Opel Mokka X 1.4 Turbo Innovation (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Mokka X 1.4 Turbo Innovation |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand laatst | 27.400 km |
Weer een Opel
- 18.000 km
Vanwege vele problemen met een Honda CRV !! moest ik snel besluiten om een andere auto te kopen of te leasen. Aangezien ik financieel niet wilde investeren, heb ik uitgekeken naar een leaseauto en omdat ik al jarenlang zeer tevreden rondrijd in een Opel Agila op LPG, viel de keuze op een Mokka X. Ik vind de auto nog steeds leuk uitzien ( emoties spelen bij een keuze ook een rol) en laat ik de positieve zaken zoals ik deze ervaar even aangeven; hij is redelijk ruim, ziet er redelijk stoer uit (kleur silky beige) en heeft een hoge en fijne zit. Er is weinig interieurgeruis en alles voelt zeer stevig en degelijk aan. Prestaties zijn redelijk tot goed, doch het is geen sporentrekker. Als caravantrekker voldoet hij naar tevredenheid.
Indien ik matig moet scoren, dan is dit de bagageruimte en de toch nogal stugge vering, echte nadelen heb ik niet kunnen vaststellen, jammer is wel dat de achterbank-passagiers geen invloed kunnen hebben op de koeling of temperatuur, want er is eenvoudigweg hiervoor geen mogelijkheid. Ik rijd wel in een redelijk dure uitvoering ( 1.4 turbo type innovation met multimediasysteem, AGR stoelen, lederen bekleding en open dak). Wat verbruik betreft zit ik tussen de 1 op 11 en 15 liter, afhankelijk van stad/autoweg; ik ben wel een rustige rijder. Met de caravan kom ik uit op 1 op 8,5 liter.
Tot heden natuurlijk nog geen enkel probleem met de auto gehad.
Actuele conclusie: ik ben redelijk tevreden over deze auto, doch zo lyrisch als ik ben over de Opel Agila, kan ik over de Mokka X niet zijn. Indien ik nu voor de keuze zou staan voor een nieuwe auto, dan weet ik niet of ik weer de Mokka X zou nemen, een optie zou een T-Roc kunnen zijn.
Deze week vertrekken we voor een rondreis naar zuid Spanje met ongeveer 6000 km voor de boeg, ik zal dan laten weten hoe dit met deze auto is bevallen.
onvermoeid
- 27.400 km
Gedurende de gehele maand oktober zijn we met de auto naar zuid Spanje gereden, in totaal 6000 km. Wat kan ik dan over de auto opmerken na een dergelijke rit? Op de eerste plaats het fijne zitcomfort; we hebben toch ritten gemaakt van over de 1000 km en met het zitten geen enkel probleem ondervonden, we stapten na iedere rit weer nagenoeg fit uit. Ook een rol speelt hierbij natuurlijk de fraaie en rustige autowegen in Spanje. Benzineverbruik was over de gehele periode 1 op 15,5 km, waarbij dan wel weer zeer veel autoweg- gebruik aanwezig was en ik de snelheidslimieten goed in de gaten heb gehouden. We waren met zijn tweeën en de achterbank hebben we naar voren geklapt, dit gaat nogal omslachtig en kan dan ook als een nadeel beschouwd worden. Verder was het niet eenvoudig om de audiostick gemakkelijk in het poortje te krijgen en heb ik een verlengkabeltje gebruikt, ook niet echt handig. Verder geen enkel technisch probleem gekend (oa geen olieverbruik) en zijn mijn eerdere ervaringen in de zin van een fijne hoge zit en prettige instap met zeer goed overzicht op de weg, redelijk comfortabele, maar zeer degelijke auto met ietwat stugge vering, alleen maar bevestigd. Na deze rit is mijn waardering voor deze auto toch wel wat toegenomen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.