Opel Zafira 1.8 Cosmo (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Zafira 1.8 Cosmo |
---|---|
Versnellingen | 5, Semi Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 143.000 km |
ERVARINGEN
Ik heb de auto als 1.8 easytronic executive uitvoering met de volgende extra’s.
- glazen dak
- easytronic
- DVD 90 radio/navigatie met kleurenscherm
- Keyless entry
- LPG installatie
- elektrisch inklapbare spiegels
- Trekhaak
- 3 D vloermatten met 3 D kofferbakmat
- achterspoiler
- Sport pakket
- flex organizer
Het sport-pakket (chasispakket incl. 17 inch lichtmetaal) stond verkeerd in de prijslijst waardoor het uitgebreidere sportpakket goedkoper uitviel als het sport-chassis pakket. Erg vreemd.
Auto rijdt lekker op LPG en benzine. Zeer tevreden over de easytronic al moet je wel eerst even wennen. Sport-knop vind ik niet helemaal goed want de motor trekt dan erg lang door in de versnellingen. Keyless entry werkt perfect. Sleutel kun je gewoon in je broekzak houden. Door het glazen dak heb ik voldoende opbergruimte. voor in de auto. Het flex organizer systeem werkt ook goed. Er ligt niet vanalles achter in de koffer heen en weer te schuiven. Je kunt het goed vastzetten.
T.o.v. de vorige zafira een hele vooruitgang in afwerking en comfort. De 1.8 is misschien aan de lichte kant voor deze zware auto.
PROBLEMEN
- 30.000 km
Eerste beurt. Kleppen stellen. Normaal na 120.000 km maar nu met LPG al bij 30000 km. Kopaanpassing schijnt in Nederland niet nodig te zijn op LPG. In duistland wordt dat bij Irmscher(deze bouwt de LPG installaties voor Opel Duitsland in) wel gedaan.
Prijs kleppen stellen zit rond de euro 230,-.
LPG probleem
- 60.000 km
Nu bij 60.000 km komplete koprevisie. Ik had een afspraak gemaakt voor de 2e beurt. Op de afgesproken datum kon ik nog net de parkeerplaats oprijden bij de garage.
Na de koprevisie worden de kleppen ruimer gesteld. Nadeel is dat je ze hoort. Het klinkt een beetje als een diesel.
Tevens een nieuwe cim vanwege problemen met de stuurwielbediening en het start/stop systeem.
Nieuwe katalysator
Kleppen perikelen
- 118.000 km
Effe nog een update,
Wegens slecht lopen van de motor en kabaal tijdens het starten nieuwe nokkenasverstelling gemonteerd en weer een keer de kleppen gesteld. Hierbij de opmerking: devolgende keer moet de kop eraf want de kleppen kunnen niet meer gesteld worden.
Tevens de LPG filters vernieuwd.
Cilinderkop revisie
- 143.000 km
Yep, het is weer zover.
Cilinderkop wordt weer eens gereviseerd. Leasemij geeft aan dit met zo weinig mogelijk kosten te doen omdat de auto er in februari uit gaat.
Dus mochten er liefhebbers zijn voor deze auto. Je bent gewaarschuwd.!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik hoop zonder problemen eind februari over te stappen naar een peugeot 5008 2.0 HDI. (Diesel dus en geen LPG meer voor mij.)
Gelukkig kan ik ook met deze Peugeot terecht bij Garage Noorderpoort.
Daar weten ze in elk geval wat service betekent.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.