Opel Vivaro L2H1 2.0 Diesel 145pk Innovation (2022)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Vivaro L2H1 2.0 Diesel 145pk Innovation |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2022 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 1.245 km |
Mini-camper vivaro
- 1.245 km
25 april 2022 kreeg ik te horen dat mijn bestelde Opel Vivaro al binnen was. 6 mei opgehaald, 2,5 mnd vroeger dan gepland. Leverdatum was 20 juli. Grappig, want je hoort alleen maar dat auto's veel later komen. Was toch even organiseren. Mijn toenmalige wagen moest nog verkocht worden. Anders wordt het wel erg vol op mijn erf. Enfin in deze tijd is het niet zo moeilijk om een tweedehandse auto te verkopen. Binnen een week was die weg.
Ok, Opel Vivaro 2.0 cdti Innovation 145pk automaat.
Ik heb even een foto van het web gehaald want echte foto's heb ik nog niet.
Besteld eind december 2021 want per 1 januari 2022 zouden de prijzen fors stijgen. Scheelt minstens 2500€. Donker grijs metallic met als opties een achterklep met afzonderlijk te openen achterruit. Houten antislip vloer achter. 3 zitplaatsen waar ik achteraf spijt van had. Althans ik niet maar mijn vrouw, want het bankje laat zich niet verstellen. Zodoende moet zij rechtop zitten maar genoeg beenruimte en plaats gaat het toch. Even bezig geweest een bijrijdersstoel tweedehands te krijgen maar dat was behoorlijk prijzig. Excl montage 850€. Tel daar de kilometers bij op om daar te komen. Woon in Belgisch Limburg en die stoelen zijn alleen in Friesland.
Verder de genoemde automaat schakelt heerlijk soepel en toerental blijft mooi laag. Bij 120 nog altijd onder 2000 toeren. En 2de schuifdeur links. Parkeer camera en sensoren. Wel een must voor zo'n wagen. Xenon koplampen. Vreemd is de rare bezuiniging. Geen leren stuur maar plastic en geen kunstleer zijwangen op de stoelen. (Innovation had dat wel)
Rijgedrag/comfort: De wagen is comfortabel maar voor mij iets te soepel geveerd. Maakt teveel bewegingen op een golvend wegdek. Soms ook schommeling rondom zijn as. Niet storend want mijn vrouw vindt het heerlijk rijden.
Helt ook voor mij teveel bij een snellere bocht.
Ik overweeg er H&R veren onder te zetten, maar gezien de huidige brandstof prijzen is rustig rijden beter voor het verbruik dus laat ik maar zo.
Voor de rest rijdt het heel goed, fijn hoog en heerlijk die ruimte.
Verbruik: Zeker niet slecht. Ik rij altijd zoveel mogelijk cruise-control. Laatst naar Nederland geweest 450km een verbruik van 1 op 16,7 (6.0 km/100km) De wagen is nog niet ingereden. (Momenteel 1200km) en echt niet altijd 100 gereden. Tuurlijk bij feller optrekken gaat het verbruik de hoogte in. Je moet toch ruim 1700 kilo verplaatsen.
De bedoeling is er een mini-camper van te maken maar wel het tussenschot erin te houden. Anders moet ik het opnieuw laten keuren hier in Belgie. Ben bezig te kijken om de zijkanten vd laadruimte te bekleden en het bovenste gedeelte met hout om toch stoeltjes en kleine spullen op te hangen. Ik zal mettertijd eens foto's posten.
We zijn heel blij met de Vivaro want de vorige was een Combo en daar konden onze elektrische fietsen niet in. Ok, het vorige model (samen met Renault Traffic) was hoger en misschien nog handiger geweest maar ik vind dit model veel mooier.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

Opel Vivaro 1.6 CDTI L1H1 Edition EcoFlex Dealer onderhouden, Airco, Cruise controle, Elek ramen/Spiegels, 3 Zitplaatsen, Schuifdeur rechts, Deurtjes achter, Nederlandse auto, Origineel 63.000km!! Ex eerste eigenaar, 63.000km uniek.
- 2019
- 63.962 km

Opel Vivaro 1.6 CDTI L1H1 Edition EcoFlex Navi|Airco|1e Eig|Cam|Trekhaak
- 2019
- 81.150 km

Opel Vivaro L3 2.0 BlueHDi 145 PK 4,9% FINANCIA LEASE | NAVIGATIE | APPLE CARPLAY / ANDROID AUTO | ALL SEASON BANDEN
- 2023
- 47.761 km
Lezersreacties (0)
Reageren