Opel Vectra GTS 2.2-16V Elegance (2003)

autoreview

Opel Vectra GTS
Opel Vectra GTSOpel Vectra GTSOpel Vectra GTSOpel Vectra GTSOpel Vectra GTSOpel Vectra GTSOpel Vectra - interieurOpel Vectra - interieur

Signalement

UitvoeringVectra GTS 2.2-16V Elegance
Versnellingen5, Automaat
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf35.000 km
KM-stand laatst245.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

automaat op gas

  • 65.000 km

Een nagenoeg nieuwe auto op leeftijd. Een bewuste keus omdat de automaatwens en rijden op lpg bovenaan stonden op het lijstje. Dit model motor leent zich daarvoor. Dus inbouwen en rijden. Met ongekend plezier: lpg heeft geen invloed op prestaties. gemiddeld 1:9 op gas. Het feit dat er automaat wordt gereden beïnvloedt duidelijk de rijstijl: was ik eerst toch wel van de toeren in de vorige handgeschakelde auto, waarbij de oren zorgde voor het doorschakelen en voor de cruisecontrol, nu blijkt door het ontbreken van motorgeluid het prettig om gebruik te maken van de accessoire CC, omdat anders al gauw de snelheid niet constant is.
Handschakeling kan en is vind ik handig tijdens vakantie in de bergen, veel gebruikt. simpel doortikken of terug. zo is ook af te remmen op de motor. Bij gebruik in Nederland ga je vanzelf sportiever rijden=meer brandstof verbruiken.
Een kompleet uitgevoerde versie, geen klagen over. Wel blijkt in de winter de voortrein flink te kraken bij het nemen van drempels.
Olieverbruik is verwaarloosbaar: 1 liter op 15000 km de laatste keer.Binnenkorte 2e grote beurt, es kijken wat de kosten zijn.

Update na 6 jaar

  • 245.000 km

Update 2016:
Inmiddels zijn we 200000 km verder op lpg. Het doel was om de auto wat langer te gebruiken door de lage kmstand bij aanschaf en inbouw LPG. De auto houdt zich voortreffelijk, geen enkel probleem met de installatie behoudens een schakelelement wat deels in de garantie is vervangen. Een enkele dure ingreep (stuurhuisautomaat) en toch wel toenemend oliegebruik naar 1 liter op de 2000 km ( ook door veel korte ritten maken) daargelaten, heeft de auto zich storingsvrij laten gebruiken. Wel heb ik ivm trekhaak en lpgtank hulpveren laten plaatsen, zodat de auto mooi recht blijft. gebruik lpg 1:10 en de combinatie met automaat rijden zeer prettig. Een goede combi waar ik met gemengde gevoelens afscheid van ga nemen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.