Opel Vectra 1.8i Sport (1994)

autoreview

Opel Vectra

Signalement

UitvoeringVectra 1.8i Sport
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf163.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Wat me wel bevalt aan deze wagen is de ruimte, zowel voor- als achterin. Verder zit hij wel stevig in elkaar en zitten er ronde balken in de portieren tegen zij-aanrijdingen. Er zit een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel in, dat is erg prettig.
Verder is deze versie lekker sportief te berijden. Omdat het laadvermogen goed voor elkaar is, heeft deze Vectra niet veel problemen met vakantiebagage en caravan.
Wat me wat minder bevalt is een resonantie rond de 120km/u en het feit dat er een sportversnellingsbak in de wagen zit, die voor iets hogere toerentallen zorgt. Daardoor is hij wat minder zuinig en heb je wat meer motorgeluid. Voor de caravan is die bak trouwens weer een voordeel.

PROBLEMEN

Een jaar na aankoop (2001) moest er een voorwiellager en een achterwiellager vervangen worden. Verder zijn de beide achterremcylinders, achterremschoenen, handremkabels en voorste remschijven/blokken al vervangen. Ook natuurlijk vanwege de al hoge KM stand. De accu is ook vervangen, en let op als je electrische ramen hebt, probeer ze eerst uit na het vervangen van de accu. Ze stoppen dan soms niet meer op de juiste plaats en gaan een stukje open staan. Dat komt omdat de centrale computer even zonder stroom stond. Dit is te resetten door de deurbekleding los te halen, het raam helemaal open zetten, het stekkertje van de raammotor af te trekken, dan de raamknop op het middenconsole langer dan 5 sec ingedrukt te houden en dan de boel weer aan te sluiten. Dan gaat het weer goed...
Aanvulling 31/10/02 bij km stand 196.000: er komt bij stationair toerental in zijn vrij een enigzins zoemend geluid uit de versnellingsbak. Als je de koppeling intrapt, is het weg. Dat riekt naar een lager in de bak (F18 bak). Een goed luisteraar heeft me verteld dat het niet het toplager is, en dat het niet zo erg is. Ik kon d’r nog wel even mee doorrijden. Nou, toch maar vast gaan zoeken naar een goede bak op de sloop...
Nou, een nieuwe bak hoeft niet meer, de auto is total loss geraakt op 1/1/2003 rond 01:15 uur door vuurwerk in Heerlen, dat door de spleet tussen voorruit en motorbak naar binnen kwam. De kunststof plaat waaronder 2 draadbomen, aanjagermotor en ruitenwissermotor zit is gaan smeulen van rechts naar links, waarna het raamrubber in brand ging. 2500 euro schade, en dat is toch iets teveel. Degene die het wrak koopt, heeft in ieder geval een hele partij goede onderdelen.
De "nieuwe auto" wordt een Nissan Almera 1,6 GX plus sedan uit 1996 met 89.000KM op de teller, kleur wit. Saai, maar technisch goed, hoop ik.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.