Opel Zafira 2.0 DTi-16V Maxx (2004)

autoreview

Opel Zafira 2.0 DTi-16V Maxx (2004)

Signalement

UitvoeringZafira 2.0 DTi-16V Maxx
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In juni 2004 heb ik via mijn werkgever een Opel Zafira Maxx gekregen, een af fabriek al redelijk compleet uitgeruste auto. Aangezien ik zo’n 6.000 km per maand rijd, gebeurd er nog wel eens wat maar met deze auto is me dat redelijk meegevallen.
De meeste sores heb ik gehad met de inbouw van mijn navigatiesysteem (door de dealer) en mijn carkit (extern bedrijf). Hierdoor heb ik diverse storingen gehad o.a. in het elektrische systeem. Maar reëel gezien kan je dit natuurlijk moeilijk verwijten aan de auto.

Een serieus probleem deed zich dit jaar voor toen ik de banden liet verwisselen. Diverse malen had ik de wielen laten balanceren en uitlijnen door de dealer maar er bleef een onbalans en het stuur bleef trekken. Het bedrijf (dus niet de dealer) dat de banden vernieuwde constateerde dat de voorwielophanging dermate slijtage vertoonde dat het niet verantwoord was om er mee door te rijden, als ik een beetje slordig zou parkeren bestond de kans al dat mijn linkervoorwiel zou afbreken. Uiteindelijk is er ook e.e.a aan andere onderdelen vervangen. De oorzaak van de slijtage was nogal duister: het zou kunnen dat een kuil of hobbel in de weg de beginschade heeft veroorzaakt. Vervelend blijft wel dat de dealer me de weg op heeft gestuurd met een gevaarlijk defect en ik daar mee, met mijn gezin bij me, onder andere naar Luxemburg en Parijs ben gereden.

Erg prettig aan de Zafira is de ruimte en het feit dat de zesde en zevende stoel op het moment dat je ze nodig hebt niet in de garage blijken te staan, maar altijd paraat zijn. Bij klussen, verhuizingen en onverwachte aankopen bleek de ruimte telkens meer dan voldoende te zijn.

Honderd pk klinkt niet als al te ruim bemeten maar in de praktijk valt dat de reuze mee. Wel moet ik daarbij opmerken dat de auto nooit is gebruikt om een caravan o.i.d. te trekken. Het verbruik lag vrijwel constant op ca. 1:15, met veel snelwegkilometers.

In januari verwacht ik mijn nieuwe auto en ja, het is weer een Zafira geworden. Weer wat luxer, wat meer vermogen maar ook weer het Flex 7 systeem en de ruimte.

PROBLEMEN

Voorwielophanging vervangen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.