Opel Tigra TwinTop 1.4 Temptation (2008)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Tigra TwinTop 1.4 Temptation |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2008 |
Jaar van aanschaf | 2024 |
KM-stand bij aanschaf | 92.600 km |
KM-stand laatst | 95.600 km |
Mijn eerste indrukken
- 92.600 km
Tsja, eens in je leven wil je toch een keertje "open" rijden
Omdat ik niet wist wat het voor ervaring zou zijn heb ik als Opel liefhebber gekozen voor een Tigra met wat levenservaring. 92.000 km op de teller en 16 lentes jong... Het is mijn derde auto naast een Astra en Insignia dus ik wilde ook niet heel veel Euros spanderen.
Wát is het toch een leuke auto ! Met zijn 1.4 liter prima op snelheid te brengen en wat je met een open auto doet wat mij betreft: rustig cruisen in een zo hoog mogelijke versnelling en niet te hard zodat kap en zijruiten volledig verdwijnen in de daartoe bedachte openingen.
De Tigra rijdt heerlijk. De wind suist door je haar en de omgevingsgeluiden zijn direct te ervaren. De techniek van de Tigra is gebaseerd op de Corsa en dat zit dus wel goed.
De kap en kofferklep laten zich elektrisch bedienen en dat gaat prima ! De geluidsinstallatie is prima, de airco werkt goed en er is zelfs stoelverwarming beschikbaar. Leuk is het ook dat je onderweg best wel veel leuke reacties krijgt van andere weggebruikers. De auto is écht zuinig bij de genoemde cruise-snelheden met 1:17. Verder is de 1.4 aangenaam soepel en stil.
Ook "dicht" is het goed vertoeven in de Tigra. Als het nodig is heb je behoorlijk wat bagageruimte en als je met maximaal 2 personen reist heb je een prima reisgenoot.
Kortom: een leuke auto voor degene die een keertje "open" wil rijden.
-vervolg- indruk
- 95.600 km
Ik heb ook "dicht" best wel goede ervaringen met de Tigra opgedaan. Nu het weer wat minder wordt merk ik dat het een prima auto is om ook "dicht" te rijden. Natuurlijk is er maar plaats voor twee personen. + een behoorlijke hoeveelheid bagage. Met de kap dicht heb je een flinke bagageruimte. De Tigra rijdt prima met dichte kap. Geen windgeruis, geen geklapper wat je met een stoffen dak wel hebt denk ik. De achterruitverwarming doet goed z'n werk en de airco zorgt verder ook voor een prima klimaat in de auto. de torsie-stijfheid is in orde maar je merkt wel dat het in principe een auto is die gemaakt is om open te rijden. De wegligging is licht sportief, niet te stug en de stoelen zorgen voor voldoende comfort. Bij dit alle srefereer ik aan het bouwjaar van de auto ( de mijne is uit 2008 maar het concept is al wat ouder ) Ik rij ook een Astra uit 2023 en een Insignia uit 2020. Dat is heel wat anders. In de Tigra komen herinneringen naar boven aan mijn eerdere Astra F- modellen en misschien ook nog een beetje Vectra B . Korto: veel schik van deze Tigra met echt het spreekwoordelijke Opel-vertrouwen-gevoel !
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren