Peugeot 206 GTI 2.0-16V (2001)

autoreview

Peugeot 206
Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206Peugeot 206 - interieurPeugeot 206 - interieur

Signalement

Uitvoering206 GTI 2.0-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf199.210 km
KM-stand laatst200.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Standaard onderhoud gepleegd.

  • 200.000 km

Ik had de auto met 199.240 km gekocht.

Bij aanschaf waren mij de volgende punten al duidelijk,

-de einddemper was lek (bekend probleem)
-de remblokken waren aan vervanging toe
-de airco functioneert niet
-moest een nieuwe APK keuring

Na een ongeveer een maandje te hebben gereden, was het tijd om de auto APK goed te maken.

Eerste stap was het vervangen van de einddemper. Zeer gemakkelijk zelf te doen, demper koste bij de sloop 60 euro.

Heb de auto ook maar even goede verse olie gegeven. Kosten van de olie plus het filter waren ongeveer 100 euro.

Enfin, de ene problemen waren nog niet opgelost of het volgende komt alweer de hoek om kijken. (Hetgeen gebeurd natuurlijk ook vlak voor de APK-keuring) Nadat ik mijn auto voor de eerste maal gewassen had, zou ik wegrijden en er valt me ineens een geel lampje op.

Gelukkig heb ik thuis een OBD-II meter en kon ik de storing localiseren, het ging hierbij om de ABS-sensor aan de rechter voorzijde.

Gelukkig heb ik op donderdag een nieuwe sensor kunnen kopen en vervangen. De auto stond namelijk de volgende morgen al voor een APK-keuring. Kosten voor de sensor waren 65,- euro.


Vrijdag, de auto is 's ochtends naar de lokale garage gebracht en ik ontvang in de middag een telefoontje. Er blijkt nog het een en ander mis te zijn..

De remslang voor had zijn beste tijd gehad en moest vervangen worden, hetgeen ook gelde voor draagarmrubbers en de remblokken aan de achterzijde. Het laatste was ik mee bekend maar aangezien dat geen APK punt is heb ik er mee gewacht.

Kosten voor apk, plus het vervangen van de remleiding voor 100,- euro.


Inmiddels rij ik alweer een tijdje probleemloos rond en heb er in 3 maandjes zo'n 5.000 km mee gereden. De peug houd zich uitstekend in alle omstandigheden en hoewel het niet een al te luxe auto is, vind ik het toch een heerlijke auto om in te rijden.

Met z'n 2 liter motorinhoud is het een zeer pittig autootje die daarbovenop ook nog bijzonder weinig benzine verbruikt!

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.