Peugeot 106 Rallye 1.6 (1997)

Peugeot 106
Peugeot 106Peugeot 106Peugeot 106Peugeot 106Peugeot 106Peugeot 106Peugeot 106Peugeot 106 - interieur

Uitvoering106 Rallye 1.6
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2004

Alles bevalt me aan deze auto. Wegligging, vermogen, remmen, handelbaarheid, eenvoud, betrouwbaarheid etc. Ik heb hiervoor een 1.3 rallye gehad, en ook die heeft me nooit in de steek gelaten. Werkelijk perfecte auto’s. Alleen de aandrijfassen en uitlaat zijn soms een zwak punt. Grote voordeel van weinig elektrische romslomp is dat het niet kapot gaat. Dus houd ik het oliepeil bij, geef ’m z’n beurtjes en rijd ik vrolijk verder. Enige jammere is dat hij nu de deur uitgaat. Gezinsuitbreiding. En de kofferbak is wel erg klein voor een kinderwagen.

Jammer, jammer, ook m’n vriendin zal een traantje wegpinken.

Een toerenteller die in de zomer dienst weigert, en in de winter vrolijk de toeren aangeeft.

Voor de rest helemaal niets!