Passat 2.8 V6 4Motion Highline (2000)

autoreview

Volkswagen Passat 2.8 V6 4Motion Highline (2000)

Signalement

UitvoeringPassat 2.8 V6 4Motion Highline
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf256.049 km
KM-stand laatst298.577 km
Lezerswaardering: 31%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Na de aanschaf

  • 256.049 km

Deze auto heb ik middels inruil verkregen door mijn auto ervoor (Golf 4 GTI). Hij had een km stand van 256xxx en liep prima, echter schakelde de automaat naar het in zijn achteruit zetten wat stotterend. Toch besloten om de auto te nemen.

Modificaties

  • 266.276 km

Na de passat een tijdje gereden te hebben besloot ik er aanpassingen in aan te brengen.

Allereerst heb ik er een embleemloze grill in laten zetten. Ook zijn de mistlichten en grootlicht geel gemaakt en is er een DUMAN-kit ingezet zodat de knipperlichten blijven branden. Ook heb ik een custom kentekenplaathouder laten maken met mijn (vorige) instagram naam erop.

Daarna heb ik een AP-schroefset gehaald om de auto (tot maximaal) te verlagen. Hier zaten nog de 18'' Lenso BSX wielen onder. Er is tevens ook een cupra-lip onder de bumper geplaatst.

Vervolgens heb ik de uitlaat aangepakt. Dit was een open 2,5inch RVS pijp vanaf de katalysator die vervolgens werd gesplitst naar 2 kanten waar bij de uiteindes sierstukken (die op de w8 leken) zijn geplaatst.

Hierna zijn er 19'' Audi Rotors onder gezet met gloednieuwe 225 35 19 (strechted) banden. Ook zijn in dat proces de remklauwen geel gespoten.

Als laatst zijn de ruiten nog geblindeerd. 98% achter en 30% voor.

Problemen

  • 276.933 km

Het probleem die de passat had was het olie verbruik. Omde 500km kon ik 4 liter olie bijvullen. Dit is door Wynns Super Charge tijdelijk opgelost. Ook zat de achteras eraan te komen. Tevens zijn de remklauwen in de tijd ook vervangen.

Verkocht

  • 298.577 km

Toen besloot ik de passat de deur uit te doen. De voornaamste reden was het olie verbruik. Tevens ging de tank ook redelijk als een draaikolk. Ik heb me echter zeker vermaakt in de auto en het was een ervaring apart om in de passat als daily te rijden.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics