Peugeot 107 XS 1.0 (2006)
autoreview

Signalement
Uitvoering | 107 XS 1.0 |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De eerste 150km zijn gereden met deze Peugeot 107 XS 5d 1.0 12V. De luxe uitvoering dus, met als opties Metallic lak (Blue Linarite), radio/cd-speler en een toerenteller. Wat opvalt is dat hij in de stad en op de secundaire (80km) wegen erg makkelijk en vlot rijdt. Op de snelweg is het echter oppassen geblazen, want de wind heeft een goede grip op dit karretje, met name bij het inhalen van vrachtwagens ed is dit goed te merken.
Het zicht in de binnenspiegel is wat naar, aangezien je niet ver genoeg naar achteren kan kijken, tenzij je een beetje onderuit zakt. Maar nu ik de sticker ’Je voelt je beter in een Peugeot’ eraf heb gepulkt scheelt ht al ietsje. Verder niks op aan te merken. De komende tijd zal ik proberen regelmatig te updaten.
Update: getankt en gerekend: 1:18,65. En dat zonder ook maar te proberen zuinig te zijn.
Update: nog 2 keer getankt, beide met resultaat 1:17.94. Nog steeds geen echte zuinige, ook niet echt sportieve rijstijl. Standaard 10 tot 20km/u te hard. En veel stukken met drempels.
Update: laatste tankbeurt 1:20,44. Schakelen bij 3500 toeren is zuiniger dan bij 2500 toeren. Wel brandstof van de betere pomp (texaco ipv ’witte’ pomp).
Update: constant 1:19.4. Ik vind het best, toch een zo’n superfuel (V-Power of Ultimate) proberen denk ik.
Klep voor dashboardkastje gemonteerd, voor niks door dealer gedaan. Heel mooi afgewerkt zo.
Update: verbruik blijft stabiel tussen de 1:19 en 1:20,5. Erg netjes. Superfuels maken bij mij geen verschil, dus ga ik gewoon weer naar de goedkope pomp.
Garantie check-up gehad, niks bijzonders. Ruitenwisservloeistof bijgevuld, verder alles ok. Nog 4000km en dan voor de echte beurt, ben benieuwd naar de kosten. Verbruik nog steeds constant tussen de 1:19 en de 1:20,5. Tip: Kijk eens in België voor vele malen meer accesoires dan in Nederland.
Update: Beurt gehad, 100 euro lichter, maar verder niks aan de hand.
Lichte stijging van het verbruik, maar rij nu ook meer korte stukjes. Dagje wezen racen, en toch nog 1:15,4!
ook spatlappen gemonteerd, vooral achter scheelt dat een hoop poetswerk, en ziet er racy uit. Moest wel de achterwielen loshalen voor de montage. Verder nog steeds een topkar!!!
PROBLEMEN
Het zicht naar achteren was slecht. Sticker weg en nu is het matig.
Update: Er is veel aflegruimte, maar alles open, dus alles schuift in bochten en ligt in het zicht. Er schijnen kleppen verkrijgbaar te zijn voor een echt dashboardkastje. Ik ga op zoek.
Update: klep gevonden. Overweeg nog om te kopen. Incl. BTW en montage E95,-. Is hoop geld. Ik ga eens babbelen of ik wat kan regelen met de topdealer hier in Dronten: Autopalace.
Nog niet meegemaakt, wel vast voorbereid, om zekeringen te vervangen is een PH2 kruiskopschroevendraaier een must, je moet namelijk de complete snelheidsmeter demonteren (zie instructieboekje). Heb ik dus mooi bij het reservewiel gelegd.
Update: Voorruitwisser is vervangen, want klapperde over de ruit ipv wissen. Zit er nu 1 van een P206 op, deze heeft namelijk een spoiler. Probleem opgelost, onder garantie natuurlijk.
Zijn er anderen die ook hinder ondervinden bij het tanken; dat de pomp afslaat als u het vulpistool er helemaal inhangt? Ik moet het vulpistool altijd een cm of 5 terugtrekken om onnodig afslaan te voorkomen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.