Opel Kadett 2.0 GSi 16V (1991)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kadett 2.0 GSi 16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1991 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 94.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Ja, eindelijk mijn eerste auto en niet de minste. Een Kadett GSI 16V. Dus niet voorzichtig beginnen, maar meteen gaan. Prachtige auto was het. Vermogen tot en met en prima wegligging. Behalve dan langzame bochten, dan krijg je een berg onderstuur die makkelijk te herstellen is, maar die je toch liever mist als kiespijn. 2e minpunt is het interieur. Wat een ongeloofelijk slechte kwaliteit is dat. Het kraakt aan alle kanten en mijn middenconsole zat zelfs een scheurtje in door de spanning die op dat hardplastic kwam te staan. De stoelen zitten daarentegen wel weer zeer goed. Zittingen zijn lang genoeg en de zijdelingse steun is zeer goed. Kom ik nu op een typisch puntje. Het benzineverbruik. Hoewel ik van stevig doorgassen hou, hield ik er toch een benzineverbruik van 1 op 13 tot 14 aan over. Dat is voor zo"n kanon toch wel een vreemde gewaarwording. Zelfs met mijn huidige auto (Peugeot 106 GTI) vind ik het moeilijk om dat te halen, terwijl die toch een stuk kleiner is.
Dan als laatste nog een aantal adviespunten als je zo"n kadett wilt aanschaffen:
- Let op roest bij wielkasten. (Had ik geen last van)
- Motor is zeer betrouwbaar, maar moet altijd voorzichtig warmgereden worden.
- Let bij aankoop vooral niet op rammeltjes. Kies dan zowieso niet voor een Kadett.
p.s. De auto heb ik niet meer. Ik wilde een nieuwe GTI gaan rijden en dat is gebeurd.
PROBLEMEN
- Oliezeefje was verstopt door pakkingresten. Veroorzaakte oliedrukverlies wat zich uitte in tikkende klepstoters. (Heeft een jaar geduurt voordat euvel gevonden was)
- Remleiding gesprongen doordat dealer hem tegen aandrijfas gemonteerd had... Gelukkig knapte hij precies op het moment dat er bij stoplichten niemand voor me was. Was wel slikken
- koppakking vervangen
- koppeling vervangen
- alle remleidingen vervangen
- tectyleerbeurt (aan te raden voor Opel uit die tijd.
- voorlampunits vervangen, waren verroest
Dit zijn alleen de grotere dingen. Anders wordt de lijst wel erg lang.
Conclusie. Nooit spijt gehad, maar je moet het financieel wel op een rijtje houden of zelf erg handig zijn.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren