Opel Vectra Stationwagon 2.2 DTi-16V Elegance (2004)

autoreview

Opel Vectra Stationwagon
Opel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra StationwagonOpel Vectra - interieurOpel Vectra - interieur

Signalement

UitvoeringVectra Stationwagon 2.2 DTi-16V Elegance
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf12 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Omdat ik aardig bij hou welke auto"s er rond rijden, bleven er na een selectie uiteindelijk maar twee auto’s over. Ik had voor mezelf de keuze tussen de Volvo V50 en Vectra Station. Ik heb toen voor de Vectra Stationwagon gekozen.
Waarom zullen velen zeggen???

Ik geef toe de uitstraling van de V50 is top maar toch kreeg ik steeds meer het gevoel van... ’eigenlijk wil ik een V70 maar kan slechts een V50 betalen’ en... toen ik een folder van de V70 in m´n handen had, zag ik tot mn stomme verbazing dat de Vectra Stationwagon groter is dan een V70 !!

Met 2 opgroeiende kinderen en 2 honden was dit een zeer sterk argument om wat minder op basis van uiterlijke emotie te kiezen maar op basis van wat meer realistische zaken en dan met name de ongelooflijke ruimte. Iedere keer wanneer ik de achterklep open doe schrik ik weer van de overvloed aan laadruimte zonder dat deze ten koste gaat van het zitcomfort op de achterbank. Wanneer ik mijn voorstoel instel zodat ik goed zit kan ik zonder de voorstoel aan te raken op de achterbank plaats nemen en dat terwijl ik 1m88 lang ben. Doe ik dit in een V50 met de voorstoel op de juiste stand dan kan ik amper achterin komen en ziten m´n benen in m´n nek.

Nu ben ik nooit een echte Opel fan geweest vanwege het toch oubollige imago. Ook anderen die ik vertelde dat ik een nieuwe Opel had kregen een glimlach om hun mond... tot ze de auto bekeken.
Ik heb de auto met de zwarte metallic lak besteld en met donkere ramen in de achterruiten en dat staat toch wel erg heftig. Een veel gehoorde reactie was... Is DIT een Opel Vectra??? Ja dus...
Kortom veel verbazing over de uitstraling en... die gigantische ruimte. Verder liggen er lekkere sloffen onder...de banden zijn 215 breed, de velgen zijn 16 inch. Het geheel ziet er gewoon goed uit.


Motor:
Ik was bang dat ik spijt zou krijgen van het feit dat de Opel een nog ’conventionele’ diesel heeft en nog geen Common-rail diesel. Maar... ik kan niet anders zeggen dat de 2.2 Turbodiesel loopt als een trein. De motor doet wat ik ervan verwacht. Snel genoeg, veel veel stiller dan ik verwacht had. Met 140km/u op de teller is de motor amper hoorbaar! In combinatie met de 5 versnelling automaat is het ongelooflijk relaxed rijden echt een klasse combinatie en wat mij betreft een aanrader. Goed... ik moet toegeven liefst had ik de nieuwe 150pk commonrail diesel met automaat gehad. Maar ja die combinatie was/is nog niet leverbaar en wellicht maar goed ook. Deze Vectra is al een echte bekeuringen magneet laat staan met die 150pk diesel.


Autoradio:
Standaard met CD spelen en bediening in de stuur, netjes, werkt goed.
Ik heb de radio echter laten vervangen door mijn Becker Traffic Pro die ik al had. Tot mijn stomme verbazing heeft Opel netjes een inbouwframe beschikbaar in dezelfde kleur als de rest van het dashboard. De inbouw was dus geen probleem. Zelfs de bediening op mijn stuur was met een interface netjes aan te sluiten om mn radio. Even nog een argument tegen de Volvo V50..... hier is dus geen eigen radio in te bouwen !!! Wil je in de Volvo V50 een navigatiesysteem hebben kun je alleen voor de Volvo optie kiezen!!! Kosten?? bijna 4000Euro !!!
Hoe halen ze in hun Zweedse hoofd???

Van binnen:
Werking van de hendeltjes en knopjes.... De hendel voor de knipperlichten is even wennen en begin het nu na een paar duizend kilometer zelfs erg prettig te vinden.... hoewel anderen daar na vele kilometers nog steeds over klagen. Zal dus erg persoonlijk zijn !
Klimaat kontrol werkt goed. Je kunt wanneer je bv even iets gaat tanken de airco aanlaten staan zodat die door kan blijven koelen, gewoon even om de AUTO knop duwen als je uitstapt. De sleutel hoeft dan niet in de contact te zitten. Stoelen zitten fijn. Afwerking is klasse. Dat merk je al als je kijkt hoe de handschoenkastje gemaakt is. Deze valt niet als een baksteen naar beneden, maar gaat heel netjes open en...geen rammeltjes en geen kraakjes. Toch heb ik wel een min puntje.... die ongelooflijk kleine portiervakken.... daar hadden ze best wat anders van kunnen maken. Ze zijn wat mij betreft dus echt te klein !

Design van het dashboard is ook goed, oogt goed. Armsteun ook netjes, je kunt die naar voor-en naar achteren schuiven, tevens bevinden zich hier ook
wat extra opbergruimte. De achterbank kan in gedeeltes plat, waardoor je langere spullen kunt vervoeren, lengtes van 2 meter kun je zonder probleem kwijt. Meer lengte nodig? voorstoel plat gooien en.... er komt nog even dik een meter bij !!
De afstandbediening is aardig hiermee kun je de ramen ook op een kier ’ontluchting stand’ zetten. Achter heb je aan beide zijdes zonneschermen ingebouwd in de portieren.... erg netjes weg gewerkt.

Wegligging:
Bij hoge snelheden heb ik het idee dat wanneer ik in een bocht goed op de rem duw dat de achterzijde de neiging heeft om uit te breken echter de auto blijft handelbaar en rijdt de Vectra heel fijn. Soms heb ik zelfs het idee dat ik in een tank rij qua wegligging. Je voelt gewoon dat je in een echt grote auto stuurt maar dan met voldoende vermogen het gewicht goed van z"n plek te krijgen

Dealer:
Tja, wat zal ik zeggen?
Niks mis mee. De verkoper bij Mulders in Tiel was van het soort.... meedenken en niet zeuren. Gewoon goed zaken mee te doen en.... ze komen hun afspraak na.

Verder:
Verder heb ik nog geen problemen gehad.

PROBLEMEN

Geen problemen dus. Op die ene lekke band veroorzaakt door een schroef na dan.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.