Opel Kadett 2.0 GSi 16V (1991)

autoreview

Opel Kadett GSI

Signalement

UitvoeringKadett 2.0 GSi 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf94.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ja, eindelijk mijn eerste auto en niet de minste. Een Kadett GSI 16V. Dus niet voorzichtig beginnen, maar meteen gaan. Prachtige auto was het. Vermogen tot en met en prima wegligging. Behalve dan langzame bochten, dan krijg je een berg onderstuur die makkelijk te herstellen is, maar die je toch liever mist als kiespijn. 2e minpunt is het interieur. Wat een ongeloofelijk slechte kwaliteit is dat. Het kraakt aan alle kanten en mijn middenconsole zat zelfs een scheurtje in door de spanning die op dat hardplastic kwam te staan. De stoelen zitten daarentegen wel weer zeer goed. Zittingen zijn lang genoeg en de zijdelingse steun is zeer goed. Kom ik nu op een typisch puntje. Het benzineverbruik. Hoewel ik van stevig doorgassen hou, hield ik er toch een benzineverbruik van 1 op 13 tot 14 aan over. Dat is voor zo"n kanon toch wel een vreemde gewaarwording. Zelfs met mijn huidige auto (Peugeot 106 GTI) vind ik het moeilijk om dat te halen, terwijl die toch een stuk kleiner is.
Dan als laatste nog een aantal adviespunten als je zo"n kadett wilt aanschaffen:
- Let op roest bij wielkasten. (Had ik geen last van)
- Motor is zeer betrouwbaar, maar moet altijd voorzichtig warmgereden worden.
- Let bij aankoop vooral niet op rammeltjes. Kies dan zowieso niet voor een Kadett.

p.s. De auto heb ik niet meer. Ik wilde een nieuwe GTI gaan rijden en dat is gebeurd.

PROBLEMEN

- Oliezeefje was verstopt door pakkingresten. Veroorzaakte oliedrukverlies wat zich uitte in tikkende klepstoters. (Heeft een jaar geduurt voordat euvel gevonden was)
- Remleiding gesprongen doordat dealer hem tegen aandrijfas gemonteerd had... Gelukkig knapte hij precies op het moment dat er bij stoplichten niemand voor me was. Was wel slikken
- koppakking vervangen
- koppeling vervangen
- alle remleidingen vervangen
- tectyleerbeurt (aan te raden voor Opel uit die tijd.
- voorlampunits vervangen, waren verroest

Dit zijn alleen de grotere dingen. Anders wordt de lijst wel erg lang.

Conclusie. Nooit spijt gehad, maar je moet het financieel wel op een rijtje houden of zelf erg handig zijn.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.