Opel Vectra 2.0 DTi-16V Pearl (1999)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Vectra 2.0 DTi-16V Pearl |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 158.000 km |
KM-stand laatst | 256.000 km |
ERVARINGEN
- 256.000 km
Ik rij met de Pearl-uitvoering die vrij compleet is uitgerust, airco/climate-control (erg aangenaam), abs, traction control. De auto rijdt comfortabel, vooral op de langere stukken. Zodra de motor goed warm is gedraaid komt dat lekkere dieselrij-gevoel naar boven. De motor is zeker niet luidruchtig, bandengeluid en de wind zijn op snelheid wel wat hoorbaar. Bak schakelt direct, koppeling grijpt goed aan. Stuurbekrachtiging had van mij nog wel iets meer z’n best mogen doen.
Kofferbak is lekker ruim, hoef nooit te passen en meten om de vakantiespullen weg te krijgen :-)
De hoogteverstelling van het stuur is wat mager, eerst heb je niet door dat er meerdere standen zijn omdat de kracht om het stuur naar de bovenste of onderste positie te bewegen vrij sterk is.
De info display verliest af en toe wat tekens.
Ondanks de km stand zijn de rammels beperkt en is er nog geen roest zichtbaar. De lak laat inmiddels wel wat gebruikssporen zien. De climate control kan soms wat vreemde geluiden maken, maar dat hoor je alleen als je stil staat. De bestuurdersstoel voelt inmiddels wel aan alsof er ook echt 256.000 iemand in gezeten heeft.
Verbruik vind ik een positief punt, 1:17 haal ik zonder problemen. Omdat er voldoende trekkracht is nodigt dat uit tot schakelen bij lage toerentallen wat het verbruik ten goede komt. Op de snelweg is er voldoende power om ook vlot in te kunnen halen en ook met hogere snelheden weet deze diesel wel raad
PROBLEMEN
- 256.000 km
Sja, helaas de nodige!
De reguliere beurten en APK verliepen de 1e 2 jaar zonder al te grote kosten, maar daarna begon de ellende
- 219.000 km brandstofpomp kaduuk, schijnt een zwakke plek te zijn. Zit op een onmogelijke plek zodat je er een bak arbeidsloon overheen krijgt. kosten 1400 euro
- 230.000 km vervangen uitlaat, was gebroken bij de achterste demper. Kosten 431 euro
- 245.000 km lekkage stuurhuis, apk afkeur. Vervangen is een dure grap. Ook hier weer belachelijk veel arbeidsloon aan bijkomende kosten. Ook dit scheen een bekend euvel te zijn. Daarnaast speling op de stabilisatorstang, lekkage slangen koelvloeistof, lekkage airco. Totaal 2.090 euro
Hoe prettig de wagen verder ook rijdt, de volgende wordt never nooit meer een Opel
- 287.000 km: de Vectra krijgt een ander (oost europees?) baasje. Laatste beurt viel relatief mee. Wel weer gedoe met de airco en een lek slangetje waardoor er niet genoeg vacuum voor de turbo kwam. Trekkracht van likmevessie. Uiteindelijk qua afschrijving zeer acceptabel gereden, allen de onderhoudskosten verknoeiden het feest.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren