Opel Omega 3.0i-V6 MV6 (1995)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Omega 3.0i-V6 MV6 |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 1995 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 112.000 km |
KM-stand laatst | 126.000 km |
ERVARINGEN
- 126.000 km
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Omega 3.0 MV6 automaat met slechts 118000 km op de teller.
Auto is voorzien van alle opties die nog beschikbaar waren op de optie lijst, ookal waren er dit nog maar 2 bij de MV6 uitvoering, te weten:
Lederen bekleding
Elecktrisch schuifkantel dak
Een greep uit de opties die op de auto zitten;
verwarmde zetels die volledige elecktirsch verstelbaar zijn en memory hebben
Elecktrisch zonnescherm
Automatisch dimmende binnenspiegel
elecktrische ramen voor & achter
Airco
Boardcomputer
etc etc
Nou zullen er ongetwijfeld mensen zijn die zeggen dat heb ik ook wel allemaal aan mijn auto zitten, maar ik wil benadrukken dat het hier wel om een auto gaat van 1995, ze is dus wel 12,5 jaar oud !
Wat mij wel is opgevallen is dat mijn 3.0 MV6 automaat aanzienlijk meer benzine lust als de 2.5 V6 schakel van mijn ouders. De auto van mijn ouders haalt makkelijk 1 op 12. Mijn MV6 doet +- 1 op 7 in de stad en hooguit 1 op 11 op de autobaan, doorsnee komt dit eigenlijk uit op 1 op 10
Voor mij geen probleem omdat de Omega mijn hobby is, mensen die een zuinige (omega) zoeken kunnen beter voor de 2.0 uitvoering gaan. Ik wil overigens vermelden dat het genoemde verbruik gebaseerd is op normaal rijgedrag.
Wanneer men overweegt om een omega te kopen is het misschien verstandig om een duurdere goed onderhouden omega te kopen dan een goedkope omega die matig onderhoud heeft gehad. Dit geldt al helemaal voor de V6 exemplaren.
Wanneer men namelijk rondkijkt zul je gauw zien dat je voor een euro of 3000 al een goed aangeklede MV6 kunt krijgen. Men schaft de auto dan in een opwelling aan en moet vervolgens bij de volgende apk bijv de compelte uitlaat links en rechts vervangen en remmerij. Al met al een dure grap.
Tel daar een distributie riem bij op van een euro of 600 á 700 euro en het is compleet.
Mijn bescheiden mening; tel wat meer neer voor een goed onderhouden exemplaar van een liefhebber, of een dealer onderhouden exemplaar. Op deze manier bespaar je jezelf heel wat (on)kosten. Want zoals vermeld in het bovenstaande verhaal komt er gauw een auto overheen aan onderhoudskosten.
PROBLEMEN
- 126.000 km
In de afgelegde 13000 km nog geen enkel probleem gehad.
Wel inmiddels wat onderhoud gedaan in de vorm van noodzakelijk en luxe onderhoudt.
Noodzakelijk;
Distributieriem vervangen
Luxe onderhoudt;
Nieuwe remmerij met RONDOM ! geventileerde Brembo schijven en EBC Redstuff remblokken.
Wel zelf modificaties uitgevoerd aan de auto:
17 inch Omega B2 Sport sportvelgen met Conti Sport contact banden 235/45/17 94Y
Kamei-Grill
Steinmetz Frontspoiler
Heldere koplampen
8000K Xenon branders
Inmiddels weer modificaties uitgevoerd te weten
18 inch Irmscher velgen geplaatst met 235/40/18 95Y Michelin Pilot Sport PS2 banden
De Kamei grill heeft plaats gemaakt voor een (nieuwe) Steinmetz grill
Tevens een zeer beschaafde Steinmetz achterskirt geplaatst
En een ORIGINEEL RVS uitlaat-systeem vanaf de kat. (dit zorgt voor een beschaafd geluid wat iets meer de V6 brom benadrukt, maar dus niet overdreven is)
Omega liefhebbers zou ik eens uit willen nodigen om een kijkje te nemen op
www.opel-forum.nl
Tabje Omega
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.