Opel Vectra Stationwagon 2.5i-V6 CD (1998)

autoreview

Opel Vectra Stationwagon

Signalement

UitvoeringVectra Stationwagon 2.5i-V6 CD
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf135.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Winter 2006 reed ik in de sneeuw met mijn 20 jaar oude Sunny al slippend tegen een paaltje aan. Gevolg knipperlicht kapot en een deuk in het spatbord.
Volgens mijn vriendin was dat dan toch echt de reden om toch maar eens te gaan kijken voor een ander voertuig. Samen met een lekke koppakking (waar ik toch best al een tijd mee reed) toch voor mezelf ook wel een goed argument om eens te gaan ’neuzen’
Wensen pakket; station
beetje vermogen
recent bj
geen alledaagse auto
budget; €5000,-

Al surfend kwam ik verschillende 2.5 liter V6 Opel Vectra’s tegen van zo tegen de 6000 eurie. Met een garage gebeld en die had de desbetreffende vectra al een hele tijd staan, proefrit mee gereden en voor 4950 eurie was ik de eigenaar inclusief afleveringsbeurt.
Ervaring; positief gewoon een beest van een auto om mee te rijden. Stuurt strak heeft wel een ’zware’ stuurbekrachtiging en met een verbruik van zo’n 1 op 9.5 a 10 volt mij dat nog niet eens zo heel erg tegen. Het is tenslotte wel een 2.5 met 170 pk!!!
Afgelopen wintersport op de Deutsche Autobahn, zondagmorgen, niemand op de weg... in zijn 3 160 km/u 4 200 km/u en dan in zijn 5 door naar +/- 230 km/u wat een kick!
Goed in Nederland heb je hier in principe allemaal weinig aan. Op de achterkant van de auto staat niks alleen de kenner kan aan de dubbele uitlaat zien dat het hier gaat om een V6 dus een stoplicht sprintje blijft leuk.

PROBLEMEN

kosten;

Vastgelopen handrem rechtsachter. Hierdoor een blokkerend achterwiel, afgesleept door de anwb en voor €230,- mocht ik hem weer meenemen
Lekke uitlaat, flexibel gedeelte moest ertussen gelast worden inclusief vervangen silent blocs € 550,-
Afgelopen januari de auto naar de Opel garage gebracht voor een grote beurt. Inclusief vervangen uitlaatspruitstuk van cilinder 4 5 6 €1555,-

Dus totaal €2335,- aan onderhoudskosten in ruim een jaar tijd op 30000 km kom ik dan op € 0,078 onderhoudskosten per km. tel hier de brandstof bij op (1 op 9 dus ruim genomen) = 30000 / 9 x €1.50 = 5000 eurie (wat een geld...) delen door 30000 = € 0,167 per km

Dus totaal € 0,245 per gereden km exclusief afschrijving

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.