Opel Vectra 1.6i-16V Business Edition (2000)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Vectra 1.6i-16V Business Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2000 |
Jaar van aanschaf | 2008 |
KM-stand bij aanschaf | 101.000 km |
KM-stand laatst | 116.500 km |
- 102.500 km
Ik heb sinds november vorig jaar een vectra 1.6i 16v in mijn bezit! De auto stond bij de plaatselijke opeldealer en ik heb hem zonder poetsen, zonder garantie, apk en beurt gekocht, wat me een megakorting opleverde! Hij had net een tonnetje gelopen, van de eerste eigenaar en was helemaal door de dealer onderhouden dus dacht dat er weinig mis mee kon wezen!
Het is een zilvergrijze en ziet er van binnen en buiten zeer netjes uit!
Gelijk viel me op dat het onderstel erg los aanvoelt, van gerammel op klinker wegen moet je ook niet opkijken! Had ik 15 jaar geleden met de calibra al en dat schijnt er toch moeilijk uit te krijgen te zijn! En het schakelen gaat erg hakerig!
De auto is zuinig zowel op de snelweg 1:16 als in de bebouwde kom 1:11, niet verkeerd! Mijn vorige auto was een BMW 523 uit 1997 en die reed 1:7 dus het kon al gauw zuiniger!
Gebreken heeft de Opel nog niet, alles werkt, motortje is geen harddraver maar je komt redelijk van je plek af!
Afwachten of de apk in maart nog puntjes opleveren!
APK
- 105.000 km
Vandaag krijgt de vectra een apk en grote beurt! Net heeft de garage gebeld dat alles goed is, banden, remmen (zo goed als nieuw)! Ze hoeven alleen een stukje brandstofslang te vervangen want daar was het canvas zichtbaar! Ook een lampje voor de kentekenplaat wordt vervangen! Er wordt nog een grote beurt uitgevoerd maar het luchtfilter bleek ook nog zo goed als nieuw te zijn dus die hoeft ook niet vervangen te worden, scheelt allemaal weer! Ook heb ik de versnellingbakolie na laten kijken omdat hij wat hakerig schakelde, bedankt voor de tip civic2, het bleek dat het peil aardig laag was dus hebben ze de olie ververst en gevuld tot het maximale en het schakelen gaat aanmerkelijk minder hakerig!
Wel hebben we een nieuwe afspraak gemaakt (18 maart) voor het vervangen van de distributieriem! Hij moet om de 4 jaar of 60000km vervangen worden! De riem zit er bijna 5 jaar om dus de hoogste tijd voor vervanging!
Distributieriem
- 105.960 km
Gisteren is de distributieriem, spanrollen en waterpomp vervangen! Verder niets geks tegengekomen dus kunnen we weer even vooruit! De monteur vind het een prima auto, geen spoortje roest te vinden en kan volgens hem nog vele jaren mee... Laten we het hopen!
1 jaar in bezit
- 113.560 km
Ik heb de vectra nu een jaar in bezit en inmiddels gewend aan het "losse" onderstel. De vectra houdt zich prima, heeft me nog niet laten staan, start prima, loopt prima, geen roest of ellende! Het verbruik is 1:11, dat komt omdat ik voornamelijk korte stukjes rijdt. Hopen dat het volgende jaar ook zo probleemloos gaat worden!
APK en beurt
- 116.500 km
Vandaag krijgt de opel een kleine beurt en een nieuwe apk! Net contact gehad met mijn monteur en de opel moet 4 nieuwe banden en het motortje van de linker lampverstelling werkte niet meer dus die moest ook vernieuwd worden, is nog vrij duur, 95 euro! Veder geen bijzonderheden, nog geen roest te bekennen, remmen zijn prima, geen olieverbruik (wordt wel vervangen met het beurtje). Dus alles nog in een prima staat! We blijven er gewoon voorlopig lekker in rond rijden! Wel stiekem aan het kijken voor een auto (oldtimer) erbij, een mooie chevy caprice of camaro...
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties3
- Comfort3
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

De pretentieloze middenklassers van 20 jaar geleden

Opel Vectra Stationwagon 1.8i 16v Onyx (2002) - Klokje Rond

Opel Vectra 1.8i-16V Business Edition (2001)

Opel Vectra 2.0i-16V Diamond (1999)

Toyota-importeur haalt retro-EV Microlino naar Nederland
