Opel Karl 1.0 Edition (2018)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Karl 1.0 Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 3.000 km |
KM-stand laatst | 4.000 km |
Eerste Review Opel Karl
- 4.000 km
Ik heb de Opel Karl voordelig kunnen aanschaffen als ex lease auto die door het stopzetten van een bedrijf slechts een paar maanden is gebruikt. Ik ontvang de auto met zo'n 2500 km op de teller. Ik was opzoek naar een kleine auto die wel enigszins volwassen rijdt. We kwamen eigenlijk al snel bij de Karl uit omdat mijn partner en ik dit allebei een aardige auto vinden om te zien en hij bovendien standaard goed is uitgerust voor een kleine auto.
De Karl Edition is redelijk basic maar heeft wel zaken als cruise control, airco, snelheidsbegrenzer, spraakbediening op het stuur, start/stop systeem. Had er graag ook navigatie in gehad maar gezien dit zo'n goede aanbieding was dat toch maar voor lief genomen.
Nu, de wagen ongeveer twee maanden in bezit en een aantal goede ritten achter de rug. Wat als eerste opvalt is dat de auto voor een a-segmenter erg volwassen rijdt, wij rijden eigenlijk ons hele ''auto leven'' al kleine auto's en de Karl rijdt echt als een klasse hoger. Op de snelweg is hij mooi stil, bij 130 km/h zit je op zo'n 3000 toeren wat me echt meevalt voor een kleine motor. Ook windgeluiden hoor je bijna niet. Het is wel even doortrekken om op snelheid te komen wanneer je de snelweg op komt, iets waar vooral mijn partner zich aan stoort. In de stad is de auto comfortabel, hij neemt drempels en oneffenheden zeer soepel. Wat soms wel hindert als je in de stad rijdt is dat de eerste en tweede versnelling heel kort zijn waardoor je aan het schakelen blijft. Wel een voordeel is dat je bij 60 km/h al met gemak in de 5 kan rijden waardoor je erg zuinig kan rijden, soms schakel ik ook van 3 direct door naar 5. Ons verbruik is na 2 maanden 1 op 19.2 (of zo'n 5.2 liter per 100 km) Ik verwacht dat het verbruik nog wel iets beter kan gezien we de laatste weken veel op de snelweg hebben gezeten en daar moet zo'n klein motortje toch harder werken. Maar we zijn hier al zeer tevreden mee.
Het interieur van de Karl is leuk vormgegeven, het is wel een zee van harde plastics om je heen maar dan nemen we voor lief, ik was niet van plan mijn dashboard te knuffelen. Stoelen zijn goed, ook bij wat langere ritten. Bovendien ook in hoogte verstelbaar waardoor het vinden van een goede zitpositie makkelijk is. Ruimte op de achterbank is ook prima voor z'n klasse. Ik kan met mijn 1.85 meter nog aardig achterin zitten, wat ook opvalt is dat de deuren heel wijd open gaan waardoor in en uitstappen/laden heel praktisch is. De kofferbak is erg klein, het lijkt erop dat ze de keuze hebben gemaakt iets meer ruimte te geven voor passagiers op de achterbank, in de kofferbak kan je twee kratjes naast elkaar zetten en dan is het wel gedaan.
Tot zo ver een eerste impressie van onze Opel Karl.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren