Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Opel
  • Vivaro

Opel Vivaro L1H1 2700 1.6 CDTI 120 Sport (2016)

autoreview

3
Opel Vivaro L1H1 2700 1.6 CDTI 120 Sport (2016)
Opel Vivaro L1H1 2700 1.6 CDTI 120 Sport (2016)Opel Vivaro L1H1 2700 1.6 CDTI 120 Sport (2016)Opel Vivaro L1H1 2700 1.6 CDTI 120 Sport (2016)Opel Vivaro L1H1 2700 1.6 CDTI 120 Sport (2016)Opel Vivaro L1H1 2700 1.6 CDTI 120 Sport (2016)Opel Vivaro L1H1 2700 1.6 CDTI 120 Sport (2016)Opel Vivaro L1H1 2700 1.6 CDTI 120 Sport (2016)Opel Vivaro L1H1 2700 1.6 CDTI 120 Sport (2016)Opel Vivaro L1H1 2700 1.6 CDTI 120 Sport (2016)Opel Vivaro L1H1 2700 1.6 CDTI 120 Sport (2016)
Anoniem
  • Gebruikersreview
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringVivaro L1H1 2700 1.6 CDTI 120 Sport
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf100 km
KM-stand laatst10.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een vooruitgang!

  • 750 km
  • 23 januari 2016

In de zoektocht naar een nieuwe bedrijfs/personenauto met dubbele cabine kwam ik zeer weinig reviews tegen. Jammer, want je loopt bij de aankoop van een auto met dubbele cabine nogal eens op tegen wat nadelen. We reden een Renault Traffic met 90 pk type L2H1. Op zich een prima auto waar we een aantal jaren veel plezier aan gehad hebben. Redelijk verbruik, redelijk comfortabel, weinig onderhoud, zeer veel ruimte en een trekauto voor de caravan die qua gewicht perfect in balans was. Nu stond de teller ondertussen op 180000 km en waren er een aantal dingen die we graag gedaan wilden hebben wanneer we zouden besluiten met de auto door te rijden; nieuwe banden, nieuwe gloeispiralen, achterdeuren en motorkap laten spuiten ivm steenslag en beschadigingen en vanwege nieuwe logo's van ons bedrijf nieuwe belettering. Alles optellend, dachten we er goed aan te doen om naar een nieuwe auto uit te kijken; hoewel natuurlijk altijd duurder! Een nieuwe bedrijfsauto is een goed reclamemiddel! Voor de nieuwe auto hadden we wel een aantal belangrijke eisen; we gebruiken hem ook privé, dus het comfort mocht wel een stuk beter. De motor mocht ook wel wat meer PK's hebben, want de Alpen in met 90 PK en een caravan van 1250 kg is niet echt overdadig. Qua looks kwamen wij uit bij de Opel Vivaro. In Sportuitvoering met verchroomde gril, mistlampen in de mee gespoten bumpers ziet de auto er indrukwekkend uit! En binnenin? Veel meer personenauto als de vorige Traffic. Het dashboard uit de Renault Modus en Clio hebben ze in de deze bus gebruikt. En dat ziet er erg goed uit. We hebben de uitvoering gekozen met climate control en ingebouwde navi/radio en dan is het gewoon een mooi dashboard. Het systeem werkt tot nu toe erg prettig, behalve dat het de adressenlijst uit de telefoon nog niet overneemt. Navi is van Tom Tom en werkt gewoon goed en is op veel manieren in te stellen. Er zit geen CD speler meer in maar met een usb stick met ruimte voor 150 cd's is dat geen probleem! Misschien nog wat harde plastics, maar verder goed afgewerkt. De stoelen zijn ook erg goed. Goed vormgegeven en met lendesteunverstelling. Het sportstuur is ook goed in te stellen en ligt heerlijk in de hand. Waar je in de vorige Traffic nogal "op de bok" moest zitten voor een lekkere houding, kan hier de stoel een stuk lager gezet worden. Wij hebben gekozen voor een passagiersstoel en niet een 1,5 zits bank. De deurpanelen van de nieuwe bus komen namelijk dieper de auto in zodat je daar nu minder ruimte op hebt. En de passagiers op de achterbank kunnen nu tenminste ook wat zien! En dan was bij de vorige auto wel anders. Kortom; veel meer personenauto gevoel in deze bus! De achterbank is uitgevoerd met armsteunen en een extra 12V aansluiting. De bank heeft ook weer meer vorm dan de oude auto. Het is geen straf om achterin te zitten. Wij hebben de auto uit laten voeren met een extra schuifdeur aan de linker kant. Prettiger in- en uitstappen en veiliger bij een zijdelingse aanrijding. Het rijden is een stuk comfortabeler dan de oude Traffic. Daar had je weel eens het idee dat de voortrein qua demping niet geschikt was voor de zwaarte van de cabine. De nieuwe auto rijdt strak en toch comfortabel. De motor is erg soepel. Vanaf 1500 toeren is er veel trekkracht. Deze motor is gewoon een goed keus. De lichtere motor moet er hard aan trekken en is daardoor onzuinig, de grotere motor verbruikt door z'n volume weer meer. We zijn heel benieuwd hoe de auto de caravan gaat trekken. O ja; heel handig is de achteruitrijcamera. Wanneer je in z'n achteruit schakelt dan verschijnt er in de binnenspiegel een display met beeld van de achterzijde met trekhaak. Zo kun je alleen een caravan of kar aankoppelen. Bij meer kilometers volgt er een update!

een half jaar verder

  • 10.000 km
  • 23 juni 2016

Zo, we zijn ondertussen 10000 km verder en dan kun je wel wat meer ervaringen delen! Ik kan niet anders zeggen, dan dat de auto uitstekend bevalt; hij voldoet prima. Wat zijn de pluspunten:
* stoelen; ze zitten goed; stevig en goed verstelbaar, ook de lendensteun.
* dashboard; lekker overzichtelijk, ik ben wel blij dat ik voor climate control gekozen heb. Hierdoor ziet het dashboard er luxe uit voor een "bus". Het multimediasysteem voldoet erg goed. Koppeling met telefoon nooit geen probleem. Navigatie werkt ook erg prettig. Alleen is de kaart wat verouderd. Slordig, maar ook bij andere merken een probleem heb ik wel begrepen. Cruise control is goed instelbaar. Het geluid van de standaard speakers is goed. In de dubbele cabine uitvoering zou ik er bij nader inzien wel voor kiezen om speakers achterin te laten bouwen. De kids klagen wel eens dat ze het achterin niet zo goed kunnen horen.
* voor een bus redelijk stil in de cabine.
* trekkracht motor: wanneer de eco knop is uitgeschakeld heb je meer dan voldoende trekkracht. Soms bij nat wegdek en optrekken bijna te veel. Heb je de eco knop wel ingeschakeld, dan moet je met inhalen wel oppassen dat je voldoende op snelheid komt. Verder kun je prima volstaan met de de eco knop aan. Het is alleen met vol gas dat de motor wat geknepen wordt. Het fijne aan de knop is dat je deze snel aan en uit kunt zetten. Vraagt de situatie er om dan schakel je eco even uit. Met de caravan erachter zet je de eco knop graag uit. De versnellingsbak schakelt verder prettig. Redelijk strak. Het start stop systeem werkt prima; maar of het verbruik er heel erg door "gedrukt" wordt vraag ik me af. Er zit trouwens een mooie turbofluit in het motorgeluid, niet vervelend om te horen!
* wij hebben gekozen voor schuifdeuren aan beide zijden. Dat maakt de toegankelijkheid geweldig. En het geeft een veilig gevoel omdat je er altijd nog uit kunt bij een zijdelingse aanrijding. Enige nadeel is dat de carrosserie hierdoor wat tordeert en je de deurrubbers bij bepaalde weersomstandigheden wat hoort kraken wanneer je de auto half op het trottoir parkeert.
* de auto is voorzien van parkeersensoren achter en een camera. Absolute aanrader. Je parkeert makkelijk in kleinere vakken.
* op de achterdeuren zit een beveiliging, die er voor zorgt dat je de verkeerde deur dichtgooit en zo de lak beschadigd met de "deurvanger". Slim en doeltreffend.

Zijn er ook nog minpunten?
* de auto is op winterbanden behoorlijk zijwindgevoelig. Meer als de vorige Renault Traffic. Op zomerbanden is het wel goed.
* climate control doet er vrij lang over om te gaan koelen. Twijfelgevalletje tussen 19 en 20 graden. 19 te koud 20 te warm.
* verbruik vind ik nog wat aan de hoge kant. 7,6-7,8 liter per 100 km. volgens boordcomputer. Hierdoor zet je snel de eco knop aan, dat scheelt behoorlijk. Anderzijds rijd ik zelf ook niet heel zuinig. Waar het kan/mag op de snelweg 130 en proviciale wegen rond de 90 km uur.
* sommige kunststoffen zijn krasgevoeliger dan de vorige Renault Traffic. Vooral rond het contactslot en in de deurvakken komen snel krassen; jammer, want het ziet er allemaal zo netjes uit!
* je moet de deuren hard dichtgooien om ze ook eht goed te sluiten; misschien nieuwigheid?
* verouderde navigatie die verder prima werkt, ook qua filemeldingen.

Verder geen garagebezoeken gebracht en geen mankementen te melden.

We gaan zien hoe de auto zich houdt op een lange vakantietrip naar de Franse Alpen over een paar weken!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Opel Vivaro? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Opel Vivaro
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Opel Vivaro 1.6 CDTI L2H1 DC Business + EcoFlex | Camera | Trekhaak | Navi | AIrco | Parkeersensoren | 17 inch LMV |

    Opel Vivaro 1.6 CDTI L2H1 DC Business + EcoFlex | Camera | Trekhaak | Navi | AIrco | Parkeersensoren | 17 inch LMV |

    • 2019
    • 47.391 km

    € 29.034

    Opel Vivaro 1.6 CDTI 125PK L1H1 | Airco | Navigatie | PDC | Trekhaak

    Opel Vivaro 1.6 CDTI 125PK L1H1 | Airco | Navigatie | PDC | Trekhaak

    • 2017
    • 140.608 km

    € 14.460

    Opel Vivaro 1.6 CDTI 125PK L1H1 | A/C | Cruise | PDC | MF Stuur | Navi

    Opel Vivaro 1.6 CDTI 125PK L1H1 | A/C | Cruise | PDC | MF Stuur | Navi

    • 2017
    • 127.206 km

    € 16.880

Meer Opel Vivaro occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Citroën Jumpy/SpaceTourer, Opel Vivaro/Zafira, Peugeot Expert/Traveller, Toyota ProAce, Fiat Scudo/Ulysse

    91
    • 27 maart 2022

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Opel Vivaro specificaties
  • Opel Vivaro occasions
  • Opel Vivaro video's
Advies en informatie
  • Opel Vivaro tests
  • Opel Vivaro gebruikersreviews
  • Opel Vivaro index
PREMIUM
Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel Grandland - Triotest

Hyundai Tucson vs. Mazda CX-5 vs. Opel Grandland - Triotest

Vrijwel elk merk heeft momenteel een SUV-achtige in het middendeel van de markt en dat betekent...

Lees meer
 

Opel Vivaro reviews

  • Gebruikersreview
    Opel Vivaro L1H1 2700 1.6 CDTI 120 Sport (2016)

    Opel Vivaro L1H1 2700 1.6 CDTI 120 Sport...

    3
    • 23 januari 2016
  • Gebruikersreview
    Opel Vivaro L2H1 2.0 Diesel 145pk Innovation (2022)

    Opel Vivaro L2H1 2.0 Diesel 145pk Innovation...

    • 7 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Vivaro (2004)

    Opel Vivaro (2004)

    1
    • 1 augustus 2019
meer reviews
Test: Opel Rocks-e

Test: Opel Rocks-e

68

Als een pop-up-tentje in een villawijk staat de elektrische Rocks-e tussen de andere modellen...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Opel Vivaro L2H1 2.0 Diesel 145pk Innovation (2022)

    Opel Vivaro L2H1 2.0 Diesel 145pk Innovation...

    • 7 juni 2022
  • Nieuws
    Opel Vivaro met een vleugje Irmscher-fout

    Opel Vivaro met een vleugje Irmscher-fout

    7
    • 11 april 2022
  • Nieuws
    Personenbussen Peugeot, Citroën en Opel alleen nog als EV

    Personenbussen Peugeot, Citroën en Opel...

    84
    • 7 januari 2022
  • Opel Vivaro – Occasion aankoopadvies

    Opel Vivaro – Occasion aankoopadvies

    10
    • 21 september 2021
  • Weblogs
    Doe mij zo'n waterstofbus

    Doe mij zo'n waterstofbus

    139
    • 20 mei 2021
  • Nieuws
    Opel Vivaro-e Hydrogen onthuld

    Opel Vivaro-e Hydrogen onthuld

    101
    • 17 mei 2021
  • Nieuws
    Opel Vivaro Life als Crosscamp Lite

    Opel Vivaro Life als Crosscamp Lite

    7
    • 4 maart 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Opel Calibra (1991) - Liefhebber gezocht

    Opel Calibra (1991) - Liefhebber gezocht

    21
    • 13 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Grandland X 1.2 Turbo 130pk Innovation (2020)

    Opel Grandland X 1.2 Turbo 130pk Innovation...

    3
    • 10 juni 2022
  • Nieuws
    Stellantis werkt aan meer waterstofbusjes

    Stellantis werkt aan meer waterstofbusjes

    192
    • 10 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Vivaro L2H1 2.0 Diesel 145pk Innovation (2022)

    Opel Vivaro L2H1 2.0 Diesel 145pk Innovation...

    • 7 juni 2022
  • Nieuws
    Opel Kadett 200 tS: Astra met motor van Calibra Turbo

    Opel Kadett 200 tS: Astra met motor van...

    30
    • 5 juni 2022
  • Achtergrond
    De Opel Junior uit 1983 was een slimme stadsauto

    De Opel Junior uit 1983 was een slimme...

    23
    • 4 juni 2022
  • Gebruikersreview
    Opel Manta (1975)

    Opel Manta (1975)

    5
    • 3 juni 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden