Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 (2020) #4
autoreview

Signalement
Uitvoering | 208 Allure 1.2 PureTech 100 |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2020 |
Jaar van aanschaf | 2020 |
KM-stand bij aanschaf | 16 km |
KM-stand laatst | 5.611 km |
Peugeot 208 Allure
- 5.611 km
De Peugeot 208 is “Auto van het jaar 2020” geweest. Het is een moderne ogende auto met veel technische snufjes. Vooral de design, met name het front van de 208, trekt de aandacht. Binnen in de 208 zie je een bijna rondom de bestuurder gebouwd dashboard met een 3D info systeem. Erg mooi. Er zijn 3 verschillende versie’s te koop. Het begint met een uitgekleed instap model “Like” met 75pk motor dan volgt de Active, de Allure en de GT met 130pk motor. Allemaal voorzien van een opgevoerde 3 cilinder benzinemotor. Er is keuze uit een handmatige versnelling of een automaat. De 208 is ook verkrijgbaar met een volledige elektromotor.
Peugeot heeft bij het wisselen van het modeljaar een mutatie met type Allure gedaan. De Allure modeljaar 2020 is standaard inclusief de mooie 3D Cockpit. De Allure modeljaar 2021 is standaard met een digitaal dashboard. De Allure Pack is mét het 3D de cockpit (maar duurder).
Het uiterlijk speelt een belangrijke rol bij Franse auto’s. Peugeot heeft de naam prestigieus te zijn. Maar het uiterlijk verbergt soms innerlijke tekortkomingen. Ik heb enkele maanden met de 208 gereden en ik ben kritisch...
De 208 is bijzonder stil voor een 3 pitter. De 6 versnellingsbak is wennen. De 208 rijdt heerlijk, is comfortabel geveerd, niet storend zacht zoals Franse auto’s destijds waren. Het benzine verbruik zit op 1:18. Storend is dat onder elk viaduct het dashboard en de navigatie in de nachtstand springt. Het weer teruggaan naar de dagstand duurt vrij lang. De plaats van de cruise controle, de 2e hendel aan de stuurkolom, is onlogische en de bediening is erg gevoelig. Twee seconden constant indrukken en de auto sprint 10 km omhoog met de snelheid. Het centrale infosysteem werkt traag. Er zijn eigenlijk téveel bedieningsknopjes, sommige functies hebben 2 knopjes.
Het ovale stuur is erg leuk naar het is zoeken naar je positie om goed zicht te houden op het dashboard. De voorstoelen hebben een korte zitting. De beenruimte voor passagiers achterin is erg krap. Bij het naar beneden klappen van de achterbank ontstaat een stevig bobbel, geen vlakke vloer. Het vaste raam in de achterste portieren (de C stijl ) is een lelijke en goedkope oplossing die afbreuk doet aan het ontwerp. Het audio geluid is perfect. De instapverlichting in de buitenspiegels is erg handig. Alleen geel is als carrosserie kleur verkrijgbaar zonder meerprijs.
Update volgt
- Betrouwbaarheid2
- Prestaties4
- Comfort3
- Kosten3
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Peugeot 208

Uitgelicht aanbod
Lees ook

Praktijkervaring Peugeot 208: dit vinden eigenaren van hun auto

Eindejaarsvideo - Joas - Peugeot 208

Volkswagen Polo vs. Peugeot 208 vs. Toyota Yaris - Triotest

Test: Hyundai i20 - Peugeot 208 - Renault Clio

Stellantis verslaat Volkswagen in Europese verkoopcijfers

Lezersreacties (0)
Reageren