in de nabije toekomst softwarematig mogelijk kan maken middels een update maar ik vrees met grote vrezen..... :(

Ik ben vast nog veel dingen vergeten te noemen maar voorlopig zijn dit mijn eerste ervaringen met de nieuwe 208. Mochten jullie vragen hebben over specifieke dingen dan zou ik zeggen; stel ze! Ik zal proberen ze te beantwoorden.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Peugeot 208? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 208
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

PRIVATE LEASE Peugeot 208

INFO
Auto.nl
Auto.nl
Peugeot 208 Active Pack 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 329
Stel samen ▸
ANWB
ANWB
Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 349
Stel samen ▸
Athlon
Athlon
Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 364
Stel samen ▸
Alphabet
Alphabet
Peugeot e-208 Active Pack EV 50kWh 136 (5D/CVT)
€ 469
Stel samen ▸
DirectLease
DirectLease
Peugeot 208 Like 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 319
 
Peugeot
Peugeot
Peugeot 208 Like 1.2 PureTech 75 (5D/5H)
€ 383
 
Peugeot 208 in de Private Lease Vergelijker

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 208 1.2 PureTech Signature | Apple CarPlay/Android Auto | Navigatie en DAB+ | Parkeerhulp |

    Peugeot 208 1.2 PureTech Signature | Apple CarPlay/Android Auto | Navigatie en DAB+ | Parkeerhulp |

    • 2019
    • 34.317 km

    € 14.300

    Peugeot 208 1.2 100 PK GT Automaat | Cruise Control | Digitale Cockpit | LED Koplampen | Navigatie |

    Peugeot 208 1.2 100 PK GT Automaat | Cruise Control | Digitale Cockpit | LED Koplampen | Navigatie |

    • 2021
    • 7.899 km

    € 27.925

    Peugeot 208 1.2 PureTech 100pk Allure

    Peugeot 208 1.2 PureTech 100pk Allure

    • 2020
    • 19.875 km

    € 22.500

Meer Peugeot 208 occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Peugeot 208

    195
    • 3 december 2020

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 208 specificaties
  • Peugeot 208 occasions
  • Peugeot 208 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 208 tests
  • Peugeot 208 gebruikersreviews
  • Peugeot 208 index
PREMIUM
Volkswagen Polo vs. Peugeot 208 vs. Toyota Yaris - Triotest

Volkswagen Polo vs. Peugeot 208 vs. Toyota Yaris - Triotest

De Volkswagen Polo staat in Nederland steevast heel hoog in de verkoopranglijst, maar de concurrentie...

Lees meer
 

Peugeot 208 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Allure Pack 1.2 PureTech 100 (2021)

    Peugeot 208 Allure Pack 1.2 PureTech 100...

    • 24 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 GT 1.2 PureTech 100 (2021)

    Peugeot 208 GT 1.2 PureTech 100 (2021)

    8
    • 7 november 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 (2020)

    Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 (2020)

    • 24 februari 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 130 (2020)

    Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 130 (2020)

    4
    • 24 november 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 100 (2019)

    Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 100 (2019)

    19
    • 15 januari 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot e-208 GT Pack EV 50kWh 136 (2021)

    Peugeot e-208 GT Pack EV 50kWh 136 (2021)

    33
    • 6 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Urban Soul 1.2 PureTech 82 (2015)

    Peugeot 208 Urban Soul 1.2 PureTech 82...

    • 4 februari 2022
meer reviews
Mazda 2 – Peugeot 208 - Dubbeltest

Mazda 2 – Peugeot 208 - Dubbeltest

Naar goed Mazda-gebruik is de kleine 2 eens stevig tegen het licht gehouden, met een forse...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    Op zoek naar een GTI van Peugeot voor 5k, 15k en 25k

    Op zoek naar een GTI van Peugeot voor 5k,...

    44
    • 24 april 2022
  • Nieuws
    Peugeot 208 en 2008 krijgen nieuwe automaathendel

    Peugeot 208 en 2008 krijgen nieuwe automaathendel

    69
    • 28 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot e-208 GT Pack EV 50kWh 136 (2021)

    Peugeot e-208 GT Pack EV 50kWh 136 (2021)

    33
    • 6 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Urban Soul 1.2 PureTech 82 (2015)

    Peugeot 208 Urban Soul 1.2 PureTech 82...

    • 4 februari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Allure Pack 1.2 PureTech 100 (2021)

    Peugeot 208 Allure Pack 1.2 PureTech 100...

    • 24 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 208 Envy 1.2 PureTech 82 (2013)

    Peugeot 208 Envy 1.2 PureTech 82 (2013)

    • 1 januari 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot e-208 GT Pack EV 50kWh 136 (2020)

    Peugeot e-208 GT Pack EV 50kWh 136 (2020)

    7
    • 31 december 2021
Merk
Merk
  • PREMIUM
    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 17 mei 2022
  • Nieuws
    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine bestelauto

    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine...

    26
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    2
    • 15 mei 2022
  • Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    Peugeot 308 SW - Welkom duurtest

    74
    • 11 mei 2022
  • Achtergrond
    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers opkrikten

    Hoe actiemodellen ingestorte verkoopcijfers...

    67
    • 8 mei 2022
  • Nieuws
    Deze 5 elektrische stationwagons komen eraan

    Deze 5 elektrische stationwagons komen...

    76
    • 6 mei 2022
  • Achtergrond
    De Peugeot 305 Break als voorganger van de 308 SW belicht

    De Peugeot 305 Break als voorganger van...

    41
    • 1 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden