Opel Vectra Stationwagon 3.0-V6 CDTi Cosmo (2006)

autoreview

Opel Vectra Stationwagon
Opel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieurOpel Vectra GTS - interieur

Signalement

UitvoeringVectra Stationwagon 3.0-V6 CDTi Cosmo
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Feitelijk gaat het hier niet om een Cosmo uitvoering maar de Executive-uitvoering. Deze is voor particulieren niet beschikbaar en wordt alleen geleverd aan bedrijven.

Het is een uitvoering met veel extra’s, en de optielijst is wat beperkter, vanwege de standaarduitrusting. Ik heb de optielijst tig-keer doorgenomen, ik kon echt niets meer bedenken en dan heb je dus voor ruim EUR 50.000 een zeer complete auto die wat mij betreft de concurrentie met mijn collega’s (die veel in een Audi A6 rijden) met gemak aan als het gaat om prijs/kwaliteit; maar ja, dan rijd je geen Audi maar Opel, en dat is wel een groot verschil.

In mijn vorige Vectra had ik maar twee echte nadelen: de koplamppartij en het merk (de keuze bij mijn werkgever is beperkt en ik vind de eerder genoemde Audi A6 te duur). Aan het merk kan ik dus niets veranderen, en het andere punt heeft Opel zelf opgelost en het is een stuk beter geworden.

De auto is nog geen jaar oud, en er staat ondertussen ruim 81.000km op de teller: wat een plezier. De 3-liter V6 doet zijn werk erg goed en 160 rijden met nog geen 2100 toeren maakt dat de auto heerlijk rustig is van binnen. Het DVD-navigatiesysteem is ten opzichte van het vorige CD-ROM-systeem een hele verbetering: snelle routeberekening, heel Europa en overal een prima werkend TMC-gebeuren.

Ik heb gekozen voor de MultiContour stoel. Tegen een meerprijs van EUR 1500 heb je een stoel die op 18 punten instelbaar is. Uit de Duitse TuV kwam deze fabrieksstoel op de tweede plaats na de op maat gemaakte stoel. Een extra handigheidje: ventilatie in de stoel. Op zeer warme dagen is dat werkelijk aangenaam om zonder zweetplekken (lederen bekleding) aan te komen.

Verder blijft de kofferbak een ruimte waar je u tegen zegt. Voor het gebruiksgemak dus een hele fijne auto.

De automaat werkt goed. Had de vorige automaat nog 5 versnellingen, deze heeft er 6 en dat is goed merkbaar. Soms heeft de automaat wel moeite om het accelereren bij te houden en stoot hij wat hard door naar de volgende trap. Wellicht komt dit door mijn rijstijl (een V6 moet je wel gebruiken waarvoor hij bedoeld is), als je met iets meer beleid optrekt, schakelt hij moeiteloos over.

Al met al dus een zeer complete auto die (als je er bijna in woont) voldoet aan al mijn verwachtingen.

PROBLEMEN

Geen noemenswaardige problemen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.