Opel Omega Stationwagon 2.2i-16V Business Edition (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Omega Stationwagon 2.2i-16V Business Edition |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 140.000 km |
KM-stand laatst | 180.000 km |
ERVARINGEN
- 162.000 km
Wat mij ontzettend goed bevalt is zijn ruimte, dat is nogal een verschil met mijn vorige auto.
Het was voor mij dan ook een zoekopdracht om zoveel mogelijk ruimte voor ons budget(8500 euro) te krijgen, daarbij ook nog de nodige luxe zoals navigatie, airco, boordcomputer, automaat en het zou dan ook nog mooi zijn als de km stand lager was en het bouwjaar jonger!
Vergeleken met mijn verlaagde vorige auto (Audi A4 avant 1996 met 180.000km) rijdt de Omega als een Amerikaan, wat een comfort.
Ik vind het ook een mooie auto om te zien.
Alleen is dit zeker geen scheurijzer zoals het mijn vorige auto betreft.
Zoals u leest heb ik hem nog maar net,maar ik ben er zo enthousiast over dat ik dit toch echt met iedereen delen wou.
Helaas word Opel Omega niet meer gemaakt, zoveel degelijk auto voor leuke bedragen.
In eerste instantie ben ik op zoek geweest naar BMW/MB van de 5 serie/E-klasse,
qua bouwjaren zou ik er 2 jaar op vooruit gaan en de km standen op achteruit (225.000 voor benzine motor) gaan.
Daarom toch maar serieus nagedacht en voor de jongere Opel gegaan met minder kilometers.
PROBLEMEN
- 162.000 km
Zo, nu 6000 km gereden en eigenlijk nog steeds niets aan de hand,op 1 ding na, de centrale vergrendeling van de passagiersdeur doet niet meer mee,ik denk een kleinigheidje we hebben nog garantie.
Verder heb ik tijdens dat ik de auto met de hand had gewassen toch enig roest plekje ondekt, links achterdeur aan de carrosserie, en op achterklep(afdakje kentekenplaat verlichting).
Ja, dat is dan ook het enige,verder rijd de auto echt zeer comfortabel over die k..drempels, paddestoelen, varkenruggen en wat er verder in ons wegennet zit.
Het verbruik zit nu ongeveer op 1 op 10
UPDATE:01-02-2008
Oei, spruitstuk problemen (scheur in het spruitstuk) en tapeindjes afgebroken.
Dit alles netjes kostenloos verholpen door het autobedrijf terwijl garantie er net af was.
Update:04-04-2008
Lambdasensor stuk bij 151000 km, kan gebeuren,verder nog steeds veel lof over de Omega!!!!
Update:05-05-2008
Nadat de Labdasonde sensor er de brui aan gaf, had ik pas de luchtmassameter kapot.
Kan gebeuren,maar nu heb ik het alom bekende Opel probleem de cilinderkoppakking lek
dus deze ook laten repareren kosten 850 euro bij het autobedrijf.
Dus nu NA het garantie termijn dus +- 1200 euro aan reparaties gehad.
Verder rijd de Omega nog steeds zeer fijn en stil, het geeft je ook echt het gevoel een grote auto te rijden, veel groter zijn ze ook haast niet:-)
Het verbruik nu ligt nu op 1 op 10,7 ,bij normaal rijden.(Automaatbak).
Vind het zo jammer dat de huidige benzine prijzen het plezier van deze auto vergallen!!
Update: 07-12-08
Nu alweer meer als een jaar de Omega, en dik 20.000 km meer gereden.
En sinds het voorjaar heb ik alleen de kachelkraan(3 weg) klep stuk gehad.
Ik rij met steeds meer plezier in deze auto, ook omdat ik de meeste dingetjes wel voorbij ben en dan ook hopelijk nog veel jaren er mee door kan rijden!!KLASSE BAK!!
Update:
- 170.000 km
Onderhand 20.000 km verder en eigenlijk geen erge problemen meer
gehad,bestuurders deur module ondertussen ook vervangen.
En hoop dat hij het nog heel lang volhoud.
Auto word dan ook met veel liefde behandeld alleen begint er op de motorkap aardig wat steenslag te komen.
Interieur blijkt ook van goede kwaliteit stof slijt amper
en kunstofdelen zien er ook goed uit.
Verder blijft het een fijne reisauto!!
Gem verbruik ondertussen op 1 op 10.4 km. Tja,ik doe
niet echt mee aan de groene gekte van heden dage!
Afscheid van de Omega
- 180.000 km
Na +- 45.000 km te hebben gereden afscheid moeten nemen van de geliefde Omega, reden?
Maandelijkse kosten,en feit dat we de ruimte van de station toch
weinig gebruikte, en ach je wilt eens wat anders.
Al jaren heb ik voorliefde voor oude Mercedesen maar dat werd me altijd afgeraden.
Termen als ''daar loop je op leeg'' en ''dat is toch niets voor jou'' moest ik altijd aanhoren.
Toch heb ik nu de stoute schoenen aangetrokken en heb me een 200 D W124 uit 1985 aangeschaft 174.000 km op teller en zonder garantie, wie had
dat gedacht!
Doorgaans in verleden dacht ik wel 3 keer na om zo'n stap te zetten. Maar ergens kon het mij nu niets schelen.
Ik heb hem v.a Januarie 2010 en heb er 1 nieuwe accu ,spanrollager
en een tussenlager ingezet. Kosten €250,00 bij elkaar!!
Nu medio November dus alweer 15.000 km gereden met veel plezier!!
Lekker onthaastend rijden en met optrekken valt het best nog mee, ik
kan goed meekomen, inhouden zelfs nog!
Ik hoop nog lang in de Benz uit te houden!
Tot nu toe bedankt voor jullie reacts!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.