AutoWeek 8 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 8 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 208
19

autoreview

Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 100 (2019)

Manutan
  • Manutan7
  • Review
15 januari 2020 om 20:48
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering208 GT-Line 1.2 PureTech 100
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2019
KM-stand bij aanschaf2 km
KM-stand laatst2.230 km
Gemiddelde lezerswaardering: 76%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Review nieuwe Peugeot 208

  • 2.230 km
  • 15 januari 2020

Dit is een review over mijn eerste ervaringen met mijn Peugeot 208 GT-line, 1.2 puretech 100 EAT8, kleur Jaune Faro.
Opties: dode hoekbewaking, draadloze telefoonlader, pack connect (3D Nav met 10" touchscreen ipv 7" en DAB+), pack drive assist+ (Adadptive cruise control, lange keep assist, lane departure warning etc.), Keyless entry, panorama dak.

Mensen, wat en bak! Het is natuurlijk altijd een risico om een auto ‘van papier’ af te bestellen (al was ik wel naar een sneak preview geweest dus had hem al wel in het echt kunnen bewonderen) maar tot op heden heb ik nog geen seconde spijt gehad van de aankoop!

Ook de kleur Jaune Faro was best een gewaagde keuze maar met alle zwarte accenten zoals de wielkastranden en het panoramadak ziet het er heel gelikt uit :D Het is ook een lak die in het echt mooier uitkomt dan op foto’s en ook als het ware verandert, afhankelijk van de lichtval. Het is in ieder geval erg makkelijk om je auto te vinden in een parkeergarage of op een druk parkeerterrein ;)

De 8-traps automaat rijdt fantastisch. Heerlijk soepel en tot nu toe vind ik de 100 PK icm deze bak ruim toereikend. Wat ik wel een beetje onlogisch vind is de plaatsing van de vooruit (D) en achteruit (R) op de keuzehendel. Als je de auto in z’n vooruit wil zetten (D), moet je de hendel naar je toe trekken. Als je hem in z’n achteruit wil zetten (R) dan moet je de hendel als het ware ‘naar voren’ duwen. Dit zou ik precies andersom gedaan hebben; vooruit (D) naar voren duwen en achteruit (R) naar je toe trekken. Ik heb mij bij snel overschakelen dan ook al eens vergist (nee, ik gaf niet meteen vol gas dus alles is nog heel :lol: )

Het kleine stuur is, zoals vaker gezegd, een beetje wennen. Maar ik heb mijn goeie zitpositie inmiddels gevonden. Kleine tip van mijn kant; het is niet erg als de bovenkant van het stuur qua zich net over de onderste rand van het scherm van de de i-cockpit valt. In het onderste gedeelte van het scherm gebeurt toch niks wat je af moet lezen. Het lijkt ook wel of Peugeot dat zo ontworpen heeft. Stel je het stuur nl nog lager af dan heb ik gemerkt dat je handen steeds tegen/langs je bovenbenen komen tijdens het sturen en dat is storend.

Dan de rijhulpsystemen. Ik vind de adaptive cruise control met stop & go functie echt een aanvulling. Het klopt dat je even moet wennen aan de afstand die de cruise control wil houden tussen jou en de auto voor je.....maar dat geeft volgens mij eigenlijk alleen maar aan dat we die afstand als we zelf rijden onderschatten en dus eigenlijk veel te dicht op onze voorganger rijden, mocht deze plotseling remmen.....
Dat gezegd hebbende vraag ik me wel of of de adaptive cruise control niet af en toe voor een onrustig verkeersbeeld zorgt voor de bestuurders die achter je rijden. Om vaart te minderen merk ik dat de cc ook vrij vaak echt remt op momenten dat ik zelf waarschijnlijk gewoon het gas had losgelaten.

De lane keep assist (of spoorassistent)heb ik na een tijdje uitgezet. Dit systeem zorgt dat de auto zichzelf tussen de lijnen op de weg houdt door kleine stuurcorrecties te geven. Zelfs in een bocht stuurt het systeem mee. Dat is natuurlijk allemaal heel futuristisch maar ik vond het op den duur een beetje storend. Je merkt dat de auto met dit systeem als het ware zijn weg zoekt tussen de lijnen waardoor je eigenlijk de hele tijd een heel klein beetje slingert. Daarbij wil het systeem de auto soms teveel tegen een rijlijn aan laten rijden en als je dat zelf wil corrigeren dan maakt het stuur een tegencorrectie. Dat gaat op den duur irriteren. Als laatste heeft het systeem ook nog wel eens moeite bij een splitsing en moet je dus ook zelf, tegen de stuurcorrectie in, tegensturen.

Ik had als optie ook nog voor de draadloze (inductie) oplader gekozen. Wat ik mij echter niet gerealiseerd had, is dat je om gebruik te kunnen maken van de functies Mirror Screen, Apple Car en Android Auto, je alsnog een USB kabel nodig hebt. Als je van een van deze functies gebruik wil maken, heb je dus eigenlijk niet zoveel aan de draadloze oplader. Beetje jammer.....
Overigens heb ik gelezen dat Google Android Auto inmiddels ook draadloos aanbiedt....maar daar moet de hardware in de auto daar wel geschikt voor zijn. Het zou heel mooi zijn als Peugeot dit in de nabije toekomst softwarematig mogelijk kan maken middels een update maar ik vrees met grote vrezen..... :(

Ik ben vast nog veel dingen vergeten te noemen maar voorlopig zijn dit mijn eerste ervaringen met de nieuwe 208. Mochten jullie vragen hebben over specifieke dingen dan zou ik zeggen; stel ze! Ik zal proberen ze te beantwoorden.

5,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    5
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 208
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.2 PureTech GT-Line

    Peugeot 208 1.2 PureTech GT-Line

    • 2021
    • 2 km

    € 28.440

    1.2 G.T.i PureTech Urban Soul 6-12 m garantie

    Peugeot 208 1.2 G.T.i PureTech Urban Soul 6-12 m garantie

    • 2015
    • 76.785 km

    € 9.499

    1.2 PureTech Active NIEUW MODEL | AIRCO | NAVIGATIE | PARKEERHULP | VANAF 3 MAART ZIJN WIJ OP AFSPRAAK WEER GEOPEND!

    Peugeot 208 1.2 PureTech Active NIEUW MODEL | AIRCO | NAVIGATIE | PARKEERHULP | VANAF 3 MAART ZIJN WIJ OP AFSPRAAK WEER GEOPEND!

    • 2020
    • 13.148 km

    € 16.925

Meer Peugeot 208 occasions

Lezersreacties (19)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 208 specificaties
  • Peugeot 208 occasions
  • Peugeot 208 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 208 tests
  • Peugeot 208 gebruikersreviews
  • Peugeot 208 index
PREMIUM
Millingen-Echteld per Peugeot 208 PureTech 130 - De Dijk

Millingen-Echteld per Peugeot 208 PureTech 130 - De Dijk

Hoe belangrijk het was om het rivierwater te reguleren en goede wegen neer te leggen, wisten...

Lees meer
 

Peugeot 208 reviews

  • Review
    Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 (2020)

    Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 (2020)

    • 24 februari 2021
  • Review
    Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 130 (2020)

    Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 130 (2020)

    4
    • 24 november 2020
  • Review
    Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 100 (2019)

    Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 100 (2019)

    19
    • 15 januari 2020
  • Review
    Peugeot e-208 GT EV 50kWh 136 (2020)

    Peugeot e-208 GT EV 50kWh 136 (2020)

    5
    • 3 november 2020
  • Review
    Peugeot 208 GTi 1.6 THP 200pk (2014)

    Peugeot 208 GTi 1.6 THP 200pk (2014)

    3
    • 14 september 2020
  • Review
    Peugeot 208 Blue Lion 1.2 PureTech 82 (2016)

    Peugeot 208 Blue Lion 1.2 PureTech 82 (2016)

    • 1 september 2020
  • Review
    Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 82 (2018)

    Peugeot 208 Active 1.2 PureTech 82 (2018)

    2
    • 2 augustus 2020
meer reviews
Mazda 2 – Peugeot 208 - Dubbeltest

Mazda 2 – Peugeot 208 - Dubbeltest

Naar goed Mazda-gebruik is de kleine 2 eens stevig tegen het licht gehouden, met een forse...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 (2020)

    Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 (2020)

    • 24 februari 2021
  • Autonieuws
    'Peugeot geeft elk model PSE-performanceversie'

    'Peugeot geeft elk model PSE-performanceversie'

    7
    • 19 januari 2021
  • PREMIUM
    Nissan Micra vs. Peugeot 208 - Dubbeltest

    Nissan Micra vs. Peugeot 208 - Dubbeltest

    • 12 januari 2021
  • Autonieuws
    'Elektrische Opel Corsa OPC op komst'

    'Elektrische Opel Corsa OPC op komst'

    38
    • 11 januari 2021
  • Autonieuws
    Blik to the Future: (deels) elektrische hot hatchbacks

    Blik to the Future: (deels) elektrische...

    39
    • 20 december 2020
  • Autonieuws
    Vijf spaardiesels voor minder dan € 5.000

    Vijf spaardiesels voor minder dan € 5.000

    52
    • 30 november 2020
  • Review
    Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 130 (2020)

    Peugeot 208 GT-Line 1.2 PureTech 130 (2020)

    4
    • 24 november 2020
Merk
Merk
  • Test: Peugeot 5008 vs. Seat Tarraco

    Test: Peugeot 5008 vs. Seat Tarraco

    • 26 februari 2021
  • Review
    Peugeot 504 (1979)

    Peugeot 504 (1979)

    6
    • 26 februari 2021
  • Autonieuws
    Flarden nieuwe Peugeot 308 te zien

    Flarden nieuwe Peugeot 308 te zien

    18
    • 26 februari 2021
  • Autonieuws
    Peugeot krijgt nieuw logo

    Peugeot krijgt nieuw logo

    73
    • 25 februari 2021
  • Review
    Peugeot 307 XSI 2.0 16V (2002)

    Peugeot 307 XSI 2.0 16V (2002)

    1
    • 24 februari 2021
  • Peugeot 107 1.0-12V - Op de Rollenbank

    Peugeot 107 1.0-12V - Op de Rollenbank

    • 24 februari 2021
  • Autonieuws
    Nieuwe Peugeot 308 SW in beeld

    Nieuwe Peugeot 308 SW in beeld

    38
    • 24 februari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep