Opel Zafira 1.6i-16V Maxx (2004)

autoreview

Opel Zafira 1.6i-16V Maxx (2004)

Signalement

UitvoeringZafira 1.6i-16V Maxx
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

ERVARINGEN

MAART 2005. Na de Astra voelden we ons meteen thuis in deze Opel Zafira. Alles zat op logische plaatsen, voelde goed aan en was eenvoudig te bedienen. De uitrusting (Maxx) is behoorlijk compleet (cr.contr., airco...). Mijn vrouw was erg gecharmeerd van de grote bagageruimte. Ook de zeven stoelen zijn erg handig en worden geregeld gebruikt. Ik wil ze achteraf niet meer missen. Mijn kinderen zijn erg blij met de grote beenruimte achter (die ook nog variabel is): dat is minder vermoeiend op lange tochten. Zelf had ik niet gedacht dat een hoge zit zó prettig zou zijn. Je komt een reis beter door.
De auto oogt niet te bussig, is niet extreem qua buitenafmetingen en ook in Zuid-Europese steden vindt hij gemakkelijk zijn weg, waarbij hij zich goedmoedig laat bedienen.
Al met al een prettige en praktische reisgezel.
Het benzineverbruik komt volgens de boordcomputer op 7,8 l per 100 km. Dat vind ik niet echt zuinig maar ik begrijp dat ik niet mag klagen als ik kijk naar andere benzine midi-ruimte wagens. Volgens de garage zit er een sportmotor in. Dat wil zeggen dat er veel toeren moeten worden gemaakt. Bij 3500 toeren in de vijf zit ik pas op 110 km/u. De auto trekt goed door met pit onderin, dus met 60 km/u in de vijf gaat prima. Overigens leent zo’n hoge auto zich niet tot scheuren. Ik rijdt er tenminste rustiger in dan in de vorige, gewone auto.
Problemen hebben we na 20 000 km nog niet gehad. De eerste beurt moet nog komen.

UPDATE DECEMBER 2006
(ruim 40.00 km verder): De hoge zit blijft zeer prettig. De stoelen steunen goed. De ruimte voor inzittenden (m.n. beenruimte) en bagage blijft de grote troef van dit soort auto’s. We blijven er veel plezier van hebben, ook van de zeven zitplaatsen. We zijn inmiddels gewend aan het hoogtoerige van de motor. Maar volgeladen hele trajecten afleggen met snelheden boven de 120 km/u merk je aan het verbruik: dat is niet zo gunstig meer. Voor gebruik met continu snelheden tot 120 km/u is de motor echter prima.
In totaal twee maal naar de garage geweest voor de jaarlijkse beurt.

Met deze auto hebben tot nu toe we nooit problemen gehad, alles doet wat het moet doen op een niet nadrukkelijke maar niet minder vanzelfsprekende manier. Kortom, de Zafira (b)lijkt betrouwbaar!

UPDATE FEBRUARI 2008
(stand nu 96.000 km) Bijna een ton erop zitten. Ik realiseer mij dat we pas driemaal met deze auto naar de garage zijn geweest: voor de jaarlijkse beurt. Deze auto doet het ALTIJD en rijdt steeds als een zonnetje! Wel moet ik soms een beetje olie bijvullen. Prima motor dus! Betrouwbare auto.

PROBLEMEN

Een enkele keer olie bijgevuld. Verder geen problemen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.