Opel Meriva 1.6-16V Enjoy (2003)

autoreview

Opel Meriva 1.6-16V Enjoy (2003)

Signalement

UitvoeringMeriva 1.6-16V Enjoy
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst22.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Hele mooie auto, hij heeft een mooie hoge zit,wat het in- en uitstappen gemakkelijk maakt, hij is overzichtelijk en goed handelbaar, heeft een goed koppel (kan goed met laag toerental overweg) en hij is snel en makkelijk om te bouwen van 4 naar 5 persoons auto. Mooi is de standaard cruise control (dit moest verplicht zijn in elke auto).
Minpunten zijn: airco is niet standaard, het hoge eigen gewicht (wegenbelasting & brandstofverbruik).

PROBLEMEN

De gasveren van de achterklep lekten en werden bij 13000km vervangen (garantie).
Bij 15000 km kwam er een soort luchtbel achter de deurbekleding van de linkervoorportier, deze deurbekleding is vervangen bij de opeldealer (garantie)
Bij 21500 km ging het ESP lampje branden, hierbij heb ik de hulp ingeroepen van Opel-assistent (Ik werd keurig geholpen).
Het bleek dat de accu stuk was en die heb ik de volgende dag bij de Opel-dealer laten vervangen (Garantie). Bij 46000 km is de bobine stuk gegaan,dit heb ik opgelost via het masterserviceplan garantie van opel. Dit is voorbeeldig gegaan,de auto is opgehaald en er is mij een auto ter beschikking gesteld.
Bij 48000 km (30-12-2006)kregen we klachten met schakelen, bij een snelle inspectie door een opel monteur bleek dat het overbrengingsmechaniek te veel speling had en zodoende vervangen moet worden.Dit vindt ik een tegenvaller en daarom heb ik een klacht bij opel ingediend. (dit wordt vervolgd)
De klachten zijn verholpen, maar ik heb zelf de kosten moeten betalen.(€ 160,-).
Toch jammer!!!Bij 50000km deed mijn achterruitenwisser het niet,na wat speurwerk bleek dat er 2 kabels door waren getrokken bij de achterklepscharniering,ik heb dit euvel zelf gerepareerd dus geen verder kosten.
De auto vertoond een stijgende lijn in olieverbruik,de garage heeft de olie vervangen door een olie met een dikkere viscositeit en een nieuwe filter.
Dit willen ze nogeens herhalen na 5000km.
Ik heb dit niet afgewacht en heb de auto ingeruild voor een nieuwe meriva,deze is op 29 febr. 2008 geleverd.

  • 22.500 km

Afgelopen 1 3/4 jaar goed gereden met mijn nieuwe meriva,enkele kleine problemen kostenloos laten oplossen,zoals:
aircopomp laten vervangen (deze maakte veel geluid)
De achterspoiler laten vervangen (deze was uit het midden geplaatst en ik vond dat niet goed).
Na het eerste jaar een rubber van de achterwielophanging opnieuw laten invetten (deze maakte een krakend geluid met droog weer).

Tijdens een bezoek aan een opel garage (die van mij was failliet,
mee gezogen door de Croymansgroep),vertelde ik, dat je met de auto niet soepel (stationaire)kon wegrijden.Ik had het gevoel dat de motor zich telkens verslikte.
De garage bood mij een motorupdate aan (kostenloos)en ik moet zeggen de auto loopt als een klokje.(geweldig)

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.